Auteur Topic: pfff luxe probleem, welke kooi?  (gelezen 20879 keer)

babalou

• Gast
Re: pfff luxe probleem, welke kooi?
« Reactie #30 Gepost op: oktober 15, 2006, 21:26:18 pm »
volgens mij is dit geen dierenvilla kooi :CENS

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: oktober 15, 2006, 21:34:08 pm »
volgens mij is dit geen dierenvilla kooi :CENS
Nee dat idee had ik ook al, zo wordt het wel genoemd maar ik krijg het idee dat het namaak is.  :CENS

giggles

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: oktober 15, 2006, 21:52:02 pm »
Veel fabrikanten kopieren de modellen van elkaar met hele kleine, tot geen, verschillen.

Hoe zwaarder de kooi, des te beter de kwaliteit. Zo moet je het bekijken.

russelltje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: oktober 15, 2006, 21:54:34 pm »
Happybird heeft niet alle kooien opgesteld, vrij weinig zelfs.
Het zijn volgens mij allemaal montana kooien maar weet ik niet zeker.
Dierenvilla kooien zijn in mijn ogen wel mooi afgewerkt, misschien een ouder type babalou?

De site van happybird is een beetje onoverzichtelijk en onze "hilton" stond ook verkeerd afgebeeld, we wisten hoe hij er in het echt uit zag dus maakte dat voor ons niks uit.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #34 Gepost op: oktober 15, 2006, 21:59:31 pm »
Ik zie nu effe door de bomen het bos niet meer....  :S van de week maar eerst even naar Happy Bird en staat het mij niet aan dan naar dierenvilla... ik kan natuurlijk ook dierenvilla bellen en vragen of Happy Bird "hun" kooien verkoopt, of dat het immitatie is.  :CENS

russelltje

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: oktober 15, 2006, 22:03:19 pm »
Bij lorre en co staat de zaak vol met dierenvilla kooien en zien er allemaal heel degelijk uit.
Dierenvilla is alleen in de grijze kleur dacht ik, maar persoonlijk vind ik dat ook de mooiste kleur.

Happybird verkoopt meer montana vertelde carel, geen idee waarom eigenlijk, maar heeft ook dierenvilla, Hij heeft ze niet opgesteld staan, maar wel op voorraad.

Ik zal even op de doos kijken of het echt dierenvilla is.

Jarie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: oktober 15, 2006, 22:13:57 pm »
Mijn kooi staat er ook in,de montano berlin,alleen hier kost bijna 600,en ik heb er 2ehans 120 euro voor betaald,er mankeert helemaal niks aan!Daarom zeg ik,probeer marktplaats nog eens,kijk wat het scheelt!

russelltje

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: oktober 15, 2006, 22:23:55 pm »
Bedenk me net dat happybird wel aardig wat kleinere kooien opgesteld heeft staan, heb daar niet zo op gelet.

Cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: oktober 15, 2006, 22:33:12 pm »
Ik heb ook een montana kooi van Happybird voor Coco. En die bevalt zuper goed. er is na 2 jaar nog niets verroest of kapot. Geen poedercoating eraf terwijl Coco de kooi daarvoor kaal geplukt heeft. (daarom had hij een nieuwe nodig)

Montana is wel duur, maar echt kwaliteit.

Ik kijk even welke ik heb!

Cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: oktober 15, 2006, 22:41:03 pm »
Hij lijkt op de Grenada. Mara die van Coco heeft meer hoogte. Hij lijkt op de foto niet zo groot, maar hij is 90 breed, 60 diep en 170 hoog.

http://www.happybird.nl/njgr.jpg

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #40 Gepost op: oktober 16, 2006, 01:00:38 am »
Mooie kooi van Coco! Lijkt op de dierenvilla kooi: Barcelona die nog steeds mijn voorkeur heeft nu....

Het gekke is dat de foto's nu niet meer te bewonderen zijn van de dierenvilla kooien bij Happy bird??  :CENS
Je moe(s)t op nieuw klikken maar dat is niet meer te vinden of ik moet nodig aan een bril met hele dikke glazen!  :cool:
Vreemd...

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #41 Gepost op: oktober 16, 2006, 17:24:25 pm »
Vandaag telefonisch contact opgenomen met Happy Bird, hij verkoopt inderdaad orginele dierenvilla kooien. Echter vertelde hij mij dat de dierenvilla kooien dus namaak kooien waren van Montana. Hij vondt de kwaliteit van dierenvila niet zo best... maar nu verkoopt iedere verkoper natuurlijk liever de kooien waar hij het meest aan verdiend en misschien ook waar hij het meest achter staat, ik vondt hem wel erg oprecht en behulpzaam dus ik geloof hem ook wel als hij zegt dat Montana een betere kwaliteit is. Ik weet het even nog niet wat ik ga doen, de kooi die ik wil heeft hij niet (dierenvilla Barcelona) maar wel zo'n soort in Montana, maar die ligt weer wat hoger in prijs.
Heeft iemand van jullie negatieve ervaring met een dierenvilla kooi zijn ze echt zoveel "slechter" dan een Montana of is het alleen het oog wat wat minder moois te zien krijgt? Want wat ik op de detailfoto's van Dierenvilla zie ziet er erg mooi en goed uit.

Loesje

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: oktober 16, 2006, 18:08:49 pm »
Ik heb de dierenvilla kooi nog niet lang genoeg om er een oordeel over te kunnen vellen. Emma is hier nog maar 2 maand.
Ik ben er zelf tot nu toe erg tevreden mee, zo tevreden dat Bob straks model King (1 maat kleiner dan die van Emma) zal krijgen.
Ik vind het gewoon een erg praktische kooi. De kweker waar ik Emma vandaan heeft, vertelde mij over dierenvilla. Zijzelf hebben de kooien al wat langer en zijn er ook tevreden over.
Je kunt ze natuurlijk zelf eerst gaan bekijken en dan beslissen ;)
Ik vond het ook erg moeilijk kiezen hoor!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #43 Gepost op: oktober 16, 2006, 18:55:11 pm »
Oke de kogel is door de kerk, na lang wikken en wegen en overleg met het thuisfront heb ik besloten om voor de dierenvilla Barcelona te gaan. Hij is al besteld, want het wikken en wegen werd mij te veel  :) mijn man werd er gek van  :P de kids begonnen te klagen: zit je nu alweer naar kooien te kijken Mam!  :-[  ;D En ter plekken gaan bezichtigen (ik ken me zelf) wordt ik ook niet wijzer van. Dierenvilla heeft een prachtig duidelijke site en elk detail wordt eigenlijk wel mooi in beeld gebracht.
Ik vondt het model Barcelona/New York eigenlijk vanaf het begin het mooiste en hij is 100x degelijker dan Kaya nu heeft. Ik heb er meteen een rond zit-touw bij besteld. Ik ben zeer benieuwd!

Cosch

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: oktober 16, 2006, 20:21:01 pm »
Heb nog nooit wat negatiefs gehoord over dierenvilla.
Service is goed. En ze zijn ook eerlijk. (ik zocht toen een kooi waarvan Coco absoluut niet de poedercoating vanaf kom halen. Toen zei hij ook dat hem het sterk leek dat Coco het er af kon halen, maar als het toch gebeurd, dan kreeg ik een nieuwe of geld terug, dat weet ik niet meer)
Uiteindelijk ben ik toch voor de beste kooi gegaan. En ben heel tevreden over de montana!