Vogels zonder Krommesnavel > Overige Vogels

Jonge ekster gevonden, help help!

(1/9) > >>

dux:
zojuist op rijbaan gevonden, een krijsende jonge ekster..
meegeneomen, en thuis bij de andere vogels gezet in de voliere...
valkparkieten etc.

WAT EET EEN JONGE EKSTER?????

aub een snelle reaktie!

hij/zij is ongeveer 25 cm groot....wat moeten we volgens de kenners voeren???????

kan ons ook mailen op: duxboy@zonnet.nl

alvast bedankt!!

Edit Cosch: Titel verduidelijkt

Loes:
Heb je kattenvoer in huis? Blikvoer eerst maar, ik ga even verder neuzen!! ;)

Hier heb je vast een link: http://www.starlingtalk.com/babycare.htm

Neophema Plaza:
ja kunt ook brokken weken in water en die voeren.
Zelf heb ik ze vorig jaar overgedragen aan iemand die dat vaker doet.

Wat me als eerste opviel in je verhaal, zo de voliere in?????????????????????
Ik heb ze toen zo ver mogelijk bij m'n vogels weggehouden om de kans op vreemde ziektes te vermijden!!!

broto:
bel de dierenhulpverlening, die brengen ze dan naar de vogelopvang.
Daar weten ze zeker wat die nodig heeft.

Henk

Tommy:

--- Citaat van: broto op juni 03, 2006, 18:48:09 pm ---bel de dierenhulpverlening, die brengen ze dan naar de vogelopvang.
Daar weten ze zeker wat die nodig heeft.

Henk

--- Einde van citaat ---
Vraag dan wel even heel duidelijk of ze dat ook doen. ;) Als er een overvloed aan nestvliegers is dan helpen ze soms liever niet. En ik denk dat deze ekster uitgevlogen is? maar nog niet vliegt? Of is hij gewond of aangereden? Als hij uitgevlogen was had je hem beter even aan de kant kunnen zetten...zn ouders voeren hem nml nog wel en houden hem ook in de gaten. Ik weet een plek waar ik zo een aantal uitgevlogen kraaien ed kan oprapen, maar dat doe ik natuurlijk niet. Het is nml normaal dat ze nu nog niet vliegen ;)

Je zou morgen misschien terug kunnen gaan en van een afstand kunnen kijken of de ouders komen om hem te voeren. Wel wachten hoor! Als ze niet komen weer meenemen en als je hem zelf wilt voeren moet je dat idd doen met kattebrokjes. Geweekt in water of uit blik. Net zoveel voeren als hij wil en dat is best vaak ;) Zet een bakje water en universeelvoer klaar met kattenbrokjes als hij zelf gaat eten. UIniverseelvoer kun je ook zelf voeren met wat water en kattenbrokjes dat spul tot kluitjes prutsen. Oh ja...geef geen water in zn snavel! Er zit genoeg in t voer dat je geeft. Succes!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie