De titel zegt het al, wie van jullie heeft of kent een aga die ook voedsel, zaadjes, kleine stukjes pellets op zijn rug onder zijn vleugel verstopt? En wie weet waarom een aga dit doet?
Ik zit vanmiddag lekker op de bank, bekijk mijn vogeltjes eens en zie ineens Joda raar doen met zijn snaveltje op zijn rug. Ik kijk nog eens en ik dacht wat zie ik nou? Het leek alsof Joda een enorme ontsteking op zijn rug had, incl korsten!Â

Ik haal Joda direct uit zijn kooi, onder veel tegengestribbel overigens, wat hij normaal ook al niet doet. Terwijl ik hem beet heb, voel ik stukjes van het een en ander in mijn hand glijden, ik trek aan zijn vleugeltjes, allemaal hele kleine stukjes (bruine) Nutribird! :oÂ

Dus geen onsteking met korsten gelukkig, maar pellets!Â

Ik zet Joda terug en die duikt gelijk weer het bakje met pellets in en nu zag ik het ook. Pellets verkruimelen, op je rug doen en daar verder verkruimelen en verstoppen. later at ie er zelf van en ook Cody heeft er nog wat van gegeten.
Het doet me denken aan een tijdje terug, toen gaf ik zonnepitjes door de tralies heen en dat neemt Cody nooit aan. Joda nam het wel aan en pelde toen een pitje en deed het toen op zijn rug, waar Cody het opat. Ik dacht toen dat Joda op een rare manier voerde.
Maar dit van vanmiddag was niet voor Cody bedoeld volgens mij, maar voor hem zelf.
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Wie wel?Â