Auteur Topic: Wanneer in bad / onder de douche ??  (gelezen 11902 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Wanneer in bad / onder de douche ??
« Reactie #15 Gepost op: mei 12, 2006, 12:01:30 pm »
Ja, daarom doe ik het ook echt niet. Je doucht ze om ze vochtig te krijgen en als je dan weer met droge hete lucht gaat fohnen...  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 12, 2006, 12:02:28 pm »
Daarom fohn ik ze ook niet!

charon

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 12, 2006, 12:05:23 pm »
Dag Rene,jij kunt gewoon met je Ara onder de douche hoor,maar doe het de eerste maal lekker relaxed,dus geen zenuwachtig gedoe,maar ik begreep dat hij de gewoonte wel al had afgekeken bij jou.
Wat ook HEEL belangrijk is ,doe het op een tijdstip dat de vogel nog rustig en goed kan opdrogen op natuurlijke wijze,dus ga de eerste keer niet modderen  met een fohn.

Gr Kees.

het was dus ook echt de laatste zin van dilletantjes vader die bij mij vragen opriep  ???

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #18 Gepost op: mei 12, 2006, 13:26:46 pm »
Dag charon,de ervaring leert dat de mensen doordat ze het goed willen doen en te voorzichtig zijn,een fohn gaan gebruiken,NIET doen,gewoon normaal laten opdrogen,zo heeft de vogel tenminste iets aan het badderen, je hoeft geen kunstgrepen toe te passen.
Geef je vogels badgelegenheid en ze zullen daar vervolgens naar eigen behoefte gebruik van aken,ik heb negen koppels en ze hebben allemaal hun eigen gewoonte,s,wat je soms wel ziet is dat als er een paar uitgebreid aan het badderen is dat de rest ook zin krijgt ,terwijl ze normaal op een ander tijdstip badderen.
De vraag van Rene gaat over een vogel van plm 15 tot 16 weken,iedere papegaai van die leeftijd kun je lekker nevelen,de een zal het gelijk lekker vinden de ander iets later en je hebt ook vogels die er niet van gediend zijn,ook later niet en liever zelf uitmaken wanneer ze willen badderen.

Gr Kees.

Pluisje

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 13, 2006, 00:05:52 am »
Ben helemaal mee eens  :thumsup:

René Dop

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 13, 2006, 04:05:53 am »
ik heb hem gisteravond dus onder de douche gezet....
d.w.z. in het bad zodat hij toch natte pootjes kreeg maar wel de gelegenheid kreeg om zelf onder de douche te stappen....
Een groot drama....hij vond er niets aan en kroop steeds tegen de badrand aan alsof hij helemaal in paniek raakte.
k heb hem er maar gauw weer uitgehaald omdat ik het gewoon zielig voor hem vond.
misschien te snel ???
ik vond het wel jammer..... hij vind eigenlijk alles leuk...op de schouder mee de honden uitlaten.....mee naar de stad...noem het maar op we proberen hem eigenlijk aan alles te wennen omdat hij straks ook mee op vakantie moet ( ik heb geen oppas en wil dit ook niet ).
maar het douchen zit er bij hem nog niet echt in...hij blijft wel gewoon meegaan als ik me ga douchen

groeten René

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 13, 2006, 07:52:19 am »
Nou het probleem is dat een papegaai gedouched MOET worden!
Dus of hij het nou leuk vind of niet! het is beter voor zijn en jouw gezondheid en bijv ook zijn veren!
Dan zul je wat anders moeten bedenken om hem te sproeien! Misschien met een plantenspuit??

Maar als je aandacht aan die angst ga geven dan zal hij dat zeker gaan gebruiken om onder de douche vandaan tekunnen. en dat ene enge speeltje uit de kooi. En ja die hond is toch ook wel erg eng! Snap je? Dan zal die angst alleen maar uitbreiden/ of net doen alsof!

Ik ben bang dat je ff hard moet zijn! ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 13, 2006, 08:19:39 am »
ik ga akkoord met corina ,tweety deed ook zo in het begin en zie nu

gr sandra

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #23 Gepost op: mei 13, 2006, 22:47:32 pm »
Dag Rene,als ik het goed las zette je hem op de grond?Die is ws glad,kan hij onzeker van worden ivm uitglijden,houd hem gewoon op de hand,hij is toch tam,vinger over de poot,plantenspuit of douchekop en lekker lichtjes nevelen,geen aandacht schenken aan het gemopper,GEEN paniek toestanden,RUSTIG laten blijken dat jij de baas bent en overdreven toespreken dat hij het zo goed doet,veel sucses.

Gr Kees.

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: mei 13, 2006, 23:10:24 pm »
Wat is het toch een prachtige foto van Tweety.. :hart:

Tommy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 14, 2006, 14:37:46 pm »
Dag Rene,als ik het goed las zette je hem op de grond?Die is ws glad,kan hij onzeker van worden ivm uitglijden,houd hem gewoon op de hand,hij is toch tam,vinger over de poot,plantenspuit of douchekop en lekker lichtjes nevelen,geen aandacht schenken aan het gemopper,GEEN paniek toestanden,RUSTIG laten blijken dat jij de baas bent en overdreven toespreken dat hij het zo goed doet,veel sucses.

Gr Kees.
Handdoek in t bad helpt ook goed tegen enge glijpartijen ;)

René Dop

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 14, 2006, 16:04:33 pm »
kijk dat is nog eens een tip waar ik zelf niet eens aan gedacht had.
Ik had hem inderdaad eerst IN bad gezet en later op de hand maar een handdoek is ook een optie.
Toch wil ik hem wel leren om op de hand te blijven zitten of op zo'n douche stok.
Bedankt voor de vele reacties in ieder geval en vanavond is hij weer aan de beurt....hahahaha

Groeten René :elvis: :elvis:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #27 Gepost op: mei 14, 2006, 21:22:49 pm »
gewoon doorzetten hoor!
bij ons ging ze eerst ook niet graag douchen.
Na een paar keer als ik zelf mee ging.
nu als ik het woord douchen zeg dan begint ze al te dansen en gek te doen zo  graag wil ze.

wij houden haar alleen wel op de hand

Pluisje

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 14, 2006, 22:48:39 pm »
Ik persoonlijk hou van zachte aanpak  ;)
Neem in het begin plantenspuit en zet stofzuiger aan (ja, ja, stofzuiger  ;D).
Op een of andere manier willen bijna alle papegaaien gesproeid worden
met het geluid van een stofzuiger.
Dan begint hij opgewonden te worden en vleugels te spreiden.
In 9 van 10 gevallen gaan ze uit hun dak en het is dan fantaschtische badderplezier
voor je vogel en voor jou!!!!

René Dop

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 16, 2006, 08:14:34 am »
Wat denk je ????
vandaag ging ik pap maken voor hem en dan zit hij altijd bij me op het aanrecht.
Springt die gek gewoon 3-4 keer onder de kraan met zijn vleugels wijd open !!!  :P :P  :wow: :wow:
En ik maar moeilijk doen onder de douche  :(
Ik laat hem in het vervolg wel zelf kiezen lol !!!

Groeten René