Auteur Topic: Blauwgele Ara... Kwekers?  (gelezen 15058 keer)

Dorian

• Gast
Blauwgele Ara... Kwekers?
« Gepost op: december 11, 2006, 19:22:00 pm »
Ik weet niet eens hoe ik beginnen moet...

Afgelopen weekend zijn Menno en ik weer eens bij Dieca langsgeweest en ook bij 4 Animals. Bij de laatste om de Ara Maracana in het echt te zien, bij Dieca voor de leuk.

Al sinds we Pinkey hebben willen we allebei dolgraag een Blauwgele Ara, maar we vonden dat we geen ruimte hadden. Maar na de verbouwing hebben we een muur over en daar past zo'n mega Ara kooi dus wel.

Nu heb ik eerder laten weten dat we een tweede gaai willen, maar dat we niet wisten welke. En eigenlijk wisten we dat stiekem wel, maar spraken we het allebei niet uit, omdat we het toch wel iets te gek vonden om een hele wand van ons huis op te offeren (eigenlijk zouden er boekenplanken komen, het is ook heel mooi geverfd).

Toen hebben we besloten dat we sowieso gaan verhuizen binnen nu en anderhalf jaar naar een huis met meer kamers en een tuin.
Dat houdt in dat we dan wel ruimte is.

Dusssssssss... Bij Dieca heb ik een blauwgele Ara weer op mijn hand gehad en ermee gespeeld. En de verliefdheid is nu onomkeerbaar.
Geen tweede kaketoe (waar we al onze megadoordachte redenen voor hadden), geen Maracana, geen grijsje....

Een Blauwgele Ara wordt het. Nu hebben we bij Thiely en Ed al gevraagd en we staan op de lijst. Maar we weten niet zeker of er ook een nestje komt.

Bij deze de vraag: wie kent er andere kwekers van Blauwgele Ara's?

Bekend is al dat Dieca ze heeft, maar we willen liever niet dat het kuiken daar in de winkel groot wordt. En ook Lorre en Co verkoopt ze.
Maar als er kwekers zijn die ze rechtstreekt aan ons zouden kunnen verkopen heeft dat meer dan onze voorkeur...

Hulp???

Cosch

• Gast
Re: Blauwgele Ara... Kwekers?
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2006, 19:25:23 pm »
Goeie keuze!  :thumsup:  :thumsup:
Lijkt me een geweldige gaai! De Blauw gele Ara.   :hart:  :hart:

Kun je niks vinden met de zoekfunctie? Volgens mij zijn er een paar kwekers op het forum!  ???

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2006, 19:33:15 pm »
Ja ik heb Marty gevonden, maar ik weet niet wie dat is eigenlijk.  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2006, 19:34:59 pm »
En dilletantjes vader misschien? Mishcien heb ik het mis hoor, maar had Old John ook geen koppel blauw gele ara's? 

Happybird heeft ze ook he!

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2006, 19:37:28 pm »
Ja ik weet het, maar dat is allemaal zo groots Corina. Ik weet niet waarom, maar ik voel me zo prettig bij de manier van Thiely en Ed en het kleinschalige dat we dat zoeken, maar als dat niet lukt, dan moet het anders.... Vooral omdat we Pinkey niet nog langer dan nodig alleen willen laten zitten.  :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2006, 19:38:45 pm »
Ja ik begrijp et!

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 11, 2006, 20:06:40 pm »
Hé Dorian,

toevallig weet ik dat Wim en Carla Bos nog 2 blauw gele ara's hebben, die net zelfstandig zijn.
Hahaha, ik wil je niet in de verleiding brengen, maar op hun website staat wel een telefoonnummer en emailadres.
Het zijn erg bekwame  en leuke mensen. Onze grijze komt er ook weg  :hart:

Wij gaan er morgen ook kijken voor een ara severa voor mijn ouders en stiekem ook een beetje voor een blauw gele voor ons. Maar we moeten de verleiding gewoon weerstaan denk ik  shootme

Succes met je zoektocht
« Laatst bewerkt op: december 11, 2006, 20:09:03 pm door giggles »

Dorian

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2006, 20:16:37 pm »
Wij kunnen momenteel niets anders dan de verleiding weerstaan  :cry: We kunnen nu namelijk niet eens een Ara betalen...

Maar ontzettend bedankt voor je tip. Wellicht het volgende nestje...  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: december 11, 2006, 20:22:15 pm »
Jeminee, Dorian, denk je niet dat als je nu wéér een andere papegaai ziet, je wéér gaat twijfelen? cheesy2

En hadden ze bij Dieca een ara maracana zitten, nee toch?

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 11, 2006, 20:22:55 pm »
groenvleugels zijn ook errug lief  :hart:

(ff testen of ik je weer op andere gedachten kan brengen  ;) )

Dorian

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 11, 2006, 20:35:42 pm »
nee hoor nu niet meer  ;D dit willen we stiekem al zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo lang (ook voordat we Pink hadden, zelfs voordat we elkaar kenden, ik al voordat ik vroeger een parkietje had)

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 11, 2006, 20:38:04 pm »
Jeminee, Dorian, denk je niet dat als je nu wéér een andere papegaai ziet, je wéér gaat twijfelen? cheesy2

En hadden ze bij Dieca een ara maracana zitten, nee toch?

Nee, maar bij 4 animals wel. En we hebben ze nu allemaal gezien, meerdere keren.

De enige reden dat we over andere papegaaien dan een Ara gingen nadenken was dat we vonden dat we geen ruimte hadden. Maar de boekenplanken zijn gewoon naar de kelder gegaan, in plaats van aan de muur  cheesy2.

Vergelijkbaar trouwens met de eettafel van Frank.  ;D

giggles

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 11, 2006, 20:38:57 pm »
Wat vond je van de winkel van 4-Animals Dorian?

Dorian

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 11, 2006, 20:40:09 pm »
Vreselijk, maar het is om de hoek. En soms gewoon leuk om ff met de Molukken te knuffen.
Minder erg dan Dennis, maar goed vind ik het niet hoor  ???  tongue2

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #14 Gepost op: december 11, 2006, 22:02:48 pm »
En dilletantjes vader misschien? Mishcien heb ik het mis hoor, maar had Old John ook geen koppel blauw gele ara's? 

Happybird heeft ze ook he!

nee helaas we hebben geen koppel blauwgele aras  :( maar samen met frank een kopel groenvleugels
we hebben wel een blauwgele ara van het jaar gekocht en die zit bij ons in de huiskamer ,

angelina