Auteur Topic: Aangevallen door kraai  (gelezen 6169 keer)

Asura

• Gast
Aangevallen door kraai
« Gepost op: mei 28, 2006, 21:24:41 pm »
Ik ben zojuist bijna aangevallen door een kraai!! :o

Er is een paadje hier vlakbij me, waar ik erg vaak doorheen loop. Nu zag ik er een kraai zitten, waarvan ik eerst dacht dat hij ziek was ofzo, maar blijkbaar was het een net uitgevlogen jong! En pa en ma vonden het dus niet leuk dat ik zo dichtbij kwam!! Allebei (maar vooral 1 van de 2 was erg fanatiek) maakten duikvluchten over me heen en volgden me helemaal tot aan het eind van het paadje!! Nu ben ik niet snel bang van vogels, maar ik moet toegeven dat ik toch wel even m'n hart flink voelde kloppen!!

Op de terugweg dacht ik dat ik best door dat paadje terug kon lopen, maar baby-kraai zat er nog steeds en weer kwam 1 van de vogels gevaarlijk dicht over mijn hoofd vliegen, dus ik ben maar weer terug gelopen en heb een omweg naar huis gemaakt.. :-[

Zal ik de komende dagen dat paadje maar ontwijken of denken jullie dat familie kraai binnenkort wel zal verhuizen?? ???

..ingrid..

• Gast
Re: Aangevallen door kraai
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2006, 21:36:37 pm »
ik weet dat een collega van mij ook perongeluk te dicht in de buurt kwam bij het jong.Hij liep hierlangs toen hij naar zn werk ging.HIj is echt een half jaar lang achterna gezeten door of mama of papa kraai  :) :)

Asura

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2006, 21:52:44 pm »
Oh, dus ik heb ook nog de kans dat ze me blijven herkennen? Dat wordt de komende maanden dus steeds via omwegen naar de bushalte!! :P

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2006, 23:32:43 pm »
Goed he? van die ouders! :hart: :a036: Niet leuk voor jou natuurlijk...maar toch :-[

Ik denk dat dat jong wel weg gaat hoor. Dus je kunt er heus weer langs gaan. Kraaien die uitvliegen leven nog een poos op de grond onder toezicht van de ouders, maar hij gaat vast wel in de struiken zitten ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2006, 08:49:22 am »
Haha, ik vind het ook super en dapper. Denk eens in hoe groot jij bent ivg zo'n jonge kraai!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2006, 08:58:20 am »
 :)

Oeps!
Ik zou het ook even ontlopen denk ik!

Maar idd mooi van papa en mama kraai!  :thumsup:

Asura

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2006, 10:42:53 am »
Ik zag nu dat er een waarschuwingsbriefje op een boom hangt (wel in het midden van het pad, dus dan is het al te laat) dus er zijn meer mensen aangevallen!! :)

Maar ik denk inderdaad dat ze binnenkort wel daar weg zullen gaan om een rustiger plekje te zoeken, want doordeweeks lopen er altijd erg veel mensen door dat pad!

dutchgerard

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2006, 10:46:36 am »
Meestal blijft het bij dreigen hoor, heb ik ook wel eens meegemaakt.

Asura

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2006, 16:34:50 pm »
Koolmeesjes kunnen het trouwens ook, da's pas dapper!! :thumsup:

Mijn vriend werkt nu mee aan onderzoek naar jonge koolmeesjes, dus komt hij vaak bij dezelfde nesten om de jongen te wegen, bloed afnemen en ringen enzo dus de ouders herkennen hem na een tijdje wel en dan gaan ze ook duikvluchten naar hem toe maken!! ;D Piep-kleine vogeltjes, echt superdapper!!

charon

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 29, 2006, 17:50:58 pm »
lachen he die natuur  :)

ik begrijp het best als je het zelf mee maakt is het geen pretje ,maar het getuigt wel moed van die kleine fladderaars.

een leeuwin verdedigt haar welpen ook , maar ik denk dat het dan ietwat te laat is om een blokje om te gaan  :P

Jeffrey

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 02, 2007, 00:39:50 am »
ik kreeg  van de zomer even gezeltschap van een kauw! .. ik was gewoon aan het fietsen komt er opeens een kauw op mijn hoofd zitten! .. dus een paar vrienden zeiden al, oowh dat heeft Jeff weer !!  :a036: en ik probeerde hem van m'n hoofd te halen en toen stapte hij gewoon op m'n hand!!.. dus toen heb ik hem maar op mijn schouder gezet en zo is hij de hele weg bij me blijven zitten ( op de een of andere raare manier gebeuren dat soort dingen altijd bij mij!! :) haha ik kan zo nog een aantal van die dingen opnoemen  ;D maar die kauw was wel heel bijzonder  :thumsup:)

Jeff

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: januari 02, 2007, 10:14:04 am »
Leuk zeg! Ik had vroeger ook een tamme kauw die als ik wegfietste achter me aanvloog en zo mee naar school zou fietsen, maar dat kon echt niet.. :)

chantal

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 02, 2007, 12:08:10 pm »
 cheesy3 wat gaaf zeg!!!

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: januari 02, 2007, 16:19:48 pm »
bij marc zijn ouders was er vroeger een tamme vlaamse gaai,die zat steeds bij men schoonma op de schouder en het leukste was als ze haar valse tanden uitdeed ,hij de brokjes ertussen uithaalde  ;D
daar werd dikwijls mee gelachen in de familie,levende tandenborstel  cheesy2

Jeffrey

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 02, 2007, 18:08:01 pm »
 cheesy3  dat had ik willen zien!!  cheesy2 geweldig  cheesy2

Jeff