Auteur Topic: ex keurmeester  (gelezen 4090 keer)

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
ex keurmeester
« Gepost op: september 28, 2006, 00:00:31 am »
--------------------------------------------------------------------------------

goede dag

ik had van de week een tafel keuring van mijn club , en daar was een ex keurmeester die al 5 jaar jaar geen keurmeester is ,

wat vinden jullie daar van ?

ik vind als je geen keurmeester bent dan mag je niet meer tafel keuring.

wand hij wand hij had altijd tropen en parkieten , maar geen grasparkieten , dus ik had twee grasparkieten mee genomen maar die werden afgekraakt .

maar ik ga dus wel naar tt

groetjes rolf
« Laatst bewerkt op: september 28, 2006, 00:12:52 am door thewolf »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: ex keurmeester
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2006, 08:47:25 am »
Dus die man deed als enige de keuring of zat er nog een echte keurmeester bij? ;)

Bozzee

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2006, 20:54:11 pm »
Wat voor parkieten heb je "geshowd" dan?
Als het de kleine grasparkieten zijn, dan klinkt dat vrij logisch. Gezien de Engelse grasparkieten tot nu toe bij de meeste verenigingen gevraagd worden. Dan komen de kleine grasparkieten niet mee en zullen niet hoger scoren dan een puntje of 85. Ze krijgen op het formaat al zoveel punten aftrek dat het geen nut heeft om deze vogels in te sturen.

Maar men is er nu wel druk mee bezig om de kleine grasparkiet ook als gevraagde vogel op het programma te krijgen. Deze zullen dan meer op conditie en op kleur gekeurd worden en niet zozeer op het formaat. Bij de Algemene Bond hebben ze als soort van proef nu besloten ik weet niet precies bij welke tt. maar daar worden dus voor het eerst weer de kleine grasparkiet gekeurd los van de Engelse.

Gr. Edwin.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2006, 21:03:34 pm »
Wat voor parkieten heb je "geshowd" dan?
Als het de kleine grasparkieten zijn, dan klinkt dat vrij logisch. Gezien de Engelse grasparkieten tot nu toe bij de meeste verenigingen gevraagd worden. Dan komen de kleine grasparkieten niet mee en zullen niet hoger scoren dan een puntje of 85. Ze krijgen op het formaat al zoveel punten aftrek dat het geen nut heeft om deze vogels in te sturen.

Maar men is er nu wel druk mee bezig om de kleine grasparkiet ook als gevraagde vogel op het programma te krijgen. Deze zullen dan meer op conditie en op kleur gekeurd worden en niet zozeer op het formaat. Bij de Algemene Bond hebben ze als soort van proef nu besloten ik weet niet precies bij welke tt. maar daar worden dus voor het eerst weer de kleine grasparkiet gekeurd los van de Engelse.

Gr. Edwin.
ik weet dat de vereniging in Naaldwijk dit jaar voor de 2e maal de 'winkel' parkietjes vraagt. Vorig jaar ruim 30 stuks aanwezig en gekeurd. Dit jaar mag ik het zelfs van dichtbij meemaken. Ik 'zit bij' bij de keuring.

Bozzee

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2006, 21:13:00 pm »
Wat leuk zeg, is dit vanuit de AB ?? Persoonlijk vind ik de kleinere grasparkiet leuker dan de Engelse van tegenwoordig. Bij ons in de vereniging hebben ze ook verschillende Engelse parkieten kwekers, die het nationaal best goed doen. Maar die zien het nog niet zo zitten die kleine grasparkieten bij onze tt.

Gr.Edwin.

Bozzee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2006, 21:20:34 pm »
Vogelvrienden,
Het bestuur van de speciaalclub exoten en parkieten heeft besloten om in samenspraak met de TC parkieten de handschoen op te nemen en de kleine grasparkiet behalve in zijn wildvorm nu ook in de andere kleurslagen te vragen voor zijn speciaalclubshow die van 6 tm 8 oktober in Heeswijk Dinther wordt gehouden.
De parkieten zullen worden beoordeeld door verschillende grasparkieten keurmeesters en van hun oordeel ontvangen de inzenders een keurbrief.
De mooiste vogels ontvangen daarnaast natuurlijk ook een prijs.

Over de precieze wijze waarop de beoordeling zal plaatsvinden vindt nu nog overleg plaats en zal ook afhankelijk zijn van het aantal vogels die worden in gezonden.

Dus zowel de wildkleur budgy als de kleine kleurparkiet is welkom.
Meer informatie vindt u op www.speciaalclub.nl of via info@speciaalclub.nl

Henk Rens
wedstrijdsecretaris

Ik weet niet of ik het zo mag kopiëren maar dit is de bron : http://www.vogelcafe.nl

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2006, 21:21:42 pm »
ik had van de week een tafel keuring van mijn club , en daar was een ex keurmeester die al 5 jaar jaar geen keurmeester is ,
wat vinden jullie daar van ?
Is prima. Dit betreft iemand die er in ieder geval voor geleerd heeft en dus toch wel enig verstand van zaken heeft.

ik vind als je geen keurmeester bent dan mag je niet meer tafel keuring.
Het leuke aan tafelkeuringen is dat iedereen die kan doen. Het betreft namelijk geen officiële keuring. Ik ben aspirant keurmeester en mag ook tafelkeuringen doen. Het is aan de vereniging om te bepalen wie ze de tafelkeuring laten doen.

wand hij had altijd tropen en parkieten , maar geen grasparkieten , dus ik had twee grasparkieten mee genomen maar die werden afgekraakt .
Het feit of iemand zelf die vogel heeft of heeft gehad doet er niet toe. Hij heeft geleerd waar een grasparkiet aan moet voldoen en keurt daarnaar.

dus ik had twee grasparkieten mee genomen maar die werden afgekraakt
maar ik ga dus wel naar tt
Dat heb ik ook meegemaakt bij een 'babykeuring'. Hier te kort, daar te lang. Mensen vroegen aan mij of ik nog wel durfde in te zenden. Ik werd 2 maanden daarna in 4 categoriën kampioen. Je moet je zeker niet laten ontmoedigen door het oordeel van 1 iemand. Gewoon lekker meedoen op de TT en vooral de keurbrieven goed in je opnemen. Niet het aantal punten maar juist de aanmerkingen. Staat er 'Goed .....' dan betekend dat dat dat onderdeel voldoende is, Staat er echter 'Prima .....' dat is dat dus een heel goed onderdeel en verdien je punten. Mensen zijn snel geneigd om alleen naar de punten te kijken en dat is jammer. Juist de bemerkingen vertellen iets over de kwaliteit van de vogel. Hij kan ergens een punt verliezen en ergens anders een punt verdienen. Als je dat niet leest zie je allen die 89 punten. Je leert zo niet wat de zwakke plek is en wat juist een sterk punt is van desbetreffende vogel. Heb je dat echter wel door dan kun je gericht verder kweken en zul je waarschijnlijk later hogere resultaten boeken op een TT.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2006, 21:24:38 pm »
Wat leuk zeg, is dit vanuit de AB ??
Nee, vanuit de NBvV

Bij ons in de vereniging hebben ze ook verschillende Engelse parkieten kwekers, die het nationaal best goed doen. Maar die zien het nog niet zo zitten die kleine grasparkieten bij onze tt.
De kwekers maken dit niet uit  ;) Natuurlijk vinden die het minder. 40 jaar gericht kweken naar een 'kweekproduct' om zeep geholpen als de kleintjes gevraagd gaan worden. Ze realiseren zich niet dat dit juist een enorme groei aan nieuwe leden zou kunnen betekenen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: september 28, 2006, 21:28:58 pm »
Ik vind het super dat de kleintjes weer aan bod gaan komen en gek dat ze "er uit gelegen" hebben! ;)

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #9 Gepost op: september 29, 2006, 00:30:21 am »
ik wil het even over de kleine grasparkiet hebben , ik vind het een goede zet van de bond , wand dan komen er veel meer mensen met de grasparkiet , en ik denk dan dat de engelse grasparkiet verdwijnd uit nederland,  :shipwrecked: :a036: :a036: :a036: :a036: :a036: