Auteur Topic: Dennis Papegaaien  (gelezen 89286 keer)

appie

• Gast
Re: Dennis Papegaaien
« Reactie #30 Gepost op: januari 23, 2005, 11:48:54 am »
Waarom gaat hij dan nog gewoon door,

Al die mensen die dus weten hoe hij met die beestjes omgaat doen er dus weinig tot niets aan!!

Dat noem ik geen dierenliefhebben!!!

Aaran

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 23, 2005, 11:53:13 am »
Nu ga je beschuldigingen maken die niet bepaald fair zijn,

Ik ga er ook niet verder meer op in nu, een gewaarschuwd mens geld voor 2  ;)

En zolang er mensen blijven bestaan die daar papegaaien kopen zolang zal dennis bestaan

appie

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 23, 2005, 12:01:45 pm »
Maar mensen brengen hun jonge papegaaitjes er nog steeds heen en mensen kopen ze ook nog

En hij staat overal op Internet en in de telegraaf!!!!

Beschuldig niemand maar wil helderheid,op een verhaal af gaan is juist zo moeilijk.
Je kan toch vragen om een gezondheidsverklaring heb je altijd recht op!

Sandra

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: januari 23, 2005, 12:02:12 pm »
Ook onze vogel komt bij Dennis vandaan en ook wij hebben slechte ervaring met ze.
Wij hebben een kaketoe gekocht en die is nog ietsje duurder dan een grijsje, maar het maakt niet uit wat ze kosten hij gaat gewoon slecht met zijn vogels om.
Mijn mening is vogels is geen handel je kan ze kweken en verkopen, maar doe dit wel onder goede omstandigeheden en prak ze niet in een hokje van 40 bij 40cm dat is gewoonweg te klein, als dat een manier van goed behanmdelen is ben ik het daar totaal niet mee eens.
Ik belde in het begin heel vaak op ik had een vogel gekocht die nog pap moest ik wist helemaal niet hoe dat moest en evengoed verkoop hij dan die vogels dit moet verboden worden, het kan het leven van je vogel kosten, het risico is gewoonweg te groot om dat soort vogels te verkopen aan leken.
Ook  loede er weleens een staartpen, want de vogel bij hem kunnen niet vliegen onze vogel brak weleens een stratpen of vleugelpen ik was bang omdat het bloedde en belde op het enige wat je dan krijgt is een snauw met het kan geen kwaad.
Later kon onze vogel weer vliegen en vloog overal tegenaan wij Dennis gebeld mogen we langskomen om te knippen, jahoor geen probleem kom maar wanneer het uitkomt, mooi dachten wij. Wij in het weekend heen hij pakte onze vogel over en probeerde met een "GROTE KEUKENSCHAAR" ze veren af te knippen dit onze Rico echt niet wou en er vandoor ging. Dennis greep haar vast en kneep haar helemaal fijn ik hoorde haar naar lucht happen ik melde even dat ik dit niet normaal vind hij reageerde kwaad je moet niet zeuren zo werkt dat nu eenmaal, vogels vinden het niet leuk en  moeten gewoon hard aangepakt worden.
Een kennis van me heeft vlak na ons een grijze roodstaart gekocht heel lief en schattig maar heeft wel de doodgevonden doordat hij besmet was met PBFD en voor het geval niemadn het nog wist dit is de aids onder de vogel hier gaan dus dus geheid aan dood.
Soms kan het als ze jong zijn nog te redden zijn, maar in de meeste gevallen is het al te laat en moet je je vogeltje in laten slapen. Je kan als jou vogel dood is gegaan aan weet ik veel wat een nieuwe uit komen kiezen alsof het een vaas is die kapot is gegaan en doet verder niks aan de ernstige zaak dat jij een vogel bij hem heb gekocht met pbfd, want volgens hem is dat niet zo en heeft hij het altijd gekregen nadat hij bij dennis is weggegaan.
Helaas bestaat Parrotfriends niet meer, hier stonden nog veel meer verhalen op die betrekking hadden op Dennis, hij is ook diverse malen bij "kat in de zak" geweest met zijn zieke vogels nooit had hij commentaar, ook daar waren de meeste gevallen pbfd.
Niet alleen pbfd  is een ziekte die bij hem heerst er zijn er talloze meer helaas, en hij doet er niks aan.
Het voer wat je bij hem kan kopen is ook niet goed, ik heb er diverse malen voer gekocht in het begin omdat hij vertelde dat het goed was en wij hem geloofde. Op een dag kwamen wij ermee thuis en er zaten allemaal beestjes in ja levende beestjes, ik opgebeld van hoe en wat hij zei dat het bij ons vandaan kwam en wij niet moesten zeuren, ik melde dat de zak gewoon dichtwas en na opening de beestjes zag. Hij verbrak de verbinding dat we maar niet meer moesten langskomen want wij probeerder hem gek te maken. Ik ben wel langsgeaan hij duwde mij een zak voer in me mik hier neem deze maar en hij bleef erbij dat het niet door hun kwam.
De zak die we gratis gekregen hadden zaten ook de beestjes in ik heb de zak niet eens meer opengemaakt, maar meteen weggegooid je zag ze door het plastic heen lopen. En geloof mij er horen geen beestjes in je voer te zitten.
Je kan ook een verzekering afsluiten die nergens op slaat, het maakt namelijk niet uit wat je koopt er zitten aan welke dieren dan ook 6 maanden standaard garantie jij koopt dus een garantie bij hem van, dat kost 10% van het aankoopbedrag en zegt hiermee dat alles wat er gebeurd je vergoeding of een nieuwe vogel krijgt, je kan ook ten alle tijden je vogel omruilen, alsof het gvd speelgoed is!!
Je moet ook langs zijn dierenarts anders vervalt de garantie helaas spannen die 2 samen en zegt zijn dierenarts altijd dat het je eigen schuld is.
Hierdoor en door de andere verhalen ben ik nooit meer heengeweest.
Als je een verstandig mens bent koop je geen vogel meer bij hem en zeker niet voor die prijzen een grijze roodstaart kan geen 199 euro kosten dat is veel te goedkoop en een geelkuifkaketoe kan geen 600 euro kosten dat is ook veel te goedkoop er is iets met die vogels aan de hand.
Mocht je evengoed nog een vogel bij hem kopen, dan moet je niet gaan zueren dat hij ziek is of dat hij dood is gegaan want het is je eigen schuld, een gewaarschuwd mens telt voor twee zeg ik altijd maar.
Onze vogel leeft godzijdank nog en word dit jaar 3jaar oud achteraf gezien hadden we meer info moeten opzoeken voor we meteen bij Dennis gingen kopen dit is de grootste fout die we ooit gemaakt hebben, gelukkig is het goed afgelopen, maar 90 van 100 gevallen loopt het niet goed af.

Even nog voor Appie hij kweekt zijn eigen vogels onder barre omstandigheden en komen dus uit zijn eigen voilieren vandaan, en jawel ze komen dat wel in de winkel en wel in het gedeelte aan de linkerkant dat warme hok met die kleine 40 bij 40cm hokjes, daar mag jij dan een gaai uitzoeken.
Je kan beter een goede kweker zoeken er zijn genoeg mensen op dit forum die weten waar je wel een goede vogel kan kopen. Heb geduld het blijven levende dieren

Sandra

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 23, 2005, 12:08:55 pm »
Maar mensen brengen hun jonge papegaaitjes er nog steeds heen en mensen kopen ze ook nog

En hij staat overal op Internet en in de telegraaf!!!!

Beschuldig niemand maar wil helderheid,op een verhaal af gaan is juist zo moeilijk.
Je kan toch vragen om een gezondheidsverklaring heb je altijd recht op!

Die gezondheids verklaring is alleen geldig als je naar "zijn" dierenarts gaat bij "jou" dierenarts telt dat niet wil je recht hebben van spreken bij hem moet je een verklaring bij zijn da hebben en geloof mij die krijg je niet.
Wij hebben onze vogel er ook vandaan er staan zelfs een vogels van ons op de site van hem waar bedankt op staat dit is vlak nadat we onze vogel hebben gekocht bij Dennis een half jaar later had ik er echt vreselijke spijt van.

roodrunner

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 23, 2005, 12:12:53 pm »
appie met verbijstering lees ik dat je van plan ben bij dennis een papegaai aanteschaffen denk eens even goed na waarom daar omdat je daar een jonge kan kopen voor weinig dan moet je al op je hoede wezen en het contrackt wat je krijg is nog geen euro waardt wat je niet weet is dat de papegaaien die zo bekend zijn en ik kan het weten gedrogeerd zijn onder de dope dus als je daar een bady koop en je heb geen ervaring met pap kan je net zo goed je geld naar 555 sturen en een oudere papegaai kopen daar waar hij ook mee loopt te leuren zijn al bij meerdere mensen geweest en die brengen de vogel niet voor niets terug hij kan mooi praten en je goedkoop een vogel aanbieden zelfs tegen afbetaling maar neem eens contackt op met het n.o.p daar kan je nog meer horen over dennis ook over dat hij de grootste wildvang in de handel heb eildvang is zo uit de natuur geplukt ik heb het idee dat je graag een papegaai wilt maar voor weinig geld dat kan maar informeer ingods naam voor iedere vogel die je daar haalt sterven er 4 wil je dat op je geweten en ik kan weten wat wildvang is dat is geduld geduld en nog eens geduld tot je er genoeg van heb en dan ben je ook je geld kwijt ps ook is dennis zijn papegaaien bekend om de ziektes en moet je na aankoop binnen 5 dagen naar een dieren arts om alles te laten testen anders kan de vogel dood gaan en ben je toch nog je geld kwijt als je toch naar dennis gaat vraag hem dan hoeveel vogels er weg zijn gehaald bij hem en vraag of je achter de rode deur mag dan vlieg jij de winkel uit als je goed oplet worden op internet op alle side,s van papegaaien gewaarschuwd voor dennis dit klink hard maar neem je r daar toch een kijk dan niet raar op als je na 2 dagen terug gaat naar dennis dat het niet meer zo een aardige man is maar een keiharde handelaar die over papegaaien lijken gaat zo dit was mijn bericht aah je een ding BEZIN EERST DENK NA VOOR JE ERAAN BEGIN en dit meen ik vraag anders op deze side hulp als je een papegaai wilt hoeveel je er voor wilt uitgeven en vraag naar een fokker KOOP NOOIT EEN VOLWASSEN PAPEGAAI BIJ HEM :o      roodrunner

appie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 23, 2005, 12:16:29 pm »
Dennis is dus net zoals http://www.rentenaar.com/papegaaien.htm

Ik moet er ook niet aan denken dat ik een papegaaitje koop die helemaal aan je gewend is en vervolgens door zijn schuld komt te overlijden

nare gedachtten!

Sandra

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: januari 23, 2005, 12:18:44 pm »
Dennis is dus net zoals http://www.rentenaar.com/papegaaien.htm

Ik moet er ook niet aan denken dat ik een papegaaitje koop die helemaal aan je gewend is en vervolgens door zijn schuld komt te overlijden

nare gedachtten!

Idd die twee zijn precies hetzelfde Rentenaar is ook niet oke en verkoopt ook import vogels die niet geringt zijn.
Dus wees verstandig en zoek een goede kweker uit.

appie

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 23, 2005, 12:27:29 pm »
Heb een nieuwe onderwerp geplaats

En ja ben op zoek naar een goede kweker/fokker die gezonde lieve jonkie roodstaartjes verkoopt!

Thx mensen! ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 23, 2005, 12:30:13 pm »
appie de papegaai van een paar maanden is de beructe terug brenger kijk eens naar de rinr KOOP DAAR NIET GEEN JONG GEEN OUDE dat er zo weinig aan dennis wordt gedaan lig aan de wet maar zijn we mee bezig dennis is vaak genoeg gepakt en bekeurd maar hij lach je gewoon uit en dat de buurvrouw haar gaaitjes daar breng vraag dan aan haar of zij er een opwil voeden tot ze van de pap afis en op vaster voer is maar een idee maar ik moet zeggen er staat veel over hem op alle sid,s geloof je de verhalen niet of ben je zo eigenwijs dat je het risigo wilt nemen maar doe het niet aaran heeft gelijk ik ga er ook niet meer tegen je zeggen JE BEN GEWAARSCHUWD DOOR VELE ik ben hard maar koop je er daar toch een dan heb je een plaat voor je kop na al de waarschuwingen   roodrunner p.s ik weet ook niet alles maar wel dat je er verkeerd bezig ben als je daar een gaai koopt ???

roodrunner

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: januari 23, 2005, 12:34:38 pm »
appie dennis en de rentenaar en rijo zijn een pot nat gaat naar een gewone kweker geen dierenzaak op internet aub :'(

Cheetah

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 24, 2005, 02:36:07 am »
Appie, voor als je het niet weet.
Ik heb daar iets langer dan een jaar geleden een grijze roodstaart gekocht.
D. vraagt nu meer voor zijn papegaaien omdat de vogels allemaal getest zijn (volgens hem).
Wij hebben de grijze voor 850 euro gekocht.

De vogel is helaas na 7mnd overleden aan KDS, dat is een kliermaag virus waar de vogel zowiezo dood aan gaat.

Ook zijn wij via verschillende forum in contact gekomen met andere mensen.
2 mensen, waaronder 1 kennis van ons, die hadden ook een grijze gekocht.
Ook overleden aan KDS.
De andere persoon die had vorig maand een Geelkuifkaketoe gekocht.
Je raad het al, ook dood door de KDS virus.
Waarom hebben wij en niemand een poot om op te staan?
Omdat de arts van Dennis gewoon flink meewerkt.
2 andere artsen hebben namelijk geconstateerd dat de vogel overleden was aan KDS.

Zo is er nog een verhaal van een meisje van 16 jaar!!!! die na jaren sparen een jonge grijze gekocht had bij Dennis.
De vogel werd steeds zieker en zieker.
Men zag Pbfd symptonen.
Zij was toen naar Dr. Doormalen geweest en die had de vogel op alles getest, 150 euro.
Op alle ziektes negatief.

Na een week is de vogel toch overleden aan Pbfd.......

appie

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 25, 2005, 11:10:11 am »
Had email gestuurd naar DENNIS met de link van deze forum...
Jullie zijn trouwens niet de enigste forum wat betreft hem was ik achter gekomen..

Maar ik kreeg dit als ANTWOORD!

wij gaan niet in een discusie.

komt u langs en overtuig u zelf

dennis

nou ik moet minsten 2 a 2,5 uren rijden heen en ja aan zo,n vogel zie je idd niet f die ziek op he moment dat merk je later pas als het te laat is...Enne heb gister mijn papegaai cora gehaald bij mensen thuis geringt en alles en supermooi in veren en moest in enschede zijn en dat was 1,15 min rijden heen en had het ervoor over..Maar naar Dennis nee never nooit dankzij deze forum

Ingmar

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 26, 2005, 01:09:08 am »
Het verhaal hieronder staat ook op mijn forum dit heb ik net geplaats.
Zou jij dit ook willen doen, ik weet dat het weinig zin heeft, maar alle beetjes helpen.
Groetjes Sandra

Ik ben er achter gekomen dat Dennis Papegaaien via ander links en emailadressen en namen aan het adverteren is op marktplaats om zo meerdere advertentie`s te kunnen plaatsen.
Koop niet bij "BUDGETBIRD" er staat dat de winkel in Zaandam is, ik heb het adres opgevraagt omdat ik argwaan had naar de webwinkel ik kreeg netjes antwoord dat ik naar papegaai.nl moest gaan dit was de winkel en wat zie je inderdaad het blijkt weer Dennispapegaaien te zijn.
Snel meer verhalen over deze niet diervrienelijke handelaar.
Laat je alsjeblieft niet inpakken door deze mensen, ze verkopen zieke en import papegaaien.
Let niet op de goedkope aanbiedingen deze zijn alle vals en zo niet dat krijg je een oude of zieke papegaai aangesmeerd.

Ook een via link gezien op Dennis papegaaien? Meld hem hier zodat een ieder die hier komt gewaarschuwd is.

roodrunner

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 26, 2005, 10:10:08 am »
beste ingmar dat dennis onderandere namen staat wist ik maar weet je ook dat hij papegaaien bij mensen uit huis verkoopt vrij goedkoop en de mensen werken mee want die krijgen er geld voor op marktplaats als je op meerdere advertenties druk haal je ze er zo uit wat ik iedereen op het moment aanraad is ga naar de side van de dierenbesvherming daar kan je een vraag zetten vraag dan waarom ze zo weinig aan deze papagaaien handel doen als we allemaal gaan mailen en de naam dennis-rijde rentenaar erinzetten en ze krijgen veel klachten daarover gaan ze wel wat doen op andere side,s staat dit ook dus ze worden nu overstroomd als je daar een vogel vandaan heb vertel je verhaal ze willen zoveel mogenlijk klachten kom op allenmaal doen een topic waar je handtekeningen kan zetten kan ook ik heb al 2 sioe,s die meedoen die wil ik persoonlijk overhandigen aan de minister want genoeg is genoeg roodrunner :'(