Auteur Topic: Kopen in dierenwinkels?  (gelezen 9797 keer)

chantal

• Gast
Kopen in dierenwinkels?
« Gepost op: mei 20, 2006, 20:34:38 pm »
Weet iemand trouwens iets van dwerg ara's want Sjaak had het over een dwergara met een soort rood helmpje op maar ik kan op internet geen foto's vinden. Weet iemand misschien welke hij bedoeld??
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2006, 10:23:15 am door Loes »

Riboet

• Gast
Re: Kopen in dierenwinkels?
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2006, 09:10:23 am »
Ara nobilis?
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2006, 10:23:42 am door Loes »

Riboet

• Gast
Re: Kopen in dierenwinkels?
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2006, 09:16:58 am »
Even op afbeelding gegoogled, maar die heeft geen rode kap op, maar is wel een kleiner blijvende ara (soldatenara geloof ik).

Persoonlijk vind ik het jammer dat het een grijsje uit een winkel is geworden. Dit houdt het gesleep met babygaaien en de handel erin en dus de verspreiding van ziekten in stand, ook al is dit een winkel die zich onderscheidt van alle anderen  :cry:. Honden, katten en papegaaien/tropen zou je eigenlijk alleen bij fokkers en kwekers moeten kunnen kopen. Maar goed dat is een andere discussie.

Ben al blij dat het geen witkuif is geworden  :thumsup:!
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2006, 10:23:59 am door Loes »

Riboet

• Gast
Re: Grijze roodstaart en een witkuif kaketoe
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2006, 09:22:13 am »
Sjaak bedoelt de ara militaris trouwens (ben even verder wezen zoeken  ;)).

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2006, 09:25:02 am »
http://www.macawclubholland.nl/encyclopedie/ara/soldaten.htm

Maar ik lees daar dat ie wat geluidsoverlast betreft niet echt geschikt is voor binnen  :CENS...

Oh en de ara nobilis is dus niet de soldatenara in gewoon nederlands, dat is dus de ara MILITARIS (ja,het woord zegt het natuurlijk al)  :-[  :-[...

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2006, 11:45:39 am »
Sjaak bedoelt de ara militaris trouwens (ben even verder wezen zoeken  ;)).

Tja ,

ik zal het wel niet mogen zeggen, maar een soldaten ara een dwergara te noemen, getuigd nu niet van vakmanschap.
Met zijn 70-75 is het toch echt ( een van de kleinere) een gewone ara en heeft niets met de dwergen van doen,

mvg Frank

sjaak kort

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2006, 12:40:15 pm »
Sorry maar ik had me voor genomen nooit op iets te reageren, maar ik sta elke keer verbaast dat mensen iets horen luiden en daar gelijk een conclusie uit trekken.

b.v. Chantal had het over een dwerg ara en daar wordt gelijk een soldaten ara van gemaakt.

Was de Ara Maracana

En waar ik ook zo moe van wordt is dat er altijd op de winkel afgezeken moet worden, over de ziekten gesproken waar komen de zieke papegaaien vandaan juist bij de kweker dus er zou eigenlijk een zwarte lijst van kwekers moeten komen.
Als iedereen ze zoals ons zou laten testen is dat probleem ook opgelost ( We moeten het met zijn allen oplossen het is zo makkelijk een richting op te wijzen ).

en wat het grootste probleem is waar ik voor sta is dat als iemand een gezonde papegaai koopt krijgen ze die zomaar mee zonder enige vorm van opvoeding.

Kijk maar waar de meeste papegaaien terecht komen, op marktplaats of  in het N.O.P. opvang centrum, u kunt deze begeleiding vergelijken met een puppy cursus waar u ook leert met de hond om te gaan.

Groetjes Sjaak Kort
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2006, 12:53:30 pm door sjaak kort »

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2006, 13:16:35 pm »
Beste Sjaak,

wees welkom alhier.

Volgens mij lees je dan niet goed hoor, volgens mij komt je winkel nl wel als goed uit de bus.
Dus waarom nu zo'n reactie dit verwonderd me ten zeerste.
Ik ben als 1ste met je eens dat kwekers ook hun verantwoordelijkheden moeten nemen, even als de commerciele handel. In beide groepen kom je helaas nog verkeerde figuren tegen.
Ook vind ik het van belang dat de kwekers met geteste bestanden werken , wij doen zelfs onze kuikens nog eens testen , overkill ja misschien, maar wij lopen niet graag risico om onze goede naam te verliezen.
En ja de Maracana is idd een dwergara, is alleen een misverstand, niet een reden om gelijk te flamen lijkt me,

mvg Frank

dutchgerard

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2006, 13:23:07 pm »
Sjaak, maak je niet druk, deze site is een grote reclame voor je!
Reken erop dat dit door veel mensen gelezen wordt, en het zijn allemaal positieve berichten.

m.v.g. dutchgerard.

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2006, 13:28:56 pm »
http://members.home.nl/kwekerslijst1/foto/maracana's1.JPG

ff gepikt van Dennis zijn kwekerslijst, hier zie je dus de verwarring.
Er is wel rood aanwezig maar niet als de beschreven helm.

http://www.exoticbird.com/online_parrots/xx_ara_ambigua02.jpg
de soldatenara

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2006, 13:33:49 pm door Wickingh »

sjaak kort

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2006, 14:24:44 pm »
Beste Frank

Ik heb het niet over onze winkel maar over het algemeen ( daar zitten ook goede tussen ).

Groetjes Sjaak Kort
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2006, 14:43:27 pm door sjaak kort »

Riboet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2006, 15:00:09 pm »
Sjaak, maak je niet druk, deze site is een grote reclame voor je!

Ja, begint me ook op te vallen. En te irriteren...

Ik zie een forum liever als forum in plaats van een verkapte reclamezuil.

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2006, 15:36:03 pm »
Beste Frank

Ik heb het niet over onze winkel maar over het algemeen ( daar zitten ook goede tussen ).

Groetjes Sjaak Kort

Klopt Sjaak,

helaas op de vingers van een hand te tellen, ik kom niet verder dan Dieca en Lorreco ,jij wel??

mvg Frank

Ps ik hoop dat je ook op mijn PB-tje wilt reageren

Igor

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2006, 16:50:55 pm »
Gelukkig is het ara-misverstand nu uit de wereld. Een paar zinnen op een forum die verkeerd overkomen en de rapen zijn gaar ::)

@Riboet: ik ben het niet met je eens. Het is geen reclamezuil. Ervaringen worden gedeeld, goede en slechte. Als mensen informatie vragen, dan wordt die gegeven en als het over winkels gaat dan komt Dieca de laatste tijd inderdaad heel vaak voorbij. Misschien is dat wel omdat de ervaringen gewoon heel erg positief zijn voor de mensen die er naartoe gaan. Blijkbaar hebben veel mensen behoefte aan een betrouwbaar adres voor hun gaaien, spullen & informatie en helaas zijn er blijkbaar niet veel van die adressen. Als je nog zo'n adres weet, wil je het dan met ons delen? Misschien kunnen we dan in de toekomst enthousiast zijn over nog een winkel! Ik vind deze reactie van je niet echt gepast, zeker niet nadat jij degene was die Sjaak woorden in de mond legt ("Sjaak bedoelt de ara militaris trouwens") en dan vervolgens aankomt met nadelen van die vogel.

ps Welkom Sjaak!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2006, 17:09:14 pm »
Mooi gesproken Igor  :a036:

Als we negatief over een zaak mogen zijn,
mogen we ook positief zijn  :thumsup:

We zijn wel weer lekker offtopic bezig  :)
Ik ken nog wel een dierenzaak waar ik tevreden over ben hoor  ;)