Auteur Topic: 1e Ronde Kweek kakariki's  (gelezen 8959 keer)

Ingmar

• Gast
Re: 1e Ronde Kweek kakariki's
« Reactie #15 Gepost op: juli 05, 2006, 20:10:11 pm »
Net eens even goed nest controle gedaan. Moe was van het nest dus kon eens uitgebreid de boel inspecteren.

Alle jongen zijn goed gevoerd. maar door de enorme hitte hebben ze wel last. In het broedblok heb ik een temperatuur gemeten van 53 graden. :o

Maar hoe je dat nu komt voor komen ben ik nu mijn hoofd over aan het breken. Want het kan natuurlijk ook te warm worden.

charon

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 06, 2006, 20:49:03 pm »
Ik weet het niet zeker maar als het goed is koelen de ouders de jongen ook

Ingmar

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 06, 2006, 21:04:38 pm »
Hoop het, vandaag het eerste jong geringd met een 5 mm ring. Tot nu toe gaat alles goed. :thumsup:

Ingmar

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 07, 2006, 16:30:34 pm »
Vandaag nog eens 3 jongen van een ring voorzien.

Wat mij nu opvalt is dat bij alle jongen het teentje dat naar achter staat licht gekleurd is en de andere 3 zijn zwart gekleurd.

Is mij eigenlijk nog niet eerder opgevallen.

charon

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 11, 2006, 08:47:46 am »

Wat mij nu opvalt is dat bij alle jongen het teentje dat naar achter staat licht gekleurd is en de andere 3 zijn zwart gekleurd.

:CENS
heb ik ook nooit echt gezien (dat teentje)

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2006, 19:00:19 pm »

Haha
bij mij hebben alle jonkies andere kleur teentjes..
sommig helemaal zwart, en andere 2 zwart 2 wit, of gevlekte pootjes!
is bij alle jongen nog zo geweest die ik heb gehad!

Ingmar

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 13, 2006, 10:36:45 am »
Het zal bij 7 jongen blijven, de laatste 2 eitjes zijn niet uitgekomen, pop zat daar niet meer vast genoeg op en de jongen zijn helaas afgestorven in het ei. De rest groeit voorbeeldig, allemaal zijn ze nu voorzien van een ring. Nu de stoppels doorkomen, vermoed ik dat er wel een aantal bonte bij zullen zitten, want ik zie overal lichte plekjes in het stoppel kleed.

Ingmar

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 27, 2006, 11:14:05 am »
Door de hitte komen de jongen wel erg vlug uit het blok, maar goed gaat et wel. :thumsup:

eddykiprich

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 28, 2006, 00:56:34 am »
en nu niet vergeten dat 7 jongen enorm veel is voor een pop; ook voor een kakariki. 3 van zulke rondes en je kunt ze in de winterdag oprapen..

Ik vind het wel opmerkelijk hoe goed ze zulke grote nesten opvoeden; ongelofelijk om te zien; heb het zelf ook een aantal keren mee mogen maken, levert toch de nodige respect op voor de kakariki.

Ingmar

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 12, 2006, 16:16:52 pm »
De 7 jongen zijn inmiddels allemaal utgevlogen en ik moet zeggen het zijn prachtige jongen geworden, mooi donker en diep groen van kleur en een mooie tekening, formaat moet ik natuurlijk nog afwachten als ze helemaal volgroeid zijn, maar ik denk dat er een paar potentiele toppers tussen zitten voor de show in het na jaar.

Quote Eddy:
Ik kweek dit jaar maar 1 ronde met ze, omdat et al redelijk laat is en de man er nu al niet meer uitziet, heeft nog maar de helft van zijn veren, dus straks mogen ze allemaal lekker uitvliegen in de grote vlucht. Volgend jaar als ze wat vroeger willen starten maximaal 2 rondes.