Auteur Topic: Ik wil alles weten over de ara maracana  (gelezen 27055 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Ik wil alles weten over de ara maracana
« Gepost op: augustus 02, 2006, 19:23:36 pm »
Lief hè, die babies.. ben gisteren ook geweest. Ik was gek van die ara maracana's... :hart:
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2006, 19:33:53 pm door Loes »

Rika1963

• Gast
Re: Ik wil alles weten over de ara maracana
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2006, 19:28:11 pm »
Jaaa die heb ik ook gezien en een op mijn hand gehad, dan pas kan ik zien hoe veel groter Tika is, ik heb er namelijk ook een en je komt er niet vaak een andere tegen. Ook heb ik een goed gesprek gehad met het bonte boertje wat letterlijk schreeuwde om aandacht, ach gussie hij deed zo zijn best heb hem ook maar een tijd je geaaid.

Ergste is ik kom nooit weg pffffff ahhaha erg he, ik heb de nieuwe traktatie gekookt en werd hier goed ontvangen Tika vond het lekker  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2006, 19:34:13 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2006, 19:33:08 pm »
Maar Tika is dus groter als die in de winkel zaten, hoe kan dat of moeten deze nog zoveel groeien?

Rika1963

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2006, 20:25:56 pm »
Nou Tika is toch nog iets groter een beetje forser nog en ik had het idee dat Tika toch nog een langere staart had hoor . En de kleuren pracht is echt op hun mooist als ze 2 jaar zijn. En mooi zijn ze hoor vind het een mooie tussenmaat van ara. Niet zo enorm groot als een normale maar wel de gratie van de ara, ze kunnen prachtig vliegen, echt een lust om te zien.

Maar wat wil je allemaal weten ?? Vraag maar hoor, want ik kon toen ik Tika kocht ook al zo weinig over het soort vinden en Maracana's zijn er niet veel onder ons.

Hier wat foto's van Tika

« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2006, 20:39:28 pm door Rika1963 »

chantal

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2006, 22:41:44 pm »
Toen ik 2 weken terug bij Dieca kwam on ons grijsje uit te zoeken was ik ook helemaal gek op de Ara Maracana. Afgelopen vrijdag waren we weer bij Dieca en toen zaten er nog 2 van de 3. Wat waren die snel gegroeid zeg.  :thumsup: Echt super vogels!!! Ik weet zeker dat dat onze 2e vogel word  :) als alles goed gaat met de opvoeding van Chico.
Dat bonte boertje was ook een schatje en die Rose kakatoe die erbij zat ook  :hart:
Ik vond die rotsparkieten ook wel erg leuk.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2006, 22:56:25 pm »
Tika is prachtig! Natuurlijk had ik wel foto's al gezien van Tika, hele mooie zelfrs. Maar dat is nooit zo doorgedrongen. Nu ik er zelf een op mijn hand gehad heb (wat zijn ze lekker brutaal zeg,die bij Dieca, totaal nergens bang voor!) en heb gezien hoe leuk ze zijn, wil ik er wel meer over weten! De kleuren van die jonge vogels zijn inderdaad veel valer! Hoe zijn ze verder van karakter? Ik weet iemand die een ara nobilis had en die schreeuwde behoorlijk.. hoe is dat met deze soort? ;)

Rika1963

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2006, 23:35:51 pm »
Tika schreewt niet,  alleen als ik aan het bellen ga dan wilt ze met allerlei geluiden er bovenuit komen, maar dat is niet echt ara achtig dat deed mijn grijsje ook en denk meer vogels van hier  :)
Ze is niet een schreeuwlelijk hoor die bonte boer daar bij Dieca die maakte meer herrie als Tika doet. Tika heeft haar ochtend ritueel waar ze wel laat horen dat ze een vogel is samen met mijn Meyertje Jessie maken ze wel geluid maar niet echt dat ik zeg ow daar moet ik oordopjes voor in doen.

Tika kan zelfs uitzondelijk goed praten, sta ik ook versteld van wat ze allemaal zegt ze is heel erg slim, en pikt alles heel erg snel op. Dat slimme heeft ook zijn nadelen ze weet heel gauw hoe iets open moet en kan schroeven losdraaien en meer van dat soort ongein . Maar ze is heel erg snel van leren zoals zwaaien en dingen napraten, alleen heeft ze pleinvrees want echt volluit praten met visite dat doet ze niet zo, maargoed ik krijg dan ook niet zoveel mensen over de vloer misschien ligt het daaraan.

Ik vond ze dan ook super om ze bij Dieca te zien en dan nog wel 2 wow ze zijn zo mooi en zou er zo een bij willen, alleen vrees ik dat Tika die opvreet ahhahaah Misschien valt het wel mee hoor naar ze moet niet zo veel hebben van andere gaaien. Leuke is ook dat je precies ook aan hun ogen ziet wat ze van plan zijn he, als de pupil van groot naar klein gaat dan is ze is van plan.

Ze is wel een tante waar je niet mee gaat lopen hoor, Tika is vrij dominant en soms ontzettend eigenwijs en zeeeeeeer nieuwsgierig en idd nergens bang voor. Ik vind ze een hele eigen persoonlijkheid hebben waar je niet mee gaat lopen en die je absoluut niet kan vergelijken met een grijsje althans het grijsje wat ik 16 jaar heb gehad daar zitten natuurlijk ook verschillen in.
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2006, 23:38:59 pm door Rika1963 »

Africangrey

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2006, 00:08:38 am »
Nou als Loes dit leest gaat ze vast zo'n lief araatje aanschaffen :)

Zo te lezen is Tika een leuke papegaai met een eigen willetje waar je veel plezier aan hebt. :thumsup:

Ja, de verschillen met grijsjes zullen best wel groot zijn he qua gedrag, ik heb ook weleens een kaketoe op mijn hand gehad, die zijn veel minder schuchter, zo lekker onbevangen.

Maar ik wist niet dat je een grijsje had  en 16 jaar das een lange tijd zeg.

Gr
Ineke

Rika1963

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2006, 08:18:17 am »
Ja mijn grijsje Timmy die mis ik nog steeds hoor dat was een superlieve gaai en helaas heeft hij maar 16 jaar bij ons mogen zijn.

Tika is echt een superleuke kip,  maar echt voor iemand die nog nooit papegaai heeft gehad zou ik een Maracana afraden want je moet echt consequent zijn, vooral ook door hun slimmigheid en hun nieuwsgierigheid en geen angst, nu weet ik niet of ze natuurlijk allemaal zo zijn, je hebt verschillende karaktertjes zoals bij iedere vogel maar zoals ik die 2 bij Dieca zag echt zo van owww kan ook bij jou gaan zitten en gelijk overal aanzitten daar herken ik Tika wel in hoor, en die prachtige uitstraling, vind ze nog steeds supermooi.

Zo was Tika toen we ze pas hadden:

wassen aan de kraan

In een maffe bui

Toen ik deze foto op internet zag wilde ik weten wat voor gaai dat was want ik vind hem prachtig

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:16:24 am »
Ik ben er voor 1 aan het sparen, voor een maracana  :hart: vooral het karakter spreekt me erg aan, en wat zijn ze mooi!  :hart:

Als ik het goed heb uitgerekend, heb ik er over een jaar 1...want ja ik ben helaas geen miljonair  :(  :-[ ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:31:14 am »
Echt waar Janna? Wat leuk!
 Ik herken veel in wat je wchrijft van het gedrag in de winkel Rika! Meteen aan mijn spijkerjackie knagen en zo, totaal niet bang! Ik weet niet hoe duur ze waren bij Dieca? Ik heb bij Lorreca gevraagd, maar die waren a verkocht, daar kostten ze 695 euro! ;)

Rika1963

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:32:11 am »
Ow leukkkkkk Janina ach maakt dat uit toch heb je iets om naar vooruit te kijken !!

Voor ik het vergeet te melden bij een Maracana horen Cites papieren !! Ik heb een dokument waarin staat dat Tika hier gefokt is en Tika op mijn naam staat Maracana is een uitheemse bedreigde diersoort namelijk.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:34:37 am »
Bij Lorreco zaten die er bij en ze zijn getest voor die prijs! ;)

Rika1963

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:38:39 am »
Tika komt bij happybird vandaan trouwens en ik zal eens kijken wat ik voor haar heb betaald want weet ik niet eens meer :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2006, 09:42:14 am »
Als ik me goed herinner zei Sjaak dat ze 900 euro kostte, maar ik weet het niet zeker meer  :-[