Auteur Topic: pfff luxe probleem, welke kooi?  (gelezen 20882 keer)

Africangrey

• Gast
Re: pfff luxe probleem, welke kooi?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 15, 2006, 19:33:29 pm »
Ik heb ook de King ( weet niet eens dat hij zo heet :)).
Toen met Paco had ik gewoon een ouderwetse jock-kooi, ik moet eerlijk bekennen dat ik dat een hele fijne kooi vond.
Maar de King die ik nu heb, ik weet niet, hij bevalt gewoon niet zo goed.
Een aantal nadelen:
De donkere spijlen, die vrij dicht op elkaar zitten, maken meteen de hele kooi zo donker.
Wat op t eerste gezicht niet zo lijkt, anders had ik hem niet gekocht, is de kooi gewoon te klein, de gaai heeft op zich wel bewegingsvrijheid, maar meer is altijd beter he, plus er is niet voldoende ruimte voor veel speeltjes en natuurtakken enz. want dat gaat weer ten koste van de bewegingsvrijheid :)
In de kooi zelf is plaats voot maar 2 voerbakjes, vind ik op zich te weinig, 4 zou beter zijn.
Ook een voordeel, jaja ;D de kooi is makkelijk schoon te houden :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:21:49 pm »
Oke van die spijlen is dan misschien een goede tip bij de Barcelona zitten de spijlen op 22 mm bij king en queen op de 20 mm. En de Barcelona heeft 3 bakjes...

Voorkeur is nu Barcelona... bedankt voor de tips!  :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:30:04 pm »
horizontale spijlen zijn beter voor het klimmen, maar ik heb me ook is laten vertellen dat de verticale spijlen beter zijn voor de gaaien om doorheen te kijken.
Sja, in hoever je elke theorie door moet zetten weet ik ook niet.   :seestars:
Hier hebben ze aan de voor- en achterkant verticale spijlen en aan de zijkanten horizontale en ze hebben totaal geen moeite met de verticale. (soms denk ik wel dat ze meer over de verticale spijlen klimmen dan de horizontale)

En over de grote van de kooi... The bigger, the better  :good:
Tegenwoordig kan je de poedercoat in verschillende kleuren krijgen. Gewoon even kijken bij verschillende webwinkels. Ik heb ze al gezien in de kleuren wit, groen en gewoon antraciet (die Africangrey ook heeft vermoed ik)

Succes met het maken van een beslissing. Er is keuze genoeg. Mijn advies: Een kooi kost een hoop geld, dus beknibbel niet op een paar tientjes. Het gaat om het geluk van je vogel  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:34:28 pm »
De kooien bij dierenvilla zijn van "hamerslag" metaal volgens mij?  :CENS
Is poedercoated beter? En dan lees je weer bij een zaak waar ze wel poedercoating hebben dat de grijze poedercouting sterkere lak is dan wit blauw of wat dan ook.
Bij de volgende verkoper hebben ze poedercoated kooien: is dat beter?  :CENS
http://www.handels-papegaaien.nl/

giggles

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:39:29 pm »
Het allerbeste materiaal is RVS, maar dan gaat de prijs van de kooi nog een keer over de kop  :o
Hamerslag? Heb ik nog niet van gehoord.
Poedercoating is een goed alternatief op RVS, of je moet echt genoeg geld hebben voor een RVS kooi, anders zou ik voor een gepoedercoate kooi gaan.

babalou

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:40:58 pm »
De kooien bij dierenvilla zijn van "hamerslag" metaal volgens mij?  :CENS
Is poedercoated beter? En dan lees je weer bij een zaak waar ze wel poedercoating hebben dat de grijze poedercouting sterkere lak is dan wit blauw of wat dan ook.
Bij de volgende verkoper hebben ze poedercoated kooien: is dat beter?  :CENS
http://www.handels-papegaaien.nl/

hier heb ik ook mijn kooi gekocht de montana berlin ik ben heel erg tevreden over de kooi en ook over de service die hij geeft maar daar zijn de meningen ook over verdeeld .Ik vindt de montana kooien net ff beter dan de villa kooien maar dat is mijn persoonlijke mening :)

giggles

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:45:01 pm »
Goed lezen Jarno.
Wij hebben ook een dierenvilla kooi, dus hamerslag is poedercoating  :P

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:46:26 pm »
Ja volgens mij is het gewoon poedercoated en hamerslag ineen...heb het ergens verkeerd gelezen ofzo. Maar ik heb al op zoveel site's gekeken en vindt eigenlijk de kooien van dierenvilla het beste uit de bus komen wat betreft de bakjes de deurslotjes en ga zo maar door, zelfs de prijzen zijn niet slecht als ik die vergelijk met sommige in mijn ogen minder degelijke kooien die dan ook nog eens duurder zijn. Dieca verkoopt ook enkele van deze kooien en de prijzen liggen hetzelfde. Ja ik heb ook de RVS kooien gezien, dat zie ik dan maar als de mercedes onder de papegaaienkooien. Ik wil gaan voor goed maar zo duur  :(  dan moet ik nog een jaar gaan door sparen en ik vindt dat Kaya nu al een degelijkere en grotere kooi nodig heeft

giggles

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:50:36 pm »
Ik had voordat ik een kooi had gekocht gevraagd bij Lorre en Co of RVS echt zoveel beter was en zijn mening was dat ze idd 2 jaar langer meegaan als de gepoedercoate versies  :) Dus toen was de optie RVS voor mij van de baan.

russelltje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:52:36 pm »
Goed lezen Jarno.
Wij hebben ook een dierenvilla kooi, dus hamerslag is poedercoating  :P
Niet gaan lopen kibbelen hier heh ;) doen jullie thuis maar  cheesy2

Probeer ook een te zoeken op www.happybird.nl, hij geeft op de meeste kooien een laagste prijs garantie geloof ik. Het scheelde ons € 50,-

Hamerslag? Misschien word daar de kleur mee bedoeld ofzo.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:54:32 pm »
hier heb ik ook mijn kooi gekocht de montana berlin ik ben heel erg tevreden over de kooi en ook over de service die hij geeft maar daar zijn de meningen ook over verdeeld .Ik vindt de montana kooien net ff beter dan de villa kooien maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Waar zit hem dat betere in dan? Want die kooi die jij hebt staat ook bij dierenvilla voor ruim 200 euro goedkoper:
http://www.papegaaienkooi.nl/images/papegaaienkooien/cottage_medium/cottage_medium.htm
Ik noem dit niet als kritiek maar ik wil graag weten wat beter is aan de kooien ik kan het op de site namelijk niet zien, dierenvilla geeft op de site toch duidelijker weer hoe een kooi in elkaar zit en dergelijk.

russelltje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 15, 2006, 20:56:13 pm »
Misschien uit eigen ervaring?
Ik denk ook dat er niks mis is met een dierenvilla kooi.
En ik vind ze zelfs nog mooier.

babalou

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 15, 2006, 21:02:36 pm »
dat is inderdaad mijn ervaring ik had hiervoor een villa kooi en daar was ik niet tevreden over,en de kooi die vergeleken wordt met mijn kooi is echt een wereld van verschil,ik vindt de afwerking mooier en de kwaliteit beter,mijn kooi lijkt absoluut niet op de kooi die bij dierenvilla wordt aangeboden onder de zelfde  model naam ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: oktober 15, 2006, 21:14:42 pm »

Probeer ook een te zoeken op www.happybird.nl, hij geeft op de meeste kooien een laagste prijs garantie geloof ik. Het scheelde ons € 50,-

Goh Russeltje! Dat scheelt ons bijna 3 kwartier rijden en hij is inderdaad ook nog eens goedkoper! Bedankt voor je tip, ik ga morgen meteen bellen voor een afspraak en dan zal ik de motana kooien eens naast de dierenvilla kooien zetten! Goh wat is dit forum toch machtig! ik wilde mijn luxe probleem eerst niet eens hier neer zetten, ik dacht dan denken ze dadelijk nog dat ik niks zonder jullie kan  :) maar zie eens wat een geweldige tips!  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #29 Gepost op: oktober 15, 2006, 21:24:17 pm »
Euh... ben ik weer...  :-[
Zijn dit wel orginele dierenvilla kooien?  :CENS

Het kan aan de foto's liggen maar ze zien er wat ieliger uit en de kooi king is bij diernvilla niet in een andere kleur dan zwart te krijgen volgens mij  :CENS