Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
april 23, 2014, 21:48:30 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: vinken  (gelezen 1814 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
thewolf
Net zelfstandig

Geslacht: Man

Dit forum is top!!

« Gepost op: oktober 22, 2006, 22:50:55 pm »

goededag

ik heb een vraag aan jullie

ik heb een vriend die heeft een koppel vinken gekregen wand iemand wou die weg doen, goed zo wel neem die vriend ze aan
na een paar dagen ging hij op zoeken naar informatie , ja hij heeft alleen ara`s en hij vond het wel mooi vogels , maar toen zag hij dat het beschermde dier soorten zijn, de vogels zijn wel geringd maar niet goed geringd, de ene heeft een gewoone ring om en de andere heeft een ring om die is door geknipt is , zijn vraag is is hij nou strafbaar om de vogels in bezit te zijn of hoeft hij geen zorgen te maken , wand hij wil er mee gaan kweken , en hij weet dat hij dan wel ringen moet bestellen , als hij de ringen besteld word hij dan gecontroleerd of niet ? wie kan mijn vriend helpen , hij doet de oproep via mijn omdat hij geen computer heeftd vandaar
miekje
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: oktober 23, 2006, 09:39:34 am »

Ik heb geen idee, maar misschien zou hij naar een vogelvereniging kunnen bellen  Huh
Misschien dat ze daar meer weten
Succes  Knipoog

Groetjes Marieke
Bozzee
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: oktober 23, 2006, 18:29:47 pm »

Volgens mij ben je in principe wel strafbaar, als je een vogel hebt zitten die niet correct geringd is. Je mag ze bijv. bij de verkoopsite van de NBVV niet meer te koop hebben staan zonder het ringnummer te vermelden.
Maar ik kan me ook voorstellen, dat ze in eerste instantie de criminele activiteiten rondom de niet correct geringde vogels aan te pakken. Zoals wildvang e.d. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze moeilijk doen, omdat je er 1 koppeltje vinken hebt zitten.

Veel weet ik er niet van, maar ik heb hier zelf een goudvink zitten. En voor het geval dat, heb ik hiervoor ook ringen besteld. Bij ons in de vereniging hebben ze me verder niet gevraagd hoe ik er aan kwam of wat dan ook. Moeiteloos kon ik ringen bestellen.

Wel heb ik tijdens een vergadering begrepen, dat als je bijv. ringen besteld in grote hoeveelheden, wat verdacht begint te worden men dan de AID inlicht.

Gr.Edwin.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar: