Auteur Topic: Ik wil alles weten over de ara maracana  (gelezen 27032 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik wil alles weten over de ara maracana
« Reactie #30 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:25:47 pm »
ja heerlijk brutaal, het spreekt me ook niet voor niks aan, ik heb hier al 10 brutaaltjes, ik denk dat die er prima tussen past  ;D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #31 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:30:59 pm »
Ik vind een ara-maracana ook errug mooi!!
Meer dan een jaar geleden zag ik er eentje op een papegaaien drive-inn. In een tuigje. Ahhh :hart: en verkocht......
Het loont overigens best de moeite kwekers en prijzen te vergelijken is mij opgevallen op mijn gaaien-zoektocht. Scheelt je (en mij) al snel een paar maanden sparen. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:33:19 pm »
ja heerlijk brutaal, het spreekt me ook niet voor niks aan, ik heb hier al 10 brutaaltjes, ik denk dat die er prima tussen past  ;D
Zo'n idee had ik al ja, dat dat karakter jou wel aanspreekt!! :) Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ik er niet rustig mee kan gaan wandelen of fietsen! Want ik zou ze dan toch het liefst alletwee meenemen!

En Angelique, inderdaad is dat de moeite waard.. Dus jij vindt ze ook alzo mooi en leuik!

chantal

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:33:54 pm »
Wij weten ook al zeker dat het een Maracana word. Waarschijnlijk pas over een jaartje ofzo. Het idee om een witkuif te nemen zijn wij helemaal van afgestapt dus ipv de witkuif een Maracana. Sjaak bij Dieca heeft ons eigenlijk min of meer op het idee gebracht en toen wij de Maracana zagen waren we er ook helemaal gek van.  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:36:57 pm »
Hee wat leuk! ZO kom ik er dus achter dat velen met mij zeer gecharmeerd zijn van deze vogels!! :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #35 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:37:27 pm »
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ik er niet rustig mee kan gaan wandelen of fietsen! Want ik zou ze dan toch het liefst alletwee meenemen!

Dat gaat niet, of...?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:42:56 pm »

Ze is wel een tante waar je niet mee gaat lopen hoor, Tika is vrij dominant en soms ontzettend eigenwijs en zeeeeeeer nieuwsgierig en idd nergens bang voor. Ik vind ze een hele eigen persoonlijkheid hebben waar je niet mee gaat lopen en die je absoluut niet kan vergelijken met een grijsje althans het grijsje wat ik 16 jaar heb gehad daar zitten natuurlijk ook verschillen in.

Dit schreef Rika erover, maar enfin ik hoor nu dat iemand er 1 op een meeting gezien heeft, dus het kan ook meevallen!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:45:00 pm »
Hee wat leuk! ZO kom ik er dus achter dat velen met mij zeer gecharmeerd zijn van deze vogels!! :thumsup:

Ja idd! :)

Alleen hebben wij besloten dat het geen maracana wordt, tenminste voorlopig niet. Wij gaan eerst voor een andere gaai, eentje die beter bij ons gezinnetje van nu past. Wellicht wel als de jongens groter zijn.

ja heerlijk brutaal, het spreekt me ook niet voor niks aan, ik heb hier al 10 brutaaltjes, ik denk dat die er prima tussen past ;D

Ja, ik kan helemaal met je mee voelen! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #38 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:45:28 pm »
Ja die van Rika is dominant en niet gewiekt, toch?

Rika1963

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:47:38 pm »
Je hebt toch 2 handen en 2 schouders dus kan makkelijk, ik weet toen wij voor Tika gingen kijken er ook 2 zaten, Tika was de grotere en tis dat het een hele uitgave was maar anders had ik er ook wel 2 gekocht in begin denk ik..

Ik heb na driekwart jaar nog getwijfeld om er een bij te nemen,maar kwam bij toeval bij een Meyertje uit anders had ik denk een maracana bij genomen.

En over het kortwieken, Tika en Jessie zijn enorme goede vliegers ze vliegen niet tegen de ramen en komen ook alleen waar ze mogen zitten en ze hebben zo'n lol in het vliegen kan je gewoon zien, dit wilde ik ze niet afnemen, voor eventueel een tochtje naar buiten en ik ben blij dat ik dit niet gedaan heb het is een keus die je maakt dat is natuurlijk persoonlijk en bij iedereen verschillend.

Rika1963

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:51:55 pm »
Ja die van Rika is dominant en niet gewiekt, toch?

Ja klopt maar dat heeft ook meer te maken omdat ze zo ontzettend slim ( denk ik dan ) is en ze weet echt wat ik bedoel als ik zeg goedzoooo, en ook wanneer ik boos kijk en mijn vinger omhoog steek van dat mag niet !!
En ze probeert dingen wel maar ze heeft nu wel in de gaten wie er de baas is en wie niet, oke ze is een volhouder en blijft soms proberen ;D , maar dat vind ik juist leuk een vogel met pit en super eigenwijs.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #41 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:55:44 pm »
Nee ok, maar als je ze wiekt, kan die gewoon mee. Daar zijn ze toch wel slim genoeg voor  ;D

Rika1963

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:56:31 pm »
Dit schreef Rika erover, maar enfin ik hoor nu dat iemand er 1 op een meeting gezien heeft, dus het kan ook meevallen!

Ja daarom Tika is zo maar ik weet natuurlijk niet hoe ze over het algemeen zijn dat ze niet bang zijn en eigenwijzer als een grijze dat zowieso denk ik maar of ze allemaal zo dominant zijn als Tika ?? Ik denk dat je ook aga's hebt die makkelijker zijn als andere

Rika1963

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:58:21 pm »
Nee ok, maar als je ze wiekt, kan die gewoon mee. Daar zijn ze toch wel slim genoeg voor  ;D

En als je een tuigje jong aanwent is ook een goede optie, ik heb er nog een liggen want Tika die wil niet maar dan ook echt niet

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #44 Gepost op: augustus 03, 2006, 14:59:12 pm »
Ja daarom, aga's zijn ook verschillend, maar slim genoeg om aangeleerd te worden dat ze mee naar buiten kunnen, gewiekt dan.
En ook de ene aga is dominanter dan de andere, daar ben ik niet bang voor  :)