Auteur Topic: Bo wil niet van pap af!  (gelezen 4067 keer)

monique

• Gast
Bo wil niet van pap af!
« Gepost op: april 20, 2006, 23:15:26 pm »
Bo is nu 22 weken en niet van de pap af te krijgen,zij gaat nog steeds  huilen als een baby. :CENSZij eet overigens voor de rest goed,pallets,zaad,groente en fruit.Wij zijn het paas weekend er even tussen uit geweest en Bo heeft bij mijn kweker gelogeerd.Zij heeft het gepresteerd om 6 dagen geen zaadje te eten en dus waren zij wel verplicht om pap te geven.Het is trouwens geen echte pap,maar ik vermaal de pallets met zonnepitten en daar maak ik een papje van.Maar wel met het spuitje.Verder gaat het erg goed met haar is een echte vrijdoos,en probeerd na te bootsen.Nou vraag ik me af als ik lees hoe jullie gaaien praten denk ik wow ongelooflijk,zou Bo dat ook gaan doen????Zij doet een fluitend hallo,op de toon die wij maken als we hallo zeggen.Is Ma een papegaaien roep die ze allemaal maken of roept ze mij echt.
Ik weet overigens dat het niet normaal is dat ze nog om pap roept,maar ik word echt gek van dat gejank,ze stopt pas als ze pap gehad heeft of als ze mij niet meer ziet.(als ik naar boven ga is ze stil tot ik weer beneden kom) :)

Edit Cosch: titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2008, 22:35:33 pm door Cosch »

Cosch

• Gast
Re: bo
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2006, 12:26:33 pm »
Lijkt me best lastig als ze zo blijven vragen om pap. Maar ik denk dat je wel moet proberen het af te bouwen. Want anders word het alleen maar erger!
Proberen consequent te blijven!

Ik wil ook best foto's zien eigenlijk!  ;)

Gr Corina

monique

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2006, 14:57:36 pm »
Ja het is idd heel lastig dat pap.Ik doe het nu gewoon in een bakje in haar kooi,dus geen baby spuitje meer,ik hoop dat ik het op deze mannier af bouw.Ik heb wel foto's van haar maar moet even aan iemand vragen of die hem kan plaatsen.(ben zelf niet zo handig)Maar ze is wel heel mooi en vooral heeeel lief.groetjes Monique

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2006, 15:07:55 pm »
Ben erg benieuwd naar foto's van Bo! ;)

monique

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2006, 20:20:18 pm »
Je kan haar ook zien op marktplaats bij "nu te reserveren baby kaketoes"uit Rijswijk.Hun hebben vorige week en foto geplaatst van Bo als voorbeeld.De rest van de foto's komen dan nog.Zij was daar te logeren toen wij een paar dagen weg waren.Groetjes Monique

Pluisje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2006, 23:14:01 pm »
Hallo Monique,
Het kan heel vaak gebeuren dat 4-5 maanden oude "baby kaketoes" (want dat zijn ze nog)
stoppen met zelfstandig eten als ze van huis veranderen.
En omdat Bo naar de kweker was en dan weer terug is dat niet vreemd.
Aphyna was ook naar pap aan het bedelen toen ze met 4 maanden bij ons kwam (ze at al toen in principe zelfstandig).
Wat je kan doen is ’s avonds voor het gaan slapen warme papje geven
maar in plaats van een spuitje kan je beter een lepeltje gebruiken.
Wat je ook kan doen is dat in een trucje omzetten. 
Dat ze alleen pap krijgt als ze zelf het lepeltje vasthoudt.
Aphyna en Mango krijgen nog steeds van alles met een lepeltje (pap, yoghurt etc)
Kijk hier.
Het is ook handig want mocht je in de toekomst iets moeten toedienen (medicijnen bvb, je weet het nooit)
dan gaat het met zo'n aangeleerde gewoonte heel makkelijk.

monique

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2006, 23:43:46 pm »
hoi,Bo eet en at ook gewoon al zelfstandig ,alleen wil ze die pap er bij.Het liefst met het spuitje,maar nu doe ik het in haar etensbakje zodat ze het zelf moet eten.Ze vind dat alleen ook niet erg,eet haar bakje leeg.ik ga het proberen op een lepeltje,maar ik ben bang dat dat niets helpt,het lijkt ook wel of ze het gewoon lekker vind omdat ik haar dan voer(toch aandacht)Na haar logeer partij vraagt ze ook 3 keer op een dag terwijl ze nog 2 keer kreeg voor dat ze weg ging.Ik vind het ook een eng idee dat als ze logeert niet eet (wat als we 2 weken op vakantie gaan?)Mijn kweker zei ook dat het abnormaal gedrag is en dat ik moet afbouwen,maar ik kan echt niet tegen dat dwingende gejank.Ze is 1 week van de pap af geweest en daarna begon ze met janken, dat heb ik een tijdje aangekeken en gehoord,toen mijn kweker laten luisteren door de tel. en die zei toen ze heeft honger geef haar maar weer pap en zo is het toen weer gekomen.Maar ze eet gewoon haar eten ook toen ze weer thuis kwam hing ze meteen in haar voerbak.Ik vind het erg moeilijk,maar we komen er wel met haar....gr.Monique

Pluisje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 24, 2006, 00:19:42 am »
Ik bedoel niet meteen leren met lepeltje eten, maar eerst met lepeltje voeren
(dat moet ze ook eerst leren als ze altijd spuit heeft gehad) en dan langzaam
overgaan naar dat ze zelf lepeltje vasthoudt. Dat gaat wel even duren, hoor  ;)