Auteur Topic: Gijs en Coco het is echt een drama af en toe!  (gelezen 32764 keer)

Jeffrey

• Gast
Gijs en Coco het is echt een drama af en toe!
« Gepost op: januari 10, 2007, 20:52:37 pm »
Ik heb er lang over zitten denken en ik kom er gewoon niet over uit.  :(
Gijs en Coco hebben een half jaar lang samen in een kooi gezeten zonder enkele problemen, maar sinds een paar maandjes kunnen ze zo lelijk tegen elkaar doen (eigenlijk alleen Gijs tegen Coco).
Ik weet echt niet wat het is, vooral om dat ze echt on af scheidenlijk waren ??? . Maar het is echt heel vervelend!!
Het begon met dat Gijs, Coco af en toe van z'n stok gooide door hem een zet te geven, en doordat coco geen tenen heeft valt hij natuurlijk gelijk naar beneden, na een tijd mocht Coco ook niet meer bij zijn etens bak komen van Gijs, waarna ik ze allebij in een apparte kooi heb gezet.
Ze staan wel naast elkaar zodat ze nog wel met elkaar kunnen kletsen en elkaar kunnen zien.  ;)
Als ik ze er samen uithaalden konden ze eerst wel samen (ook nadat Gijs zo fel deed tegen Coco) maar zelfs dat gaat nu af en toe niet meer!! Dan vliegt Gijs in een keer op Coco af en wil hem kosten wat het kost een knauw geven!! en Coco word ook echt bang van Gijs en ik vind het zo zielig! bye2 en ik dacht eerst aan territorium gedrag, last van z'n hormonen of jaloezie!?  maar als ik met Gijs bezig ben dan springt hij soms zo van m'n arm af om naar Coco toe te rennen!!  :angry:  en soms gaat het ook gewoon wel heel goed dan zitten ze samen uren te kroelen en samen op de fiets of te doucen of samen een tak aan het slopen :thumsup:. En als er andere gaaien bij zijn zijn ze ook gewoon oke tegen elkaar.  ??? Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft !!!! :help:  Ik ben voordat dit aan de hand was uit nieuwschierigheid al een keer op een gedrags consult geweest bij Drs Hooimeijer en die zij dat ik een gouden stel had (waar ik super trots op was dat hij dat zij!!  :-[  )  nog geen 2 weken later begon dit hele gebeuren!! ik heb al gemailt naar hem.. maar er word dan geadviseert om nog een keer langs te komen, maar dat is echt onmogenlijk!! vanuit Barendrecht naar Meppel en nog een bezoek kost mega veel geld en ik moet dat toch van mijn eigen geld betalen en als je 16 ben is dat niet echt heel veel ;D
ik hoop dat iemand me kan helpen!!  :help:

Jeff
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2007, 21:56:58 pm door Jeffrey »

qliqi

• Gast
Re: Gijs en Coco het is echt een drama af en toe!
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2007, 21:11:16 pm »
af en toe kunnen het draken zijn - ook naar elkaar. Is het mogelijk de kooi te verdelen met een plexiglaswand eventueel? dat is niet zo duur en zo hebben ze beide een veilige plek.... Kan een periode zijn - af en toe heb ik dat hier ook maar als je ze samen in een kooi hebt zitten kan het zijn dat de één de ander gaat verjagen. En een tweede kooi of een afscheiding zou dan uitkomst kunnen bieden.

Jeffrey

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2007, 21:55:30 pm »
ik heb ze al appart zitten  ;) staat vlak na de 1e  emoticon van deze >> ???
ik zal ff het zinnetje laten zien>>>> Het begon met dat Gijs, Coco af en toe van z'n stok gooide door hem een zet te geven, en doordat coco geen tenen heeft valt hij natuurlijk gelijk naar beneden, na een tijd mocht Coco ook niet meer bij zijn etens bak komen van Gijs, waarna ik ze allebij in een apparte kooi heb gezet.

maar wel heel erg bedankt voor de reactie  :-*

Jeff
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2007, 21:58:03 pm door Jeffrey »

qliqi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2007, 22:02:58 pm »
Oops over het hoofd gezien  :-[
                                        dom dom dom

Apart loslaten, zoals ik al zei is het soms een periode mis. Hoop dat het verbetert...

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 10, 2007, 22:04:19 pm »
Sja het is wel moeilijker, omdat Coco zichzelf niet goed kan verdedigen natuurlijk.
Maar hier hebben ze ook regelmatig ruzie hoor. Nu ook, dan zitten ze naast elkaar lekker te kroelen en dan ineens pikt de ene de andere en dan hebben ze weer 5 tellen ruzie en dan gaan ze weer kroelen.

In principe kunnen alle gaaien met elkaar omgaan, maar er zijn uitzonderingen. Dit heb ik me laten vertellen bij Lorre en Co en daarom zitten hier ook 3 gaaien in 1 kooi.
Met onze edel en grijze gaat het heel goed samen, op wat kibbelingen na. De rosé is echt een probleemkindje... Ze lijkt voor alles en iedereen bang (behalve voor mensen) maar af en toe kan ze toch ook heerlijk snavelen met onze grijze en 's avonds als ze gaan slapen zitten ze altijd met hun 3en bij elkaar....  ???

Ik denk dat het wel verstandig is om Gijs en Coco in aparte kooien te houden, gezien Coco zijn verdedigingsproblemen, maar voor de rest zou ik het gewoon een beetje zijn beloop laten hoor. Zolang ze elkaar niet verminken, of zichzelf verminken zou ik het gedrag verder negeren.
En anders zit er niks anders op om ze apart te houden, ook uit de kooi.

Succes Jeffrey!!! Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het alleen hormonen zijn of zo  ::)
Groeten Jarno

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #5 Gepost op: januari 10, 2007, 22:07:21 pm »
het zijn toch allebei Kaketoe's?

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 10, 2007, 23:57:03 pm »
Het zijn idd wel kaketoes he? Die staan wel bekend om dit soort dingen!
Ik dnek dat je ze in een neutrale omgeving weer moet laten wennen aan elkaar. Maar voorlopig bij de kooien aparte houden! De kooi werkt altijd meer agressie in de hand dan dat hij niet in de buurt is. Maar dat is mijn mening!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2007, 00:13:59 am »
Het zijn idd wel kaketoes he? Die staan wel bekend om dit soort dingen!
Ik dnek dat je ze in een neutrale omgeving weer moet laten wennen aan elkaar. Maar voorlopig bij de kooien aparte houden! De kooi werkt altijd meer agressie in de hand dan dat hij niet in de buurt is. Maar dat is mijn mening!

Had ik het toch goed he. Allebei kaketoes. Kaketoes zijn in dit soort gedrag niet te vergelijken met andere papegaaiensoorten. Als een kaketoe op killingmode staat, dan gaat ie er ook voor. Advies wat bij grijze roodstaarten werkt, zal zover mijn kennis rijkt, niet werken bij kaketoes.

Het is ook niet zo gek dat kaketoes vaak in de opvang terechtkomen.  :(

Ikzelf weet er in ieder geval te weinig van kaketoes, dus ik kan je niet helpen. Ik zou ze niet meer alleen samen laten.

Succes joh.  ;)

Jeffrey

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2007, 00:28:18 am »
bedankt voor jullie reacties  :-*
haha qliqi geeft niet hoor  ;)  heb ik ook wel eens last van   :-[
Jarno bedankt voor al jouw ervaringen, ik hoop ook dat het gewoon de hormonen zijn!! vanavond zaten ze bijvoorbeeld weer SAMEN naast elkaar ceder nootjes te eten!!! snappen jullie het nog!?  ??? al was coco nou wat sterker dan konden ze het ff uitzoeken met elkaar...
het zijn idd 2 Geel kuif kaketoes en waarschijnlijk 2 mannetjes
Owh Corina dat van die kooi vind ik wel een goeie, ik ga daar is op letten! .. al doen ze het ook als ze de kooi niet zien maar het is cker een idee om extra op te letten.
Ik heb van Drs Hooimeijer (of een van zijn medewerkers) een formulier gemailt gekregen die ik in moet vullen zodat hij kan kijken of hij iets opmerkenlijks tegen komt waardoor dit gedrag van Gijs mischien kan komen... wat ik wel heel tof van ze vind!!!  :thumsup:
dus ik ga ze even goed bestuderen en dat formulier in vullen!! wie nog ideetjes heeft.. ze zijn altijd welkom  :-*

Jeff

Jeffrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2007, 00:39:16 am »
Had ik het toch goed he. Allebei kaketoes. Kaketoes zijn in dit soort gedrag niet te vergelijken met andere papegaaiensoorten. Als een kaketoe op killingmode staat, dan gaat ie er ook voor. Advies wat bij grijze roodstaarten werkt, zal zover mijn kennis rijkt, niet werken bij kaketoes.

Het is ook niet zo gek dat kaketoes vaak in de opvang terechtkomen. :(

Ikzelf weet er in ieder geval te weinig van kaketoes, dus ik kan je niet helpen. Ik zou ze niet meer alleen samen laten.

Succes joh. ;)

ok, iig bedankt ;) ik ga m'n best doen om een oplossing te vinden!.. en als ik hem vind zal ik hem zeker op het forum zetten.. wie weet help ik er veel mensen mee die ook met dit probleem zitten  ;) Zo dat op killing mode staan heb ik idd een paar keer gehad, dat was echt geen pretje op te zien dat Gijs zo agressief kan doen tegen Coco.. dan denk je echt: is dit de papegaai waarmee ik net nog zat te knuffelen!? :o gelukkig is die paar keer dat Gijs op die killingmode stond er niets gebeurt doordat Coco te ver uit zijn buurt stond (waardoor ik hem weg kon halen) of buiten zijn bereik was. ;) maar het maakt het dubbel zo lastig doordat je weet dat ze zo interligent  zijn! en een kind van 3/4/5 word ook niet zonder reden agressief..

Jeff
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 00:46:14 am door Jeffrey »

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2007, 12:45:13 pm »
Ik heb geen verstand van Kakatoe's en kom net kijken in de gaaien wereld. Dus advies kan ik je niet geven. Ik wil alleen maar even zeggen dat ik hoop dat Hooijmeijer je op afstand al op weg kan helpen. Sterkte!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2007, 18:29:48 pm »
dankje wel  :-*

Jeff

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2007, 19:25:27 pm »
Tja kaketoes,

ik vrees dat je de moeilijkste papegaaiensoort hebt die je je kan bedenken.
Als een kaketoe in broedstemming komt gaat niets of niemand hem dat uit zijn kop krijgen, jij niet zijn soortgenoten niet , maar ook willekeurig welke gedragstherapeut niet.
Het is bekent dat kaketoemannen die in broedstemming zijn, hun partner die nog niet zo ver is zonder mankeren zullen aanvallen soms zelfs tot in de dood toe.
Zoals Pascal al zei dan gaat de killing-mode aan en is er dus geen houden aan.
De enige oplossing is in deze om hem een partner te geven(als hij deze als zodanig (h)erkent), die wel aan zijn broeddriften kan voldoen.
Ik heb zelf een mannelijke oranjekuif kaketoe en echt als ik er een broedrijpepop bij zou kunnen vinden , zou ik hem ala minute koppelen, helaas zijn die niet te vinden,

mvg Frank

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2007, 19:45:56 pm »
Maar die killingmode gaat die na de broedstemming niet over dan?? Het is nu natuurlijk enorm vervelend, dan lijkt me apart houden het beste tot de rust weer is terug gekeerd of heb ik dat fout? Is er nu een karaktertrekje gestart die niet meer te stoppen valt?

Jeffrey

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 12, 2007, 00:33:03 am »
ok! Frank bedankt voor de info  :thumsup: dus jij denkt dat het, het beste is als ik een kaketoe vroutje erbij neem voor Gijs.. Maar word Gijs dan niet agressief naar Coco toe als Coco met dat vroutje omgaat!? en heeft dat vroutje dan nog wel een normaal leven!? of zou er eventueel ook nog een ander soort gaaien partner bij Gijs kunnen!? het zijn een hoop vragen ik weet het, srry  :-[  ik ben heel blij dat je me kan helpen  :-*

Jeff
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2007, 00:41:50 am door Jeffrey »