Auteur Topic: Verschil tussen abotti en eleonora kaketoes  (gelezen 3700 keer)

Kurt

• Gast
Verschil tussen abotti en eleonora kaketoes
« Gepost op: februari 10, 2005, 09:37:12 am »
Nu het hele geslacht cacatua sulphurea op de cites lijst staat, heb ik een vraag ivm met het verschil tussen deze 2 soorten.  Theoretisch is eleonora iets groter, maar voor de rest is er weinig verschil.  Hoe kun je aantonen als ze controle uitvoeren dat je abotti of eleonora hebt?
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2005, 10:04:54 am door fujimo »

fujimo

• Gast
Re: verschil tussen abotti en eleonora kaketoes
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2005, 10:09:38 am »
Theoretisch zeg jij.
De cacatua sulphurea (abotti) is maar 33 cm , terwijl de eleonora vaak boven de 40 cm meet dus dat noem ik nog al een aanzienlijk verschil.
persoonlijk denk ik dat het niet lang duurt dat de eleonora en ook de galerita (grote geelkuif) binnekort ook op de citus lijst komen.
De grote geelkuif is nog veel forser en meet meer dan 50 cm .
Ik kan het verkeerd hebben maar ik meende dat de galerita al op de lijst voorkomt.

En ik neem aan dat de A.I.D wel kundig genoeg is om vast te stellen of het een sulphera of een eleonora is , zoniet heb jij een probleem denk ik.

Groeten Eric

Kurt

• Gast
Re: verschil tussen abotti en eleonora kaketoes
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2005, 10:57:00 am »
de cacatua abotti is groter dan 33 cm wan tde sulphurea en parvula zijn beide 33 cm de abotti is een paar centimeter kleiner dan eleonora.  Hoe vaak worden beide als middelgeelkuif aangeboden?  Vaak.   De galerita galerita is niet op de cites lijst vermeld.  En deze is 50 cm niet veel groter.  Heb ze zelf zitten en ze zijn zeer moeilijk te vinden.  Uiterlijk is tussen abotti en eleonora het verschil moeilijk, daarom mijn vraag, aangezien er vaak gezegd wordt ik heb abotti zitten en ik kweek met eleonora.  Eleonora kan ik begrijpen aangezien ze nog geregeld geimporteerd worden.  Abotti nooit meer legaal.  Dus als er kwekers zijn die abotti hebben en mij met het verschil kunnen helpen

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Verschil tussen abotti en eleonora kaketoes
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2009, 17:30:27 pm »
Dit is al een heel oud topic en helaas niet beantwoord.
Ik zat met dezelfde vraag, omdat ik bij Japie ook niet precies wist wat het was.
Inmiddels weet ik dat het zelfs een Triton is  :) net een tikkie anders dan de Eleonora.

En ik neem aan dat de A.I.D wel kundig genoeg is om vast te stellen of het een sulphera of een eleonora is , zoniet heb jij een probleem denk ik.

Toen ik belde naar de cites-instantie om te vragen of de Galerita-soorten op de cites staan,
wisten ze me geen duidelijk antwoord te geven en ik moest maar een cites aanvragen  ???