Auteur Topic: kaketoe speelgoed  (gelezen 8037 keer)

fred

• Gast
kaketoe speelgoed
« Gepost op: december 28, 2005, 17:46:05 pm »
Hallo,

Af en toe vind ik het leuk om een nieuw speeltje erbij te kopen voor Fred, jammer genoeg zijn bijna alle speeltjes die te koop zijn van dusdanige kwaliteit dat ze binnen een paar dagen het loodje leggen. Een witkuif is een super sloper. Nu snuffel ik regelmatig op het net op zoek naar speeltjes van acryl en vandaag las ik dat er ergens ook speeltjes met sloopgarantie verkocht worden alleen niet waar. Misschien dat ik daar een paar speeltjes kan aanschaffen die heel blijven. De helicopter van acryl was binnen een paar dagen compleet uit elkaar gehaald, elk onderdeel los van het andere en fred was heel trots op zijn werk.

Ik maak zelf regelmatig 'sloop-speelgoed' voor hem van een houtstronk (fruitboom) waarin ik gaten boor en in die gaten druk ik cedernootjes, zodat er lekker gesloopt moet worden om iets lekkers te krijgen. Deze hang ik bovenin zijn kooi en dan is ie lang zoet.
Dus ik vraag me af is er hier iemand die weet waar je sloop-proof speelgoed kunt aanschaffen? Of welk acryl-speelgoed heeft het overleefd bij een kaketoe en is nog heel.

Fred en ik hopen dat iemand iets weet

Nanda

• Gast
Re: kaketoe speelgoed
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2005, 18:00:28 pm »
hahaha, wat een doerakken zijn het toch he :)
Heb je ook als eens metalen speelgoed geprobeert, met van die schroeven enzo....volgens mij moet Fred flink zijn best doen om hier een hap uit te kunnen nemen ;)

fred

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2005, 22:47:09 pm »
Hai Nanda,

Heb met verschillende roestvrijstalen draadeinden, bouten, moeren, ringen etc. speelgoed gemaakt maar Fred kijkt er eigenlijk niet naar om, het zijn de flitsende kleuren die toch aantrekken.  Hij (weet niet of het een hij is) wil nog wel moertjes losdraaien als ie de kans daartoe krijgt maar ze er weer opdraaien?????  Helaas zijn alle kettingen die aan het speelgoed zitten met open ogen dus is het maar een kleine moeite om alles open te krijgen. Heb ooit ergens een keer een metalen doosje gezien die opengemaakt kon worden, weet alleen niet meer waar dat was en of die een beetje sloop-proof is. Vandaar dat ik hoop dat er ergens mensen zijn die iets gekocht hebben wat

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2005, 22:55:01 pm »
Nou ik zou es op Happybird.nl kijken. Daar staan onder andere ook die schroef speeltjes. maar als het zo'n grote sloper is, weet ik niet of dat bestand zal zijn!  :)

Gr Corina

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2005, 23:10:31 pm »
Babyspeelgoed van de rommelmarkt gaat waarschijnlijk even snel kapot, maar is niet zo duur!

Rika1963

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 29, 2005, 09:58:29 am »
Ik heb per toeval ontdekt dat mijn ara een floss touw voor de hond geweldig vind en het nogal duurt voor ze deze helemaal kapot heeft geknauwd, ze gooit het ook omhoog en gaat er mee op haar rug liggen met het touw tussen haar poten, dus Tika vind het geweldig !

Groetjes Rika

dutchgerard

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 29, 2005, 10:23:52 am »
Dat klopt! Zo'n touw zijn ze uren mee zoet. Gino "knipt" de draadjes 1 voor 1 kapot maar het zijn er nogal wat dus hij is dikwijls lekker bezig.

old john

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2005, 16:42:05 pm »
wij kopen regelmatig fisher-price baby speelgoed op een rommelmarkt goed uitkoken en spelen maar voor een paar euro heb je een hoop speelgoed waar je geen zonde van hoef te maken en onze witkuif heeft er toch moeite mee om te slopen

groetjes old john

fred

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 29, 2005, 18:40:20 pm »
Hai old john,

Heb vandaag met mijn dochter bij wibra baby-rammelaar gekocht van 1 euro en een rammel-draai-schud-iets voor 3, bij Zeeman zagen wij een voor 1+ kinderen een leuk houten gereedschapskistje met inhoud voor ook 3 euro. Ga dit houten kistje morgen aan de binnenzijde van Freds kooi maken zodat hij dus voor timmerman kan gaan oefenen.  Hij wil iedere keer overal dingen instoppen ook in wc-rolletjes probeert ie iets te stoppen dat net te groot is. Kan nu dus een kist gaan slopen.

karin

old john

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 29, 2005, 19:22:56 pm »
als hij goed kan timmeren mag hij met mij mee de bouw in lijkt me leuk komt misschien de uitvoeder niet zo vaak zeuren

old john

fred

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 29, 2005, 19:25:56 pm »
Fred is gek op hout, maar weet niet of timmeren zijn sterkste punt is ik denk dat ie beter als sloper aan de slag kan. Hoop dat ie het leuk vind.
Zal morgen ff filmen als ie met hamer enzo aan de slag gaat, kan gekeken worden of ie de bouw in kan of niet

groetjes  :-)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #11 Gepost op: december 30, 2005, 10:36:35 am »
bij de lidl verkopen ze op 5 januari flostouwen voor 2,99 misschien is dit wel iets voor fred

Rika1963

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 30, 2005, 11:59:33 am »
Kijk das een leuke aanbieding voor de vogeltjes hahaha met scherpe tandjes eeeeeeh snaveltjes :elvis:

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #13 Gepost op: december 30, 2005, 18:09:52 pm »
voor zulke aanbiedingen moet je er wel vroeg bij zijn want anders is het al weer uitverkocht

fred

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 31, 2005, 12:18:07 pm »
hmmm, goed idee. Zal proberen op tijd bij de Lidl te zijn en er een touw bij te kopen.

Ben nu ook met waterleidingspijp bezig om maar een nieuwe helicopter te maken, moet nu nog wat sleutelhangerringen kopen om de dobbelstenen opnieuw eraan te kunnen bevestigen.

Ik wens jullie allen een heeeeeeel gelukkig nieuwjaar toe

karin