Auteur Topic: 4-Animals te Rijswijk aan de galg!  (gelezen 45912 keer)

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
Re: 4-Animals te Rijswijk aan de galg!
« Reactie #165 Gepost op: augustus 27, 2011, 21:09:15 pm »
speggel, doe je dat dan ter hoogte van de zaltbommelstraat nr 10! weet ik dat ik even thuis kan blijven ivm file door sporenonderzoek.

heel akkelig dit allemaal, wij hebben onze eerste vogelkooi en een vogel van 4 animals, een grasje die grasje terror piet gezelschap moest geven. gelukkig geen ziekte met harry.
bijna de zaak een andere keer uitgelopen met een pyrrhura, maar door wetendheid (dus geen onwetendheid) konden ze zelf niet eens zeggen of het een pyrrhura perlata perlata was of een pyrrhura hypoxantha maar ze wilde hem wel voor de prijs van een perlate verkopen a 175 euro,-  ???
dat was dan ook gelijk ons laatste bezoek daar en internet bevestigde dat wij daarme de juist keus gemaakt hadden.

ik kan ook niet begrijpen dat er niet een of andere keuringsdienst werk maakt van deze beruchte winkel.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #166 Gepost op: augustus 27, 2011, 21:25:57 pm »
speggel, doe je dat dan ter hoogte van de zaltbommelstraat nr 10! weet ik dat ik even thuis kan blijven ivm file door sporenonderzoek.

heel akkelig dit allemaal, wij hebben onze eerste vogelkooi en een vogel van 4 animals, een grasje die grasje terror piet gezelschap moest geven. gelukkig geen ziekte met harry.
bijna de zaak een andere keer uitgelopen met een pyrrhura, maar door wetendheid (dus geen onwetendheid) konden ze zelf niet eens zeggen of het een pyrrhura perlata perlata was of een pyrrhura hypoxantha maar ze wilde hem wel voor de prijs van een perlate verkopen a 175 euro,-  ???
dat was dan ook gelijk ons laatste bezoek daar en internet bevestigde dat wij daarme de juist keus gemaakt hadden.

ik kan ook niet begrijpen dat er niet een of andere keuringsdienst werk maakt van deze beruchte winkel.

ik weet het, ik zocht een roodbuik parkiet ((Rhodogaster parkiet Perlata Perlata)) gelukkig ging in bij Piërre een kooi kopen, hij is heel ervaren, en we hadden het er even over.
wat leerde ik toen?
een Rhodogaster heeft geen rode buik als het nog een kuiken is.
dus ik terug met de mededeling dat dit geen echte Roodbuik was. het was nog een kuiken, dus ik had hem gelukkig nog niet in huis.
kreeg mijn aankoop niet terug, alleen een tegoedbon die ik gelukkig weer heb door kunnenverkopen, ???

toen zeiden ze dat Rhodogaster's te duur waren om de kweken? :seestars:
dus ook ik had bijna de prijs betaald voor een Pyrrhura van de goedkope soort.

afleggers zijn het.

owja, ik had alleen wel een snelheid boete, dus als je borden ziet van bv 50! rol maar niet uit, gewoon remmen.
nog meer zonde van je geld daaro;)
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2011, 21:33:47 pm door Speggel »

Offline ortix

• Net geringd
« Reactie #167 Gepost op: mei 20, 2012, 23:09:50 pm »
Ik ben ook bij 4-animals wezen kijken voor een pyrrhura..

Hun advertenties op marktplaats vond ik al raar, maar ik geef iedereen een kans..
Ik kwam binnen en hoe ze dingen zeiden "jaaa ze zijn echt tam!"
Maar ze zitten wel met 10 zijn 10en in een echt té kleine kooitje :(

Het is echt een fok-centrum die voor de winst gaan, en i dislike that.

Offline Meisa

• Bevrucht eitje
  • **
    • Psyche Vitaal
« Reactie #168 Gepost op: december 29, 2013, 18:55:06 pm »
Tja, we zitten nu eind 2013. Ik ben vandaag bij 4animals geweest en helaas moet ik concluderen dat er 'gezien de reacties op dit onderwerp' daar nog helemaal niks veranderd is.

Ik ben gaan googlen naar recensies over deze winkel omdat ik erg geschrokken ben over de omstandigheden van de vogels.

Wat mij meteen opviel was de vieze vloer en hoe de meeste vogels klein gekooid zaten. Meteen daarop viel mijn oog op de zeer vervuilde drinkbakjes. Bij sommige vogels zo erg dat dit 100% zeker tot infecties zal leiden.
Poep in het drinkwater bijvoorbeeld. Maar ook zat er een vrouwtjes edel zeer slecht in haar veren. Haar drinkbakje zat helemaal vol met zaden en ander viezigheid. Het water was helemaal troebel. Ze oogde ongezond.
ik heb van haar en haar drinkwater een foto gemaakt.

Vrijwel alle vogels hadden lelijke staartveren en vleugels. Alsof door het pogen te vliegen in hun te kleine kooi hun staart en vleugelranden beschadigd waren. Kortom, geen aantrekkelijke vogels om te kopen.
Toch was ik in staat om een nog gezond uitziende rode edel te kopen. Ze keek me zo ontroerend aan dat ik haar bijna mee had genomen. Toch heb ik me weerhouden omdat ik dit soort dierenwinkels niet wil motiveren op deze manier hun dieren te verkopen.
Bovendien lijkt de kans zeer aanwezig dat je hier met een ongezond vogeltje naar buiten loopt.

Wat me verder opviel: Er kwam een jonge meid naar me toe met de vraag of ze mij ergens mee kon helpen. Ik zei dat ik wilde weten hoe oud de rode (gezond ogende) edel ongeveer was. Ze kon me daar geen antwoord op geven want dat was haar afdeling niet.
Ze zei er nog wel bij dat de edel waarschijnlijk nog vrij jong was, want deze zat nog aan de pap. (ondanks de grote bak met zaad in haar kooi)
Dat de vogel nog met pap bijgevoerd wordt zou kunnen natuurlijk, maar als je dat weet dan weet je ook hoe oud zo'n beestje ongeveer kan zijn.
Kwam mij erg onbetrouwbaar en onprofessioneel over in ieder geval. Misschien had ze zich dan beter met de hygiëne van de winkelen en de kooien bezig kunnen houden dan met het helpen van klanten.
Maarja, ook daar zag ik niemand mee bezig.

Enkele maanden geleden heb ik deze winkel eerder bezocht. Toen zag de winkel er wel netter uit en waren de kooien beter onderhouden. Daarom ben ik een 2de keer naar deze winkel gegaan om mijn enthousiasme over de hoeveelheid vogels met mijn vriend te delen.
Helaas gaf mijn 2de bezoek een heel ander beeld van de winkel. Ik zal hier dan ook nooit meer komen! hopelijk met mij nog vele anderen! :(

Meisa

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #169 Gepost op: januari 04, 2014, 19:34:20 pm »
Jeetje zeg....  :(

Offline Gre

• Eitje
  • *
« Reactie #170 Gepost op: januari 17, 2014, 21:04:20 pm »
ze zitten nu overal.ik zocht een pyrrhurra en kwam in haarlem terecht op marktplaats.
ik zoek meestal alles heel goed uit,en er worden steeds dezelfde foto's gebruikt.
dat vond ik al heel raar en had er geen goed gevoel bij.
heb naar haarlem gebeld,en ja 4animals.
dus ze zitten in haarlem,utrecht,gouda,rotterdam enz.
de advertenties tenminste.
dus kijk heel goed uit.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #172 Gepost op: maart 24, 2014, 17:42:32 pm »
Ja... hm de titel is wel een beetje wrang zo he?  :(

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #173 Gepost op: maart 24, 2014, 20:23:03 pm »
Vreselijk, dit gun je niemand

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Country: 00
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #174 Gepost op: april 10, 2014, 20:36:39 pm »
Las laatst het bericht van Pascal op facebook. Is al bekend wie de dader was?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #175 Gepost op: april 11, 2014, 18:31:04 pm »
Geen idee.. heb er niets meer over gehoord. ;)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #176 Gepost op: april 16, 2014, 18:18:12 pm »
zijn huidige vrouw wordt verdacht (samen met een 24 jarige gozer welke haar zoon zou zijn).
Zijn ouders gaan verder met de winkel.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #177 Gepost op: april 17, 2014, 14:08:10 pm »
Ok.. wordt vervolgd dus  :CENS