Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten  (gelezen 3714 keer)

Ingmar

• Gast
Nieuwe aanwinsten
« Gepost op: februari 22, 2006, 13:44:20 pm »
Vandaag door toeval in het bezit gekoem nvan een koppeltje groenlingen en barmsijzen. Wie weet er wat meer over deze vogels en heeft er kweek ervaring mee.

Aan de ringen kan ik zien dat het alemaal jonge vogels van 2005 zijn.

De gene waar ik ze van kreeg had ze in een voliere zitten, maar die was het al weer beu en wist dat ik vogels had en vandaar dat ik ze heb gekregen.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
Re: Nieuwe aanwinsten
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2006, 15:50:23 pm »
Wat ik v/d Groenlingen weet van m'n vader destijds is dat ze vrij snel en eenvoudig tot kweken over gingen in een beplante buitenvoliere,ze maakten hun nest in een grote conifeer.

Ingmar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2006, 16:59:43 pm »
Ik heb ze wel in een broedkooi gezet, want wat ik wel weet van vinken is dat ze al je anderev ogels kaal plukken als ze willen kweken en in de voliere vliegen de jonge vogels straks lekker rond.

Ingmar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2006, 22:43:39 pm »
De groenlingen lijken in hun broedkooi zowaar een beetje aan nestbouw te gaan denken, althans ik zie de pop regelmatig met wat nestmateriaal naar het nest gaan. Afwachten maar wat er gaat gebeuren.

Bozzee

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2006, 22:47:10 pm »
Ben wel nieuwsgierig of je in de broedkooi ook nog aan beplanting hebt gedacht, enzo ja, hoe je dit hebt aangepakt.

Groeten Edwin.

Ingmar

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2006, 08:38:03 am »
Zit geen begroeiing in de broedkooi.

Vanochtend lag het eerste eitje in het nest. Mooi blauw van kleur en de pop zat er meteen al vast op. :thumsup:

Bozzee

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2006, 18:14:08 pm »
Heej dat is mooi nieuws.  :a036:

Groeten Edwin.