Auteur Topic: lorreco  (gelezen 26969 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: lorreco
« Reactie #15 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:16:15 pm »
Dieca is ook heel goed ja daar komt Chico vandaan en je krijgt idd goede begeleiding. Ik moet over een week naar Dieca voor een gesprek over opvoeding.  :thumsup:

Daar is ook een topic over hoor! ;)

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:21:45 pm »
Ja je hebt gelijk Loes,

sommige mensen weten niet hoe ze moeten zoeken en stellen gelijk hun vraag...
En wij behulpzaam als we zijn geven gewoon allemaal antwoord ipv even een linkje neer te zetten  :-[

Dus doe ik het alsnog maar even:
Gewoon hier even klikken en conclusies trekken dus  :thumsup:

edit: Hahaha, daar zitten we al in  ;D :-[ Je zou bijna zeggen dat ik blond ben. Euh... dat ben ik ook
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2006, 21:24:00 pm door giggles »

miekje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:28:31 pm »
Ik heb via internet mijn kooi bij Lorre & Co besteld.
Ik heb daar in ieder geval goeie ervaringen mee.  :thumsup:
Het is allemaal heel netjes gegaan, en binnen een paar dagen had ik m´n kooi in huis.
Ze beantwoorden ook heel netjes alle vragen die ik had over de e-mail.
In de winkel ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik niks over zeggen.

Groetjes Marieke

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 19, 2006, 15:43:46 pm »
Hallo,

overigens is er op dit forum gesuggereerd dat Bert Smedinga aan mutatiekweek zou doen.
Ik ken Bert er goed en ben gisteren nog bij hem langs geweest , heb weer lopen kwijlen bij zijn kweekkoppels ara's.
Hij heeft 2 koppels blauwgele en 2 koppels geelvleugel ara's en beslist geen gemengd koppel, dus deze bewering is nergens op gebaseerd,

mvg Frank

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #19 Gepost op: augustus 19, 2006, 15:54:52 pm »
Hallo,

overigens is er op dit forum gesuggereerd dat Bert Smedinga aan mutatiekweek zou doen.
Ik ken Bert er goed en ben gisteren nog bij hem langs geweest , heb weer lopen kwijlen bij zijn kweekkoppels ara's.
Hij heeft 2 koppels blauwgele en 2 koppels geelvleugel ara's en beslist geen gemengd koppel, dus deze bewering is nergens op gebaseerd,

mvg Frank

frank dat is niet goed voor jou om daar langs te gaan nu ben je weer helemaal  :hart: :hart: op een koppeltje  :) ;)

gr angelina

russelltje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 19, 2006, 16:08:38 pm »
Bert is inderdaad tegen mutatiekweek (hybride?), hij verkoopt wel harlekijnen, misschien dat daardoor datgene is gesuggereerd.

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 19, 2006, 16:19:17 pm »
Bert is inderdaad tegen mutatiekweek (hybride?), hij verkoopt wel harlekijnen, misschien dat daardoor datgene is gesuggereerd.

Klopt, hybridekweek bedoel je.
Hij heeft van Herman Wiechmann een jonge harlekijn gekocht voor de verkoop, ook dit was trouwens een ongelukje,

mvg Frank

russelltje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 19, 2006, 16:30:28 pm »
Neemt natuurlijk niet weg dat er nogmeer ongelukjes komen, wat ik helemaal niet erg vind hoor ;).

Verbastering van de ara in het algemeen zou zonde zijn, daar zijn ze veel te mooi voor.
Maar een enkele hybride vind ik geen probleem, maar dat is een hele andere discussie uiteraard.

Wickingh

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 19, 2006, 16:35:11 pm »
Neemt natuurlijk niet weg dat er nogmeer ongelukjes komen, wat ik helemaal niet erg vind hoor ;).

Verbastering van de ara in het algemeen zou zonde zijn, daar zijn ze veel te mooi voor.
Maar een enkele hybride vind ik geen probleem, maar dat is een hele andere discussie uiteraard.

Idd, maar ik wilde dit toch even kwijt, omdat mij was kwalijk genomen dat ik bevriend ban met iemand die hybrides zou kweken. Aangezien het lariekoek is wilde ik dit toch even ontzenuwen.

mvg Frank

Ps al zou hij het wel doen , zou dat voor de vriendschap niets uitmaken. Ik doe niet aan discriminatie niet op kleur,geloof en ook niet op politieke voorkeur

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: augustus 19, 2006, 17:07:50 pm »

Dat ging inderdaad om het harlekijntje ja

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #25 Gepost op: augustus 19, 2006, 17:07:55 pm »
Hallo,

mvg Frank

Ik dacht dat we erover klaar waren  ??? maar niet dus blijkbaar  :CENS
Is een Harlekijnara dan geen mengeling van een blauwgele en een geelvleugel ara ?
Ik heb ze te koop zien staan op een of andere verkoopsite,anders zou ik het toch niet weten ??
en zou ik het toch al helemaal niet zeggen ??
Het ging mij er alleen om dat je tegen dit soort zaken bent ........................... maar het nu
opeens wel goedkeurt,of het niet wil geloven omdat je het niet zelf gezien hebt.
Voor mij maakt het niet uit hoor,een ieder doet maar wat ie wil  ;)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #26 Gepost op: augustus 19, 2006, 17:26:13 pm »
Citaat
Is een Harlekijnara dan geen mengeling van een blauwgele en een geelvleugel ara ?
Ik heb ze te koop zien staan op een of andere verkoopsite,anders zou ik het toch niet weten ??

Dat is geen mutatie, maar dat is een bastaard.

Henk

Dorian

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 19, 2006, 18:01:14 pm »
Even 2 dingetjes...

Begrijp is het goed:
dat een Harlekijn dan zou vallen onder de mutatie of bastaardpapegaaien?
Dat sommige mensen daartegen zijn?
Dat Lorreco er eentje had?
Dat die verkocht ging worden?
Maar dat hij zelf geen mutaties kweekt?

En als tweede:

Dit gaat  :offtopicninja:

Wickingh

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 19, 2006, 18:18:45 pm »
Sorry Antonia,

A. Ik meldde alleen dat Bert Smedinga zelf niet aan hybridekweek doet
B. Ik zeg nog steeds niet dat ik het met hybridekweek eens ben
C. Ik probeerde alleen te voorkomen dat er misverstanden zouden ontstaan
D. Verkopen is iets heel anders dan kweken
E. Ja een Harlekijn is een hybridekruizing tussen een blauwgele en een groenvleugel , Bert heeft geen eens groenvleugels
F. Ik vind het van geen enkel niveau getuigen dat mijn woorden bewust verdraaid worden
G. Het mij ten zeerste verwonderd dat ik op basis van dit verhaal, ik kennelijk aangevallen moet worden op mijn vriendschap met Bert, is het niet erg vreemd dat zoiets niet kan ondanks dat je ergens anders over denkt.

mvg Frank

russelltje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 19, 2006, 19:01:53 pm »
Een topic over het afdwalen an sich.
http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=25459.new#new

Hybridekweek dan heh  ;)

gr rené