Auteur Topic: Gewicht rose kaketoe 19 weken  (gelezen 5739 keer)

Dorian

• Gast
Gewicht rose kaketoe 19 weken
« Gepost op: juli 31, 2006, 12:17:48 pm »
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wat Pinkey nu ongeveer zou moeten wegen. Ze is nu 19 weken (27 maart geboren).

Ze krijgt scenic pellets en daarnaast een mengeling van zaden en nog wat aanvulling als groente, fruit en noten.
Van dit laatste eet ze eigenlijk alleen maar de noten. Fruit en groente vindt ze niet geweldig.

Maar mijn idee was dat ze wel goed at. Maar ze weegt maar 273 gram....

Dorian

• Gast
Re: Gewicht rose kaketoe 19 weken HELP
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2006, 10:58:53 am »
Iemand die dit weet, want we maken ons wel een beetje zorgen...

Cosch

• Gast
Re: Gewicht rose kaketoe 19 weken
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:01:56 am »
Ik heb geen idee van het gewicht van een rose kaketoe.
Ik zou anders Thielly even bellen. Zij kan je vast helpen! ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:12:57 am »
Heb haar al gemaild, maar nog niets terug helaas.
Maak me wel een beetje zorgen, want ik weet dat ze meer heeft gewogen...

Misschien moeten we niet 's ochtends wegen...  :CENS

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:23:18 am »
hoi dorian,

Ik zie op internet dat het gemiddelde gewicht van een rose kaketoe pop ongeveer 300 gram is. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, tenzij ze heel erg veel in 1 keer is afgevallen. Tony was in het begin ook iets van 450 gram ofzo, ietsje meer, en nu weegt ie nog 436 maar dat blijft wel elke keer hetzelfde. Volgens mij als ze een bepaald percentage (volgens mij 20) van hun gewicht in 1x afvallen, dat het dan zorgwekkend is,. dacht ik hoor!  :CENS  Maar zo lang ze goed eet enzo denk ik niet dat je je heel erg druk hoeft te maken hoor!  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:24:48 am »
Helemaal geljik in!

Volgens mij als ze een bepaald percentage (volgens mij 20) van hun gewicht in 1x afvallen, dat het dan zorgwekkend is,. dacht ik hoor!  :CENS 

Ik heb altijd 10% begrepen!

Sanco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:29:00 am »
Helemaal geljik in!

Ik heb altijd 10% begrepen!

Hmm.. ik overdrijf graag altijd een beetje  :) Maar als ik het zo bekijk is 20% ook best wel veel.. Maar ik lees inderdaad dat zodra ze actiever gaan worden en gaan uitvliegen, ze 10 tot 20% van hun lichaamsgewicht kunnen verliezen. DUs ik denk dat je je pas zorgen moet gaan maken als hij ander gedrag gaat vertonen dan normaal..

Dorian

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:44:00 am »
Okay... Thanx Corina en Sanco... Kan ik ook weer slapen  :thumsup:

Ik kreeg van Thiely ook bericht. Ze weegt iets te weinig, wat misschien komt omdat ze veel uit haar kooi is.
Nu valt dat volgens mij wel mee eigenlijk.  ???
Maar we hoeven ons geen zorgen te maken. Gelukkig.
We blijven haar gewoon elke dag wegen voorlopig en gunnen haar iets meer rust. Wat voornamelijk zal moeten komen door haar 's avonds te laten slapen.
Dat willen we ook graag, maar ze is 's avonds net een ADHD-kippetje  :P. Ze wil dat ZO graag bij ons zitten dat ze echt alles uit de kast haalt om dat voor elkaar te krijgen.
Wat niet lukt hoor, maar ik gelook dat ze hierin toch wel denkt: de aanhouder wint. Nou, niet dus...  :)
Vanad vanavond gaat ze om 10 uur naar bed, wat inhoudt: doek over de kooi. In ieder geval voorlopig dan maar eens. Als ze het echt niets vindt, gaat die er weer af.
Ze slaapt nu volgens mij veel te weinig, omdat ze niet rustig wordt, zolang ze ons ziet.  :)
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2006, 11:45:38 am door Dorian »

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2006, 11:51:16 am »
Vanad vanavond gaat ze om 10 uur naar bed, wat inhoudt: doek over de kooi. In ieder geval voorlopig dan maar eens. Als ze het echt niets vindt, gaat die er weer af.
Ze slaapt nu volgens mij veel te weinig, omdat ze niet rustig wordt, zolang ze ons ziet.  :)

Zo doen wij dat ook hoor, om half 10 standaard de doek over de kooi. En ookal vindt Pinkey dat misschien in het begin niets, gewoon doorzetten want ze hebben echt 10 tot 12 uur (ondoorbroken) slaap nodig per nacht. En nu geeft Tony het zelfs al aan, als ik ietsje later ben dan half 10 gaat ie zelf al een beetje lopen piepen en klimt ie uiteindelijk zelf in de kooi, dan is ie het ook zat. Gewoon doorzetten, net als kleine kindjes die willen ook het liefst lekker lang opblijven en spelen, maar die hebben ook echt hun rust nodig..  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2006, 12:19:11 pm »
Door veel uit de kooi te zijn verbruiken ze natuurlijk wel energie!  :CENS
Nou ja, idd maar even een poosje wat rustiger aan doen. en als ze iets ouder is, dan kan ze het allemaal inhalen! ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2006, 12:25:26 pm »
Misschien moet ik "veel uit haar kooi" (uit mijn vorige bericht) veranderen in "meer uit haar kooi dan toen ze nog bij Thiely woonde".
Ze is over de gehele dag genomen nooit meer dan max 3,5 uur uit haar kooi.  ???

Dat valt wel mee dus. Toch?  :o
En het plan was dat pas later op te bouwen... Als ze niet meer kuiken is... hahahahaha  ;D

Denk toch dat met name haar ADHDachtige gedoe 's avonds de meeste onrust met zich meebrengt en dat ze daardoor te weinig slaapt 's nachts...  :P