Auteur Topic: Interessante website kliniek voor vogels/Hooimeijer  (gelezen 3288 keer)

Cosch

• Gast
Interessante website kliniek voor vogels/Hooimeijer
« Gepost op: april 12, 2006, 09:12:28 am »
Ik zag in eens dat de website van de kliniek voor vogels/Hooimeijer af is.
Daar staan echt interessante dingen op. Zo kun je zien hoe ze een gebroken/kapotte snavel van een ara behandeld hebben. Met foto's en al!  :o  Ook staan er foto's op van ingewanden van de vogels. Heel smerig gezicht maar wel interessant.

maar ook publicaties over de wandelingen (risico ja of nee) en over voeding.
Heel interessant!

www.kliniekvoorvogels.nl

Gr Corina

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Interessante website kliniek voor vogels/Hooimeijer
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2006, 09:31:26 am »
vind het wel jammer dat ie bij Foto's (Houten) begint over het feit dat de verkoop van vogels de markt ontsiert zouden hebben.
Het festijn heet toch echt kromsnavelmarkt en dan hoort verkoop van vogels daar bij. Wie is hij om dit zo te bepalen toch?

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2006, 09:41:14 am »
Klopt, ik las het ook. Vond het ook niet persee nodig om dat te vermelden. Als je meld, dat de vogels er niet goed bij zaten, OK.
Ze kennen het principe van zo'n beurs. Dus als je het niet eens ben, moet je er ook niet gaan staan!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2006, 12:22:34 pm »
Jakkie heb je bij foto's die magen met inhoud gezien? Die steentjes o.a.? :(
Er staat ontzettend veel interessants te lezen op die site! :thumsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2006, 13:12:31 pm »
Jee, dat wordt een grindpad in die maag. Als ik kijk naar wat ik zo af en toe geef (ik kom denk ik niet eens aan eens in de twee tweken want ik vergeet het nogal eens) dan zitten daar toch niet van dit soort grindjes in. De foto toont hetzelfde spul als ik wat ik normaal in een aquarium als bodemmateriaal zou gebruiken  :CENS. Ik vraag me af of de getoonde foto wel maagkiezel toont, of een vogel die uit pure armoede bodemsteentjes is gaan vreten.

Maar ben blij om te lezen dat het dus toch aan te raden is de gaaien maagkiezel/grit te geven. En als ik de teksten bij de foto's lees en ik herinner me een andere discussie over grit en maagkiezel hier op het forum dan zie ik precies dezelfde conclusies staan die ik en nog een paar anderen in die discussie ook al getrokken hadden: continu grit/kiezel laten staan is niet juist, af en toe (en op de site van Hooijmeijer staat dus een termijn: eens in de twee weken) is aan te raden  :thumsup:.

Overigens snap ik ook niet dat ze de vogelverkoop afraden terwijl de organisatie duidelijk gesproken en getoond heeft (en op de site van de vogelkliniek laten ze dat met een poster van de organisatie toch duidelijk zien) dat het een vogelMARKT was en niet een BEURS zoals de vogelkliniek graag had willen zien. Dan moet je dus niet afgeven daarop, want ze hadden van te voren kunnen en moeten weten dat er een vogelverkoopplaats zou hebben.

Maar ik moet zeggen dat de site er netjes en overzichtelijk uitziet  :thumsup:.