Auteur Topic: Mijn kweek ook gestart voor 2005  (gelezen 26104 keer)

fujimo

• Gast
Re: Mijn kweek ook gestart voor 2005
« Reactie #15 Gepost op: februari 20, 2005, 23:00:39 pm »
even een kleine update.

De 1ste 5 Catharina's zijn er inmiddels, in iedergeval 1 lutino aan de ogen te zien.
7 koppels hebben nog eieren

De lutino roodruggen hebben inmiddels 5 eieren
De wildkleur rood ruggen hebben hun 1ste ei gelegt.
De eieren van de veelkleuren die onder de lutinopop van de opaline man liggen , daarvan zijn er 3 bevrucht

Kakariki's hebben inmiddels 6 eieren

De blok van de turken heb ik voorlopig dicht gedaan omdat de pop nadat de eieren weggehaald waren alleen maar in het blok bleef zitten.

De 3 koppels bonte boeren doen nog niets maar dat kan want die zijn pas 3 jaar en 4 jaar.

De halsbanden heb ik zien treden , pop zit vaak in het blok maar nog geen eieren

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: februari 21, 2005, 12:56:30 pm »
Maar 't kan toch wel met 4 jaar, die Bbtjes? Verder errug succesvol bij jou... ;)

Ingmar

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 21, 2005, 13:00:29 pm »
Begint er op te lijken eric, hopenlijk zet dit zich zo voort, wordt het een mooi kweekseizoen

Vraagje, waarom heb je de veelkleuren overgelegd onder de roodruggen.

fujimo

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: februari 21, 2005, 13:45:12 pm »
Begint er op te lijken eric, hopenlijk zet dit zich zo voort, wordt het een mooi kweekseizoen

Vraagje, waarom heb je de veelkleuren overgelegd onder de roodruggen.

Pop had de 1ste ronde 11 eieren en ging niet zitten maar had toen nog geen eieren van de roodruggen, nu had ze weer 5 eieren enging wederom niet zitten en had 5 onbevruchte eieren bij een lutino roodrug liggen dus die weg en de veelkleuren er onder.
Ik weet nu in iedergeval dat de man wel bevrucht, maar ze zijn net een jaar oud dus doe ze voorlopig nog niet van de hand want het kan altijd nog goed komen met de pop

fujimo

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 21, 2005, 13:45:47 pm »
Maar 't kan toch wel met 4 jaar, die Bbtjes? Verder errug succesvol bij jou... ;)

Het zou kunnen vanaf 3 jaar maar het kan ook 5 jaar duren

Ingmar

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari 21, 2005, 13:46:29 pm »
ach zo, ik begrijp het ook al niet ,maar goed wel hopen dat ze nu uit komen, is een mooie vogel die veelkleuren parkiet

fujimo

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 05, 2005, 10:29:28 am »
even een kleine update.

Momenteel 8 jonge Catharina's en nog 5 nesten met eieren

Met de roodruggen niets dan pech
De lutino pop is na 2 weken van de eieren af gegaan en de eieren waren onbevrucht
De wildkleur pop is na 3 eieren gestopt met leggen en gaat de blok bijna niet in.
De eieren van de veelkleuren die onder de lutinopop van de opaline man lagen zijn niet uit gekomen, er zaten wel 2 dode jongen in het ei maar waarschijnlijk uitgedroogt

Kakariki's hebben inmiddels 9 eieren waarvan 7 al bevrucht zijn

De blok van de turken heb ik weer op gedaan en we wachten af

De 3 koppels bonte boeren heb ik geruilt tegen een koppel grijze roodstaarten , en het 2de koppel is ook in aantocht

De halsbanden heb ik zien treden , pop zit vaak in het blok maar nog geen eieren, de man wordt wel agressiever ten opzichte van de Clonclury's die in de kooi er naast zitten dus dat kan ook op de broed kan duiden.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: maart 05, 2005, 12:47:21 pm »
ERIC!!!! Een koppel grijze roodstaarten en een koppel in aantocht????? Vertel!!! ;)

fujimo

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maart 05, 2005, 13:04:07 pm »
Ja je leest het goed Loes, ik heb eindelijk een koppel kunnen bemachtigen, ze zijn wel import dus wet ik van leeftijd niets maar we gaan het proberen of ze willen kweken en er zit nog een koppel apart voor me die ik eerst nog even apart wil houdenom alle eventuele ziektes uit te sluiten.

ik zal wel een paar foto's schieten tzt

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: maart 05, 2005, 13:24:29 pm »
Leuk!!!! :thumbsup:

Bozzee

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: maart 05, 2005, 19:37:30 pm »
Dat is mooi Eric, ben benieuwd hoe dat gaat. En benieuwd naar foto's uiteraard.  :thumbsup:

fujimo

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 09, 2005, 12:25:48 pm »
Momenteel

5 Catharina's uitgevlogen en nog 7 in de blok, en nog 2 nesten met eieren liggen
Het gaat niet zo als het hoort met de Catharina's, veel onbevrucht en dode jongen na een dag , maar dat zou kunnen omdat het veel jonge vogels zijn van begin 2004 dus hoop dat de 2de ronde beter gaat

1ste roodrugjong van de lutino's  vandaag geboren en nog 5 bevruchte eieren in het nest

De Kakarikie's hebben net als vorig jaar met de 1ste ronde maar 2 jongen , zijn nu 3 weken en de pop is weer begonnen met haar 2de legsel.

De halsbanden zijn begonnen met leggen en hebben inmiddels 4 eieren.

Ik heb de Rubino rosella's verkocht omdat die nu een jaar lang helemaal geen aanstalte gemaakt hebben om te broeden.
Deze vlucht van 3 meter met nachthok ga ik gebruiken om de jonge vogels in uit te laten vliegen , over een paar dagen kunnen de 1ste er in

De grijzen bleken na sexen 3 mannen en een pop te zijn , 1 man reeds verkocht en dus op zoek naar een pop.

gr Eric

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: april 09, 2005, 12:55:56 pm »
Zitten die grijzen bij elkaar? Is er al iets van paarvorming met die ene pop?

fujimo

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 09, 2005, 17:22:19 pm »
Ze zitten in ieder geval naast elkaar, eten samen en ik heb ze op de camera al zien kropvoeren maar de blok zijn ze nog niet in geweest, maar dat heeft tijd nodig, ze zitten pas een paar weken bij me en het kan goed nog een jaar duren voor er iets gebeurd , we wachten wel af

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: april 09, 2005, 17:31:03 pm »
Dat ziet er toch goed uit, dat kropvoeren.. Was het al een koppel of niet? Maar inderdaad, je kunt beter nog neits verwachten... ;)