Auteur Topic: Kopen in dierenwinkels?  (gelezen 9798 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Kopen in dierenwinkels?
« Reactie #45 Gepost op: mei 24, 2006, 21:31:16 pm »
Jammer,

dat er nav de vraag van Chantal zo'n topic is ontstaan.
Ik snap sommige mensen dan ook niet, waarom ineens een aanval op kwekers als Barbara en ik?
We zorgen er nl wel voor dat er uberhaupt jonge papegaaien voor in de huiskamer komen.
Anders kunnen de mensen weer wildvang gaan aanschaffen,

mvg Frank

Tazz

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juli 21, 2006, 22:01:10 pm »
Jammer,

dat er nav de vraag van Chantal zo'n topic is ontstaan.
Ik snap sommige mensen dan ook niet, waarom ineens een aanval op kwekers als Barbara en ik?
We zorgen er nl wel voor dat er uberhaupt jonge papegaaien voor in de huiskamer komen.

mvg Frank
Ik zal wel scheef gelezen hebben hoor, maar ik ben een tijdje weg geweest en lees dit topic nu in een keer. De aanval werd geopend op de speciaalzaak en niet op de kwekers hoor. En al helemaal niet op de kwekers met een hart voor vogels!

jb

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juli 22, 2006, 09:24:47 am »
Citaat
Geld verdienen met dieren en tegelijkertijd denken dat je het allerbeste met je dieren voorhebt, gaan gewoonweg niet samen!
Geheel mee eens. In de papegaaienwereld, zowel kwekers/handelaars/winkels speelt geld een veel te grote rol. In de groep kwekers zijn er uitzonderingen, maar niet al te veel. Er is een enkele winkel die voldoet aan minimumeisen, maar de huisvesting is zelden in orde (een voliere van enkele meters is toch wel minimum). Over de risico's op verspreiding van ziektes zullen we het dan nog maar niet hebben, hoe goed een winkel/handelaar zijn zaakjes ook in orde heeft, het blijft een groot risico om daar te kopen. Ook de stress van transport etc. doet geen goed. Dan heb ik het nog niet over het feit dat winkels/handelaren de al veel te wijd verspreide handopfok enorm stimuleren. Veel kwekers werken hiermee. Het is makkelijk geld verdienen als de jongen met 3-7 weken weggaan.

Winkels/handelaren/kwekers met goede intenties bestaan, maar goede winkels/handelaren, in dieren van welke soort dan ook, bestaan niet. Goede kwekers bestaan wel, maar zijn ook op enkele handen te tellen.

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #48 Gepost op: juli 22, 2006, 11:14:48 am »
Citaat

Ik heb hier toch een heel andere gedachten over, juist doordat de meeste vogels de huiskamer in verdwijnen, wordt de import gehandhaafd.
De meeste kwekers van huiskamer vogels zien enkel geld, de ouder vogels worden leeg getrokken tot er niet meer mee gekweekt kan worden.
En als dat dan het geval is worden die als kweekkoppel verkocht en nemen ze gewoon weer nieuwe import vogels.
Probeer maar eens natuurbroed grijze roodstaart te vinden.
Als de import dicht blijft zal in verloop van tijd geen natuurbroed meer voorhanden zijn en zal ook de huiskamer vogel stil aan verdwijnen.
Ik heb nx tegen huiskamer vogels, maar moet de kweker er bv maar 1 per nest uithalen en dan de rest gewoon door de ouders groot laten brengen.

Henk

Caiolinda

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juli 22, 2006, 11:20:39 am »

Als de import dicht blijft zal in verloop van tijd geen natuurbroed meer voorhanden zijn en zal ook de huiskamer vogel stil aan verdwijnen.
Ik heb nx tegen huiskamer vogels, maar moet de kweker er bv maar 1 per nest uithalen en dan de rest gewoon door de ouders groot laten brengen.

Henk

Ik heb een natuurbroed strakjes zelfs twee.

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #50 Gepost op: juli 22, 2006, 11:25:40 am »
Kijk dat zijn positieve geluiden  ;D ;D
Dat hoor ik graag

Henk

Wickingh

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juli 22, 2006, 11:33:54 am »

Ik heb hier toch een heel andere gedachten over, juist doordat de meeste vogels de huiskamer in verdwijnen, wordt de import gehandhaafd.
De meeste kwekers van huiskamer vogels zien enkel geld, de ouder vogels worden leeg getrokken tot er niet meer mee gekweekt kan worden.
En als dat dan het geval is worden die als kweekkoppel verkocht en nemen ze gewoon weer nieuwe import vogels.

Henk

Hai Henk,

laat ik voorop stellen dat ik absoluut tegen de import van wildvang ben en wij als kwekers (zeker van de gangbare soorten) maar onze eigen broek moeten ophouden.
Ook vind ik het onverantwoord om vogels ""leeg te trekken"".
Wel ben ik van mening dat beide vormen van kweek naast elkaar kunnen functioneren.
De vorm dat een ieder dat doet moet je denk ik vrij laten.
Bij al mijn vogels is het de bedoeling dat ze afentoe zelf 1 of 2 jongen groot brengen, heb ik vorig jaar met mijn rose's gedaan.
Stoppen met importen zal wel de prijs drastisch opdrijven , een simpel verhaal van vraag en aanbod, we zien het nu al gebeuren met de grijze, die is nu al 150 euro duurder als een jaar geleden.
Persoonlijk vind ik dat geen enkel probleem, maar daar zullen de kwekers wel weer op aangesproken worden,

mvg Frank

giggles

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: augustus 06, 2006, 23:05:50 pm »
Hoge prijzen voor een papegaai vind ik helemaal geen verkeerd iets. Eerder een goed ding.
Mensen die een papegaai aanschaffen bedenken zich op deze manier eerst wel 3x voordat ze zo'n grote uitgave doen.
Het beest zal als alles goed gaat jou overleven. Het is geen brood uit de supermarkt dat je zo maar even koopt.
Hogere prijzen geen probleem. Als daarmee de kwaliteit gewaarborgt blijft en de drempel iets hoger wordt voor het kopen van een levensgezel.  woohoo

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #53 Gepost op: augustus 06, 2006, 23:17:08 pm »
waar staat het dat er geen inport meer mag van grijze roodstaarten
in de lente van vorig jaar heeft men man op de vlieghaven van zaventem papegaaien zien zitten in quarantaine ,die moesten daar een paar dagen blijven ,wel onder toezicht van dierenartsen,voor ze ingescheept mochten worden voor amerika
het ging hier om wilgvang ,legaal of niet legaal gevangen dat kwam hij niet te weten
het aantal 3000 stuks  :o
het lawaai oorverdovend ,zeker bij het voederen ,de omstandigheden hoe ze zaten vertel ik liever niet,men man had het er best moeilijk mee   :-X

Africangrey

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: augustus 07, 2006, 00:15:49 am »
Nou of dat legaal is valt te bezien :cry:

Van de 3000 overlijden er zeker 1000.
En heeft je man dat gezien pffff.... heel erg ja :cry: