Auteur Topic: wanneer klaar voor de grote wereld?  (gelezen 3839 keer)

TWEETY

• Gast
wanneer klaar voor de grote wereld?
« Gepost op: juni 18, 2006, 10:45:30 am »
hallo allemaal!

misschien hebben jullie hier gezien dat mijn kanariekoppeltje 2 prachtige jongen hebben, ze zijn nu 24 en 22 dagen oud.
weet er iemand wanneer ik ze naar de buiten voliere mag verhuizen?
ik ben van plan om dan ook ma en pa mee te verhuizen, momenteel zitten er 4 kanaries in de buiten voliere

:elvis:

dutchgerard

• Gast
Re: wanneer klaar voor de grote wereld?
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2006, 10:47:43 am »
Als ze zelf eten zou ik ze naar buiten doen, ook willen de ouders ze dikwijls nog wel bijvoeren.
Dit is mijn ervaring omdat ik jaren kanaries heb gekweekt.

TWEETY

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2006, 15:48:31 pm »
ok , is een kanarie nooit agressief?  en zullen de anderen de kleintjes aanvaarden denk je?

ik wil ze gewoon wat meer ruimte geven

Mariell

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2006, 00:03:04 am »
Hallo, de ervaring van mijn kant is, dat de jonge vogels ongeveer vier weken in t verblijf van de ouders zitten.... even apart zetten in een kleine kooi, met wat voer en water wat ze makkelijk kunnen vinden, dit kun je enkele dagen doen. Als ze dit weten te vinden dan kun je ze gerust in de voliére laten. Het ligt eraan hoe vol je voliére is natuurlijk, maar normaal gesproken gaat het wel goed. Soms willen de ouders nogmaals broeden en dan beginnen ze te plukken aan hun jongen.. ze blijft er van hun verenkleed niks over natuurlijk en dat is ook een teken om ze uit de kooi van de ouders te halen.. Ik wens je veel suc6.

groetjes Mariell

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2006, 00:08:04 am »
bedankt mariell

het viel mij inderdaad op dat de moeder weer een nest maakt en dat er kleine veertjes in liggen, tijd dus om ze weg te halen

Mariell

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2006, 00:12:28 am »
geen dank !!! daar zijn we immers voor om elkaar zo nu en dan tips te kunnen geven.... Echt het is het juiste moment om ze er vandaan te halen, want het is jammer om straks kale kuikentjes te hebben... ;) We hebben ze hier ook wel hoor, die dan te jong eigenlijk in de voliere gaan, dan zijn de sterksten er die ze dan kaal plukken, maar goed, dan halen we ze even uit elkaar, tot ze wat groter zijn en mogen ze alsnog de grote voliere in.... veel suc6 hoor...!!!