Auteur Topic: wanneer in de "pubertijd"  (gelezen 18149 keer)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
Re: wanneer in de "pubertijd"
« Reactie #30 Gepost op: juni 19, 2006, 15:21:12 pm »

hoi

tja frank zet de mensen meestal aan het denken  :CENS en dat word hem niet altijd in dank afgenomen .
maar als je hem wat langer mee maakt weet je ook dat de papegaaien bij zijn op de eerste plaats komen  ;)

gr angelina

Cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juni 19, 2006, 15:59:47 pm »
tja frank zet de mensen meestal aan het denken  :CENS en dat word hem niet altijd in dank afgenomen .

Het is maar hoe je het bekijk!

Gr Corina

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #32 Gepost op: juni 19, 2006, 19:22:49 pm »
Rene valt over 1 zin van Frank en blijft dan gelijk weg. Okee, was niet bepaald de leukste zin. Maar Frank plaatste die zin in een heel verhaal. Een heel verhaal boordevol uitleg! Die moeite nam hij wel. Frank was dus ondanks die ene zin commentaar niet te beroerd om te helpen. Dat schijnt Rene geheel uit het oog te verliezen door op deze manier (niet) te reageren.

TWEETY

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juni 19, 2006, 19:31:55 pm »
wie is frank? ???
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

blijven lachen aub mensen ::)

René Dop

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juni 20, 2006, 06:48:25 am »
Ik wil toch even een reactie plaatsen,
Misschien heb ik te impulsief gereageerd maar ik was op dat moment ook echt pissed off.
Ik volg dit forum net zoals andere forums wel degelijk en hoop er mijn info uit te halen.
Sorry frank voor de wat al te heftige reactie van mijn kant,
Nogmaals ik heb niet voor niets voor een ara gekozen en ik ben een "beginner" wat dat aan gaat.
Natuurlijk ken ik Frank niet en verontrustende mij het gedrag dat Sjakko vertoonde,
Ik heb een heleboel gelezen over de "pubertijd" zoals dat hier benoemd wordt en had een beetje het idee dat hij daar inzat vooral omdat hij ook lellijk doet tegen mijn vrouw die hem notabene het meest gevoerd heeft toen hij baby was.
Ik was alleen "vergeten" dat die pubertijd wat later is ( 4-5 jaar ) Ook bij mij slaat soms wel eens de paniek toe bij een of ander gedraq.
Ik vond het daarom zo vervelend dat er een opmerking geplaatst werd over het info verzamlen na de aanschaf.
Natuurlijk voelde ik mij persoonlijk aangesproken door Frank immers het was een reactie op een directe vraag van mij over het gedrag....
Terwijl ik zoveel moeite had gestopt in de keuze en later de aanschaf van Sjakko ( niet bij Dennis enz. )
Ik heb hem welbewust particulier gekocht hoewel de prijzen dan € 100- € 400,- hoger liggen
Maar ik wou een goede ara en niet een broodkweek ara.
En ik heb het idee dat dat zeker gelukt is ondanks de rare Fratsen die hij soms naar de kids en de vrouw uithaalt zijn we met z'n allen toch helemaal wild van het beesie
Geen goedpraterij van mijn kant en ECHT mijn welgemeende excusses naar Frank.

Groeten René

Tonia

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juni 20, 2006, 07:06:52 am »
Beste Rene

Fijn dat je weer terug bent

Groeten Tonia

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #36 Gepost op: juni 20, 2006, 07:20:51 am »
leuk dat je er weer bent :-*

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #37 Gepost op: juni 20, 2006, 07:42:43 am »
hoi rene
kben blij dat ik jouw berichtjes terug kan lezen op het forum
hoe gaat het met sjakko nu,gedraagt hij zich al een beetje beter ?

grtzz vivke

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juni 24, 2006, 14:55:38 pm »
Hai Rene,

excuses zijn wat mij betreft niet nodig.
In 1 van de vorige berichten stelde iemand dat het soms op het nippertje maar goed gaat met de vogels.
Ik durf het sterker te zeggen, het gaat veel te vaak niet goed....zie opvangen als De NOP.Bij mij staat het welzijn van papegaaien voorop. Er komt bij mij geen koper met een jong weg zonder een heel pakket aan info en wat ik nog belangrijker vind zonder enige vorm van voorbereiding verkoop ik niet eens een papegaai.

Maar om over te gaan naar de orde van de dag, is er al enige verbetering, want een hakkende ara gaat later voor problemen zorgen,

mvg Frank

antje12

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: juni 24, 2006, 19:43:26 pm »
 :thumsup: Gelukkig dat misverstanden altijd uit de weg geruimd kunnen worden. Ik ken Frank niet en Rene niet en zit zelf ook wel eens met vragen hoor Rene, daar is niks mis mee we proberen het toch allemaal denk ik zo goed mogelijk te doen. En allemaal moeten we leren. Wat Frank betreft begrijp ik het ook wel soms worden dieren welke dan ook veel te impulsief aangeschaft met alle gevolgen van dien.

René Dop

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juni 24, 2006, 21:42:42 pm »
Hoi Frank,

Nou met het hakkende verhaal is er nog weinig tot niets veranderd.
Ik kan wel alles met hem doen en soms wil hij ook wel eens naar mij hakken maar daar trek ik me niets van aan en ga gewoon door met wat ik doen wou.
Dus daar is hij wel aan gewend wat mij aan gaat en weet dat het bij mij weinig uithaald en houd er dus ook vanzelf mee op.
Maar wat de vrouw en de kinderen aangaat weet hij al aardig dat hij dat gedrag kan vertonen omdat ze hem dan met rust laten.
Ik heb al meerdere keren tegen mijn vrouw gezegt dat ze gewoon moet doorgaan ( de kinderen zijn nog te jong ) met waar ze mee bezig was maar daar is ze dan weer te angstig voor en zo is de cirkel weer rond.
Sjakko hapt ------->vrouw of kind wordt bang-------> laat hem met rust-----> sjakko heeft zijn zin------>sjakko hapt de volgende keer weer.............enz. enz.
Doordat ik hem niet zijn zin geef en hem eigenlijk MIJN zin opdring doet hij wel wat ik wil en nogmaals hij probeert het wel bij mij maar daar trek ik me niets van aan  :cool: daardoor luisterd hij veel beter naar mij en is hij veel gemoedelijker bij mij dan bij iemand anders.

Groeten René

Wickingh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juni 24, 2006, 22:05:49 pm »
Hai Rene,

dat wordt dus een circel die je vrouw moet doorbreken.
De ara weet dat hij succes heeft en zal dat blijven herhalen.
Wat je vrouw kan doen is haar vuist ballen en die naar hem toesteken.
De snavel krijgt weinig grip en doet geen pijn, als je vrouw dat durft zal blijken dat de vogel merkt dat hij geen succes meer heeft en kunnen jullie op weg naar de volgende stap,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juni 24, 2006, 22:11:19 pm »
En nu is tie nog 'klein'  :)
Dus zal het voor haar iets 'makkelijker' zijn dan een grote Ara met een hoop kracht in die grote snavel!

maar ze zal idd moeten laten zien dat ze hem de baas is. Maar ik weet uit ervaring dat dat erg moeilijk is!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #43 Gepost op: juni 25, 2006, 00:10:47 am »
Ja ik denk ook dat het voor jevrouw heel belangrijk is er NU wat aan te doen Rene. Ik begrijp best dat ze het eng vindt, maar als ze nu deze "peuter-ara" al eng vindt en hem niet durft aan te raken, dan zal ze het zeker niet durven als ie straks "groot" is geworden. En het lijkt me voor jou, maar vooral voor je vrouw een hele akelige basis, want straks, of eigenlijk nu al, heeft ze een huisdier waar ze bang voor is.
Zou het kunnen helpen als zij een boek zou lezen waarin precies beschreven staat hoe zij het gedrag in stand houdt? Dat weet jij al, dat merk ik uit je reacties; maar voor sommigen helpt het als het zwart op wit voor je staat. Dan kan het net dat duwtje zijn om het toch te proberen.
Ik heb hier een heel interressant boek daarover, ik weet niet of ik dat hier met naam en toenaam mag noemen, maar als je belangstelling hebt, pb ik je de titel en zo wel.

René Dop

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juni 27, 2006, 05:57:07 am »
Ja ik weet wat jullie bedoelen en daar heb ik het ook al heel erg vaak met de vrouw over gehad maar toch is ze op de een of andere manier bang voor hem.
Hij wil mij ook wel eens bijten maar dan doe ik net alsof ik er niets van voel en ga gewoon door met waar ik mee bezig was en ik heb het idee dat dat toch de beste remedie is.
Ik zou graag dat boek eens aan mijn vrouw willen laten lezen lejah zodat ze misschien dan zelf met eigen ogen kan lezen hoe of wat.
Van mij neemt ze niet aan dat ze hem haar wil moet "opdringen" en niet andersom dus graag titel en schrijver  :thumsup:

Alvast bedankt,

Groeten René