Auteur Topic: wanneer in de "pubertijd"  (gelezen 18165 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: wanneer in de "pubertijd"
« Reactie #45 Gepost op: juni 27, 2006, 08:58:49 am »
Angelique, natuurlijk mag je de nam van het boek hier noemen! ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #46 Gepost op: juni 27, 2006, 10:13:28 am »
Ik heb in meerdere boeken gesnuffeld, maar deze vind ik dus erg duidelijk, daar kan je wat mee. Tenminste dat denk ik, want ik heb (nog) geen gaai ;)

Het is geschreven door Bonny Talsma (ja die!) en het heet: GEK van mijn vogel; isbn 90-810533-1-0

Tommy

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juni 27, 2006, 13:35:05 pm »
Hakt hij ook als jij hem bij je vrouw laat opstappen Rene? ??? Misschien kun je een doorgeef spelletje (steeds van de 1 naar de ander overstappen) gaan doen, waarbij jij en de anderen steeds heeelll erg belonen als hij bij de ander opstapt. Als ze dit ook eng vindt kan ze eerst misschien tig kranten in haar mouw stoppen :)

charon

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juni 27, 2006, 14:02:04 pm »
Hakt hij ook als jij hem bij je vrouw laat opstappen Rene? ??? Misschien kun je een doorgeef spelletje (steeds van de 1 naar de ander overstappen) gaan doen, waarbij jij en de anderen steeds heeelll erg belonen als hij bij de ander opstapt. Als ze dit ook eng vindt kan ze eerst misschien tig kranten in haar mouw stoppen :)

Goed idee !
en van die kranten misschien ook geen slecht idee
of een oude dikke winterjas ?
(het is nu toch niet zo vreselijk warm :)

Tommy

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juni 27, 2006, 15:16:49 pm »
Of een jas EN kranten ;D Eerlijk gezegd deed ik dat ook toen Tommy nog niet tam was en ik hem t opstappen leerde :) Damn wat beet hij hard als hij al opstapte. Ik heb er toen zelfs wel over gedacht een helm op te zetten omdat hij een enkele keer naar mn hoofd klom en me daar wilde bijten :-[ ;D Een ara bijt nog veel harder natuurlijk, maar jullie hebben weer t voordeel dat hij al tam is en opstapt ;)

Nu zijn die trucjes hier gelukkig allemaal niet meer nodig en stapt meneertje altijd keurig op en is super lief :hart:
Dus de aanhouder wint ... goed onthouden hoor vrouw van Rene! :-*

René Dop

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 28, 2006, 05:06:34 am »
Ja sorry ik heb het steeds over mijn vrouw maar ze heet gewoon Monique  :-[
Nee hij stapt wel gewoon bij haar op tenminste dat wil zeggen na veel en langdurig aandringen.
Wij hebben Sjakko eigenlijk de hele dag los alleenals we weggaan of naar bed gaan dan zit hij in zijn kooi.
En ik draai alleen maar nachtdiensten dus moet Monique Sjakko 'savonds in de kooi doen.
Dat gaat wel met veel tegenspartelen maar het lukt uiteindelijk wel.
Dus het opstappen is eigenlijk niet zo'n groot probleem het hakken wat hij doet dat is eigenlijk alleen als Monique of 1 van de kinderen hem willen aaien.
En bij mij komt hij zelfs gewoon knuffelen en legt hij zijn kop op mijn schouder als ik hem aan het aaien ben en gaan zijn oogjes langzaam dicht en moet ik uitkijken dat hij niet omvalt omdat hij in slaap valt  :P
Maar ik zal het boek eens opzoeken bij de boekhandel bedankt daarvoor.

Groeten René

Tommy

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juni 28, 2006, 13:35:35 pm »
Ahh t is het aaien. Tsja, als jij nu eens minder gaat aaien...en al helemaal niet als hij er zelf om vraagt, maar alleen maar als beloning voor goed gedrag, dan denk ik dat t een stuk beter wordt ;) Hij is nu de baas en bepaald wie wel of niet aait en wanneer, maar jullie moeten bepalen wanneer hij een aai verdient heeft . Maar je moet t aaien niet opdringen hoor...dat bedoel ik beslist niet! :( Veel vogels houden niet van aaien, of alleen door sommige mensen en dat is helemaal niet erg . Tenslotte willen wij ook niet door iedereen aangeraakt worden en vogels aaien/kroelen onderling ook niet jan en alle man :) Aai of kroel dus alleen nog maar als hij een klein opdrachtje heeft gedaan is mijn advies :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juni 28, 2006, 14:18:11 pm »
Helemaal mee eens! Jullie bepalen wanneer hij geaaid word. En als dat dan gebeurd zal hij er blij mee zijn!
En ik zorgen dat monique hem beloond als hij netjes opstapt. Laat haar altijd van lekkers bij de hand hebben. als ze hem laat opstappen en dat geven als het goed gaat!
Ze zijn erg gevoelig voor lekkere dingen ;)

Niet alle vogels willen altijd maar gekroeld worden.
Kaya kan ik bij wjize van spreken de hele dag koppiekrauwen. Coco wil dat de helft van de tijd niet!
Kroelen moet fijn zijn, dus dat doe ik dan ook niet zo vaak met Coco! Hij wil wel als hij bijv lekker bij me zit.

Gr Corina