Auteur Topic: Gijs en Coco het is echt een drama af en toe!  (gelezen 32763 keer)

Cosch

• Gast
Re: Gijs en Coco het is echt een drama af en toe!
« Reactie #30 Gepost op: januari 22, 2007, 19:53:43 pm »
Dat was echt schrikken zeg!  :o
Heb je Hooimeijer nog gebeld?

Jeffrey

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 22, 2007, 20:42:57 pm »
ik heb morgen ook tentames, dus ik bel morgen even rond  13:00 /14:00 uur.. dan kan ik ook nog even kijken hoe het met Coco gaat  (of hij er last van krijgt of dat het dikker word enzo..)
tot nu toe gaat het weer aardig met hem  :thumsup:  en volgens mij voeld Gijs zich toch ook wel schuldig.. haha was toch allang niet boos meer op hem als hij me 1 keer lief aan kijkt kan je toch al niet boos meer op hem zijn  ;D maar het blijf balen natuurlijk.. morgen hooimeyer maar even bellen.

Jeff

Jeffrey

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 23, 2007, 16:06:07 pm »
ik heb gebelt, ik moet om half 5 even trug bellen dan zit meneer hooimeyer bij de telefoon ik hoop dat hij me iets verder kan helpen!  :thumsup:

Jeff

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #33 Gepost op: januari 23, 2007, 18:11:45 pm »
en??

Jeffrey

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 25, 2007, 16:02:45 pm »
jah ik heb hem aan de telefoon gehad  ;) ik ga hem dat formuliernog een keer sturen en van allebij nog even goed in vullen (dat duurt een tijdje omdat echt goed  en sirieus in te vullen, omdat je er dingen op moet zetten waar je op moet gaan letten wat je doet in een week) ..
daarna zou hij er goed naar kijken en kijken oftie wat  kan vinden waar aan het zou kunnen liggen. Als hij dan een oplossing heeft (of niet) zou hij nog trug bellen.

Jeff
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2007, 16:05:41 pm door Jeffrey »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: januari 25, 2007, 16:16:11 pm »
Oke!! Ik ben zéér benieuwd!! ;)

giggles

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 25, 2007, 23:02:11 pm »
Ik ben ook errug benieuwd  WTF

Eefjuh

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: januari 27, 2007, 00:24:08 am »
Om je een hoop kosten en gezeur met formulieren te besparen!
Dit had hooijmeijer, als hij gewoon eerlijk was geweest, je allang kunnen vertellen!! (ik begin steeds meer aan zijn naam te twijffelen, dit zijn algemene feiten die iedere "vogelarts" hoort te weten, zeker als deze ook nog eens gedragstherapie geeft!

Dit is broeds gedrag!

Mannelijke kaketoes kunnen met de broedperiode (als ze geslachtsrijp zijn) zeer agressief worden tegenover de pop. Dit kan een HELE lange tijd gewoon goed gaan, maar er kan een dag komen dat de pop zo word toegetakeld dat ze het niet overleeft.

Er zijn hier echt HEEL veel artikelen over te vinden op internet, vooral afkomstig uit amerika.

1 bijvoorbeeld:
http://www.maars.org/news/petstory.php

Dit is 1 van de verhalen die mij heel erg hebben doen schrikken. Daarnaast is het heel normaal om poten af te bijten. Dit zie je ook erg vaak bij popjes!

Oplossing? Ze niet meer samen zetten in de broedse periode. Ook ervoor zorgen dat ze als ze in de kooi zitten GEEN contact met elkaar kunnen maken (denk aan dat kaketoes nogal vaka hun poten buiten de kooien houden om naar iets te grijpen wat in de buurt zit).

Blijf er constant bij, vertrouw je het niet? Zet ze niet samen!

Broedsgedrag komt meestal pas rond maart/april/mei voor. Maar als het een zachte winter is, of een lange zomer dan kan dit nog wel eens verschillen..

Ik vind het echt heel jammer dat Hooijmeijer je feitelijk gewoon zit op te lichten.
Dit is heel normaal kaketoe gedrag, dit is ook 1 van de redenen waarom er vrij weinig goede kaketoekwekers bestaan.

Cheetah

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 27, 2007, 00:34:47 am »
Waarschijnlijk is het jou schuld omdat je de vogel geen Harissons voert  :P

Beetje 5 stapjes erbij en het komt helemaal goed  :P

Jeffrey

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 27, 2007, 01:10:39 am »
whow Eefjuh  wat een verhaal!! ik schrik me er ook rot van!!  :o jeetje ik weet eigenlijk niet meer wat ik erover moet denken of zeggen...  iig bedankt voor de info!!

Jeff

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: januari 27, 2007, 07:12:33 am »
Ja Maar Jeffrey dat word hier toch ook al telkens gezegd wat Eefjuh nu schreef?
Dat je kaketoe broedsgdrag heeft en dat hij daar agressief van word!  ???

CT

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 27, 2007, 09:40:06 am »
Waarschijnlijk is het jou schuld omdat je de vogel geen Harissons voert  :P

Beetje 5 stapjes erbij en het komt helemaal goed  :P

Beste Cheetah, met al mijn respect voor jouw mening maar ik denk dat Pellets van eender welk merk of voeding in het algemeen hier niets mee te doen hebben.

Dinnie

Jeffrey

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 27, 2007, 14:11:53 pm »
Ja Maar Jeffrey dat word hier toch ook al telkens gezegd wat Eefjuh nu schreef?
Dat je kaketoe broedsgdrag heeft en dat hij daar agressief van word! ???

ik weet het, maar als je dat ziet en leest op die site die erbij staat, schrik ik daar toch wel van!!  :o en deze zin;  maar er kan een dag komen dat de pop zo word toegetakeld dat ze het niet overleeft.

Jeff
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2007, 14:14:46 pm door Jeffrey »

Eefjuh

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 27, 2007, 17:03:48 pm »
Jeffrey, ik heb je verhaal even gebruikt voor op mijn forum, vind je dit okee? Want ik vind dit niet echt een manier van doen van Hooijmeijer.

Inderdaad, dit is gewoon echt broeds gedrag, en ik zou hier echt heel erg mee oppassen. Ik heb zelf een popje (nog niet volwassen) en een broeds mannetje zitten. Gelukkig is het popje even groter en weet het ventje af te schrikken, maar rond deze tijd laat ik ze liever niet bij elkaar......

Ik ben verschrikkelijk geschrokken van de verhalen die ik op amerikaanse sites heb gevonden.

Als je meer info wilt over dit soort dingen, zoek dan met google even naar "cockatoo aggression" en je zult genoeg foto's en verhalen vinden van popjes die zijn aangevallen door een man, of hun partner......

Ik wens je echt heel veel succes, je zou eventueel kunnen proberen via hooijmeijer wat meer info erover te krijgen, maar neem van mij aan, dit gedrag is met geen enkel stappenplan te verhelpen!

Cosch

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 27, 2007, 17:06:02 pm »
Jeffrey, ik heb je verhaal even gebruikt voor op mijn forum, vind je dit okee? Want ik vind dit niet echt een manier van doen van Hooijmeijer.

Dit had je eerst moeten vragen Eefjuh!