Auteur Topic: Gevonden: Gele kanarie!  (gelezen 5111 keer)

Ambertjuh

• Gast
Gevonden: Gele kanarie!
« Gepost op: september 23, 2006, 14:54:56 pm »
Hallo,
Wij hebben vandaag (23 september 2006) op de Eemlustlaan in Eemnes (ligt in de provincie Utrecht) een gele kanarie gevonden. Hij of zij is bij de buren aan komen vliegen en zij hebben hem bij ons onder gebracht. De kanarie heeft een zilver ringetje om en hij komt uit het jaar 2005. De kanarie zit nu bij ons in een kooitje met wat water en parkietenzaad. De kanarie is niet gewond, helemaal in orde. Is er iemand zijn kanarie kwijt? Hieronder heb ik wat foto's van haar/hem:

Groetjes, Amber

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Gevonden: Gele kanarie!
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2006, 17:15:00 pm »
Zo één had ik er ook.. maar die is helaas overleden. Het zou wel erg toevallig zijn als er iemand op het forum eentje kwijt was hè? Weinig kans denk ik.. ;) Is er niemand met een volière bij jou in de buurt? ???

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 23, 2006, 19:01:50 pm »
Nee helaas niet, we hebben posters op gehangen met gevonden gele kanarie met een fotot erbij en het adres waarop ze ons kunnen berijken. We hebben bij de supermarkt in de buurt een advertentie opgehangen, bij markplaats een advertentie geplaatst, hier op parkieten-land. En een poster op ons raam gehangen met de foto van de kanarie. Meer kunnen we niet doen denk ik ... er is nog nergens op gereageerd helaas, misschien dat de eigenaren hebben gedacht: Ach, weg gevlogen is weg gevlogen, die vinden we niet meer terug (zo zou mijn moeder ook gedacht hebben). Helaas, ik denk niet dat die twee elkaar nog terug zullen zien... Misschien dat er morgen nog iemand komt.. hopen ... Zo niet blijft ie hier. Mijn broertje zou namelijk een grasparkietje krijgen ... nu krijgt ie deze ... Als het baasje niet gevonden wordt.
Het is wel een geinig beesie, en al helemaal gewend :) Mango en de kanarie zitten samen steeds te praten .. heel schattig ..  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: september 23, 2006, 19:24:03 pm »
Echt? Wat geinig!! Zingt ie niet? ;)

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2006, 18:28:29 pm »
Echt? Wat geinig!! Zingt ie niet? ;)
Nee niet echt,, hij maakt meer geinige geluidjes.. en ze praten ook niet echt met elkaar .. maar maken over en weer geluidjes .. ze reageren opelkaar laat ik het zo zeggen ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2006, 20:48:09 pm »
Dan zal het wel een popje zijn... ;)

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2006, 16:20:38 pm »
;) Het vogeltje is trouwens een paar dagen geleden opgehaald door een mevrouw. Ze was wel meerdere kanaries kwijt,, ze dacht dat ze een gat in haar volière had zitten ..  ::) Happy end gelukkig