Auteur Topic: hulp gevraagd met opfok engelse grasparkiet  (gelezen 8360 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: hulp gevraagd met opfok engelse grasparkiet
« Reactie #15 Gepost op: mei 26, 2006, 15:43:04 pm »
 :thumsup: Mooi zo! ;)

sharin

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 05, 2006, 14:20:06 pm »
hier zijn we weer met een korte udate. lucky is vandaag 38 dagen oud en weegt met een volle krop 56 gram. hij heeft er sinds eergisteren een vriendinnetje bij van ongeveer dezelfde leeftijd. mystic is al zelfstandig en we hopen dat lucky het snel van haar leert. lucky zit op het moment nog op 2 voedingen per dag. ook heeft hij gisteren voor het eerst een stukje gefladdert echt vliegen kan je het nog niet noemen. dus alles gaat hier super  :thumsup:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #17 Gepost op: juni 05, 2006, 16:32:11 pm »
Fijn dat het zo goed gaat. Ik weet niet of je de voeding nog met een spuit geeft. Soms wil het zelfstandig worden wel eens moeilijk gaan. Zo heb ik een keer 2 parkieten en 2 valkparkieten grootgebracht, de ene parkiet en valkparkiet aten al zelfstandig de andere beiden nog niet. Zij vonden de spuit wel zo gemakkelijk, toen ben ik overgegaan op een klein bakje met water in de kooi, kijken of ze daar bijzaten. Zo ja dan gaf ik de pap op een schoteltje (veel dikker dus, ,maar wel goed uitgedeid) eerst via lepeltje laten zien en bakje water ernaast. Dit hadden ze binnen no time door en gingen daarna ook over op zaad. Zo kon ik zelf afstand nemen van het eten geven en gingen ze zich meer richten op wat de andere vogels deden.

groetjes Jeannette

sharin

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 05, 2006, 16:55:52 pm »
hij was 14 dagen oud en toen at hij al van het lepeltje. ik heb verschillende bakjes en schoteltjes in de kooi staan. hij speelt er al wel mee dus het gaat wel goed komen  :thumsup:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #19 Gepost op: juni 05, 2006, 16:56:55 pm »
Volledig mee eens :thumsup: