Auteur Topic: help red ze dit.  (gelezen 3276 keer)

vlootje

• Gast
help red ze dit.
« Gepost op: april 16, 2006, 13:40:14 pm »
hoi hoi allemaal,

ik heb een vraagje mijn popje is vanmorgen overleden  :cry: weet niet waar aan ging gisteren goed net als anders, maar ze laat vier eitjes achter.(waarvan ik heb gezien 2 vruchtbaar de andere 2 zijn van woensdag en vrijdag dus die kan ik nog niet zien) en nu heb ik nog een koppeltje met 9 eitjes ( waarvan inmiddels 7 bevrucht )en misschien dat er vandaag nog wel 1 komt want vrijdag was de laatste (toen is het 4de eitje ook gelegd door de overleden pop)
ik heb de eitjes van de overleden pop bij de andere gelegd gaat goed ze ligt er ook op te broeden. maar red ze dit wel.
en heb nog een vraagje omdat het erzo veel zijn wil ik als ze geboren worden mee verzorgen en voeden met welke leeftijd kan ik ze dan uit het blok halen om mee te voeden.
want ja 13 is wel erg veel voor een popje om alleen met der man op te voeden.
wie kan me advies geven.
alvast bedankt.

charon

• Gast
Re: help red ze dit.
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2006, 16:00:08 pm »
Dat is idd een beetje heel erg veel zijn dat de enige vogels die je hebt zitten?
anders had je ze kunnen verdelen.
zijn ze in dezelfde periode bevrucht?
anders zou je het na een tijdje over kunnen nemen

vlootje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2006, 18:47:08 pm »
hoi hoi charon,

heb nu nog 1 koppeltje en het mannetje van het overledenpopje en dan heb ik nog een popje alleenstaand.(wou voor dat alleenstaande popje wel een mannetje erbij doen maar omdat ze al eitjes hadden het eerste koppeltje wist ik niet of dat kon, ik dacht misschien accepteeren ze dat niet) heb een binnenvoliare.

de 4 eitjes zijn zaterdag maandag woensdag en vrijdag gelegd en van het andere koppeltje op dezelfde dagen.
kon het jammer genoeg niet verdelen heb niet meer koppeltjes jammer genoeg.

charon

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2006, 19:58:23 pm »
ik zou als alles uit komt in ieder geval echt goed opletten want het is echt heel veel werk zo veel kleintjes

vlootje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2006, 16:26:52 pm »
hoera het eerste parkietje is geboren

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2006, 17:03:51 pm »
Gefeliciteerd! :-*

charon

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2006, 17:38:39 pm »
Gefeliciteerd :-*

en nu maar af wachten hoeveel de eindstand wordt  ;D

vlootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 24, 2006, 13:37:13 pm »
hoi hoi ,
bedankt allemaal.

zaterdag is de tweede geboren en vandaag de derde, en de oudste is al een flinke parkiet aan het worden gaat snel. en ff wachten hoeveel er nu nog uitkomen liggen nu nog 10 eitjes.