Auteur Topic: Mijn zielige zwaan/ het Lelijke eendje..  (gelezen 5911 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Mijn zielige zwaan/ het Lelijke eendje..
« Gepost op: februari 09, 2006, 19:41:02 pm »
Ieder jaar broeden er in een put bij de rivier een koppel zwanen. Altijd geweldig om te zien. Als de jongen iets groter zijn, gaat het ouderpaar met ze naar de rivier. Daar zwemmen ze dan met het hele gezin. Vorig jaar waren er 5 jongen, dit jaar 4. Ik kijk altijd geboeid naar het gedrag van de ouders. Ze beschermen hun jongen tegen vreemde zwanen en tegen alles wat in de buurt komt (de honden moeten ook niet in de buurt komen, anders komt pa dreigend, veren opstaand, naar ze toe! Soms is er een grote groep andere zwanen (meer dan 10) en dan n
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2006, 12:58:49 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Mijn zielige zwaan/ het Lelijke eendje..
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2006, 13:00:28 pm »
Ik zie dat de snavel ook nog niet zo is als bij een volwassen zwaan. Waarschijnlijk zou hij bij de volgende rui alleen witte veren gelregen hebben en wanneer die snavel normaal zou zijn weet ik niet. Hij zou in ieder geval in mei ongeveer een jaar zijn geworden...  :cry:

angelique_23

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2006, 13:56:20 pm »
Een zielig verhaal...  :cry:

Toen we nog in de beverwaard woonden.. hadden we ook altijd zwanen voor de deur..

1 keer was er iets appart gebeurd, de zwanen waren vlak voor de winkel van ah gaan zitten met de jongen. Het grappige was dat de vader idd ook zo reageerde als in jouw verhaal, met als gevolg de mensen konden niet meer in of uit de winkel  :) En heel wat mensen zijn in hun bil gebeten omdat ze het toch waagden. De verleners moesten er aan te pas komen..

Maar om op je verhaal terug te komen.. ik denk idd dat het zwaantje wat onder de leden moet hebben gehad, of z'n rui periode was te zwaar..  ??? Iid geval is het lelijke eendje (of ook wel de mooiste zwaan) nu mooi herdacht door dit ontroerende verhaal van jou...  :-[ :-*

Gr Angelique

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2006, 14:01:04 pm »
 :o Zonde!!!! :cry: :cry: :cry:
Wat een droevig beeld ook...met die prachtige hals zo in een boogje..dat kopje..die vleugels...heeeeellll jammer van zon prachtig jong dier :cry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2006, 14:30:27 pm »
Zonde h

miekje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 10, 2006, 15:06:55 pm »
Wat een zielig verhaal!  :cry:
Zwanen zijn prachtig!

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 10, 2006, 16:43:06 pm »
Heel jammer dat je niet eerder in de gaten had dat t zo slecht met hem ging hoor :cry:
Mjah, das achteraf natuurlijk. Een dode zwaan...het heeft iets bijzonders, op 1 of andere manier net zo sierlijk in hun houding als wanneer ze nog leven :cry:. Als 1 zwaan van een stel doodgaat blijft de partner er echt lang bij zitten  :hart:

qliqi

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 10, 2006, 16:48:10 pm »
de natuur is soms hard he? Maar wel een heel mooi verhaal en prachtige foto's

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: februari 10, 2006, 16:50:06 pm »
Heel jammer dat je niet eerder in de gaten had dat t zo slecht met hem ging hoor :cry:
Mjah, das achteraf natuurlijk. Een dode zwaan...het heeft iets bijzonders, op 1 of andere manier net zo sierlijk in hun houding als wanneer ze nog leven :cry:. Als 1 zwaan van een stel doodgaat blijft de partner er echt lang bij zitten  :hart:

Ja, zielig h

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #9 Gepost op: februari 10, 2006, 16:50:35 pm »
is het wel een normale dood, ik denk maar met die vogelziekte.
Gedood door een dier? zijn er wonden of zo?
Verwaarloost door de ouders?

Wel wreed zonde  :cry:

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 10, 2006, 17:02:24 pm »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: februari 10, 2006, 21:07:43 pm »
Leon, er zijn geen wonden. De ouders waren al lang weg en broers en zusjes ook.. Hij heeft duidelijk iets gemankeerd. Het was al vreemd dat hij hier alleen achterbleef.. Achteraf dan h

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: februari 15, 2006, 19:24:26 pm »
Hij is weggehaald!!! Ik dacht eerst dat ik gek werd vanmiddag, wie had hem verplaatst of meegenomen of begraven?  Ik kreeg tranen in mijn ogen en wist het effe niet meer.. Hij was toch van een "doodgewone"  zwaan een beetje bijzondere zwaan geworden, omdat hem 'eer' bewezen was! Tien minuten later kwam ik de vrouw tegen waar ik vaak mee oploop en aan wie ik de zwaan ook had laten zien en die vertelde dat ze de gemeente had gebeld over de zwaan ivm de vogelgriep. Blijkbaar hebben ze het serieus genomen en hij is dus vrij snel opgehaald! Toevallig had ik gisteren niet gekeken, maar maandag lag hij er nog! Omdat ik zelf ook wou gaan bellen ben ik er vandaag weer naar toe gelopen en toen was ie dus weg...  :(

marian53

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 19, 2006, 15:10:18 pm »
 :cry: wat zielig de tranen sprongen me in mn ogen  zon mooie zwaan jammer is dat .

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: februari 19, 2006, 15:16:20 pm »
Ja h