Auteur Topic: De vogeltjes van Timo  (gelezen 30011 keer)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
De vogeltjes van Timo
« Gepost op: juli 05, 2006, 21:30:46 pm »
Zo, nu de cavia's een zeer goed onderkomen hebben gevonden stort Timo (7) zich op de vogelhobby.
Inmiddels heeft hij 2 koppeltjes Gouldamadines.
Bij de vader van een collega hebben we het eerste koppeltje opgehaald. Dit is een roodkop witborst lichtgroene man en een zwartkop witborst lichtgroene pop.
Sinds een paar dagen heeft hij er een tweede koppeltje bij. Hij vindt de paarsborst zo mooi dus nu heeft hij eer een koppel roodkop paarsborst lichtgroen man  en een zwartkop paarsborst lichtgroene pop bij.
We hebben de koppels uiteen getrokken om zo 2 nieuwe koppels te vormen daar het laatste koppel redelijk aan elkaar verwant is.
De paarsborst man x witborst pop schijnen het aardig te kunnen vinden nu ze (sinds vandaag) de beschikking hebben over een eigen kooi van een meter. De nestgelegenheden worden druk onderzocht dus ik vermoed dat we binnenkort het eerste gehup van de man kunnen waarnemen.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
Re: De vogeltjes van Timo
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2006, 21:16:16 pm »
Zo, net even wat foto'tjes genomen.

Links aan de tralies zie je de draadloze webcam hangen. Papa kan ze zo stiekem in de gaten houden via z'n PC  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2006, 21:50:01 pm »
Wat een mooie vogeltjes.
Zou leuk zijn voro hem als er kleintjes komen!  :thumsup:

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2006, 22:35:34 pm »
 :thumsup: heel mooi

charon

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2006, 08:40:43 am »
Strak idee met die draadloze webcam !!
Zit er nog een max afstand aan vast ?

Mooie vogeltjes !
Maar verzorgt Timo de birds nu ook zelf of moet papa dat doen?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2006, 09:37:00 am »
Strak idee met die draadloze webcam !!
Zit er nog een max afstand aan vast ?

Denk het wel, wat die afstand echter precies is weet ik niet. Het is een kleine camera, 2 x 2 cm. maar.

Mooie vogeltjes !
Maar verzorgt Timo de birds nu ook zelf of moet papa dat doen?
Bij Timo op de kamer staan er 2, op z´n broer z´n kamer de andere twee. Ze verzorgen zelf de vogels op hun kamer. Als ouder moet je natuurlijk wel een oogje in het zeil houden maar een kleine hint zo nu en dan is gelukkig al voldoende.
Persoonlijk gaat het beter dan ik verwacht had.

Timo is ondertussen ook officieel lid geworden van de vereniging en de NbVV (niet zo gek als papa in het bestuur van de vereniging zit) en heeft hij al ringen besteld. 20 voor dit jaar, 20 voor volgend jaar. Hij is nu het jongste lid op de vereniging met z´n 7 jaar.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2006, 10:20:48 am »
Ik wil niet vervelend doen maar ik hoop dat hij de vogels langer leuk vindt dan zijn cavia's.
Ik weet hoe kinderen zijn (heb er zelf 2 die nu al volwassen ziijn overigens) maar daarmee was het ook zo, na een paar maanden had mijn zoon het wel bekeken. Mijn dochter is wat dat betreft serieuser en heeft nog steeds dieren.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #7 Gepost op: juli 11, 2006, 10:47:40 am »
Ik wil niet vervelend doen maar ik hoop dat hij de vogels langer leuk vindt dan zijn cavia's.
Ik weet hoe kinderen zijn (heb er zelf 2 die nu al volwassen ziijn overigens) maar daarmee was het ook zo, na een paar maanden had mijn zoon het wel bekeken. Mijn dochter is wat dat betreft serieuser en heeft nog steeds dieren.
Gerard,

voor deze cavia's hadden ze al 2 andere. Die zijn tot hun dood bij ons gebleven. Al met al hadden ze dus al jaren cavia's.
Wij zelf vonden echter dat ze er niet meer genoeg naar omkeken en hebben toen een beter onderkomen voor ze gezocht bij een kennis.
Nu leven ze in een megahok (denk 4 x 1,5 meter) met ruimte om buiten te graven etc. Als gezelschap hebben ze zelfs nog een konijn erbij.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 11, 2006, 11:14:09 am »
Het was echt niet vervelend bedoeld hoor maar ik denk aan mijn eigen ervaringen met kinderen en huisdieren.

m.v.g. dutchgerard.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juli 11, 2006, 11:17:26 am »
Ach, ik denk dat George het ook nooit gedaan zou hebben als hij zelf niet dezelfde hobby had..  ;) Ik vind het prachtige vogeltjes!! :hart:

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2006, 11:23:05 am »
Het was echt niet vervelend bedoeld hoor maar ik denk aan mijn eigen ervaringen met kinderen en huisdieren.

m.v.g. dutchgerard.
;)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2006, 11:02:35 am »
 :thumsup:  :thumsup:  :thumsup:  :thumsup:  :thumsup:  :thumsup:

Op 5 augustus is het eerste eitje gelegd, nog wel bij het koppeltje bij hem op de kamer.
Ik moest erg lachen om het formaat van het eitje, zo klein vergeleken bij die van de parkieten  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2006, 11:18:13 am »
Wat zal hij trots zijn!

leuk hoor!

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2006, 11:18:46 am »
je had z'n bekkie moeten zien toen ik zij dat er een ei(tje) lag  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2006, 11:21:32 am »
Ik moest erg lachen om het formaat van het eitje, zo klein vergeleken bij die van de parkieten ;D

We mochten laatst bij polytelis de kleine parkietjes vasthouden die net uit het ei kwamen. Allemensen wat klein!  :o Een garnaal is er groot bij!  :o