Auteur Topic: voedsel verstoppen op rug  (gelezen 5294 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
voedsel verstoppen op rug
« Gepost op: januari 14, 2007, 18:38:19 pm »
De titel zegt het al, wie van jullie heeft of kent een aga die ook voedsel, zaadjes, kleine stukjes pellets op zijn rug onder zijn vleugel verstopt? En wie weet waarom een aga dit doet?

Ik zit vanmiddag lekker op de bank, bekijk mijn vogeltjes eens en zie ineens Joda raar doen met zijn snaveltje op zijn rug. Ik kijk nog eens en ik dacht wat zie ik nou? Het leek alsof Joda een enorme ontsteking op zijn rug had, incl korsten!  :o Ik haal Joda direct uit zijn kooi, onder veel tegengestribbel overigens, wat hij normaal ook al niet doet. Terwijl ik hem beet heb, voel ik stukjes van het een en ander in mijn hand glijden, ik trek aan zijn vleugeltjes, allemaal  hele kleine stukjes (bruine) Nutribird!  :o  :CENS Dus geen onsteking met korsten gelukkig, maar pellets!  :cool:
Ik zet Joda terug en die duikt gelijk weer het bakje met pellets in en nu zag ik het ook. Pellets verkruimelen, op je rug doen en daar verder verkruimelen en verstoppen. later at ie er zelf van en ook Cody heeft er nog wat van gegeten.
Het doet me denken aan een tijdje terug, toen gaf ik zonnepitjes door de tralies heen en dat neemt Cody nooit aan. Joda nam het wel aan en pelde toen een pitje en deed het toen op zijn rug, waar Cody het opat. Ik dacht toen dat Joda op een rare manier voerde.
Maar dit van vanmiddag was niet voor Cody bedoeld volgens mij, maar voor hem zelf.
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Wie wel?  ???

..ingrid..

• Gast
Re: voedsel verstoppen op rug
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2007, 19:29:46 pm »
ik heb geen idee.Ben erg benieuwd ???

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2007, 20:12:08 pm »
ik ook niet, lijkt wel het opslaan van voedsel, omdat ie t niet gelijk op eet maar t wil bewaren...
HAMSTEREN! :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2007, 22:25:49 pm »
Ze hebben de reclame van de appie heijn zeker te vaak gehoord  ;D

Nee ik heb ook geen idee, hier stoppen ze hun halve lijfje vol met nestmateriaal, collies, maar niet met eten.
Ik heb dit ook nog niet eerder gelezen?

jeske5

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2007, 11:28:28 am »
ik heb ook geen idee, maar het klinkt wel ontzettend grappig  cheesy2 zie het al helemaal voor me.

Meisje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2007, 15:31:51 pm »
Hallo, dit komt mij erg bekend voor. Mijn aga heeft dit ook een tijdje gedaan met zonnepitten.
Later haalde ze het tussen haar veren uit en dan maakte ze het nog kleiner en stopte het weer terug tussen haar veren.
Een paar dagen later lag er opeens een ei in de kooi  :)

Misschien broed gedrag? ???

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2007, 16:52:03 pm »
Wat jij omschrijft, Meisje, is inderdaad broeds gedrag, misschien omdat er te weinig echt nestmateriaal was?

Maar jij hebt toch 2 mannetjes, Lejah?

Meisje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2007, 17:21:43 pm »
Ja Janina, dat kan kloppen, ze krijgt nooit nest materiaal want het is niet de bedoeling dat ze gaat broeden of eieren leggen.
Heb namelijk maar 1 aga :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2007, 17:24:02 pm »
Ja maar je houdt het toch niet tegen en dan zie je dat ze dus andere dingen gaan zoeken zoals nootjes enzo.
Als ze wil broeden doet ze dat toch wel, dan kun je er beter voor zorgen dat ze iets heeft om kapot te maken, zoals wilgentakjes.
Hier zijn houten wasknijpers en wcrolletjes ook erg favoriet wat slopen betreft.

Meisje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 15, 2007, 17:42:11 pm »
wilgentakjes krijgt ze altijd maar volgens mij snapt ze helemaal niet dat ze dat kapot kan maken  cheesy2
wc rolletjes zijn hier ook de favoriet, maar dan meer om er doorheen te kruipen  cheesy2
Als Lejah 2 mannetjes heeft dan weet ik ook niet waarom haar aga dat doet sorry  ???

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 15, 2007, 19:16:21 pm »
Joda, waar het hier omgaat, is een mannetje, gesext (dna via Gendika). (Van Cody denk ik dat het een mannetje is. ;))
Heb jij ook een personata Meisje? Want van collie-popjes weet ik dat ze dingen tussen de veren steken als ze broeds zijn, maar voor zover ik weet is dat bij personata's (en fischeries) niet.
Joda verstopt het ook echt midden op zijn rug, onder de vleugels. Het ziet er in eerste instantie nogal vies uit.
Ik dacht in eerste instantie nog of ie niet te weinig eten zou krijgen en daarom hamsterde, maar dat kan het niet zijn, ik geef echt genoeg. ;)

Meisje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 15, 2007, 19:44:39 pm »
goeie vraag dat weet ik eigenlijk niet zeker welke soort aga ik heb.
Maar ik denk dat het een roseicolli is.

Ik zal zo wel even een avatar met haar foto op mijn profiel zetten, misschien dat iemand ziet welke soort het is.

edit: Avatar staat, zoals je ziet was ze op die foto papier tussen haar veren aant stoppen
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2007, 20:30:10 pm door Meisje »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: januari 15, 2007, 21:02:57 pm »
O dat is wel een mooi agaatje! :hart:
Het is idd een roseicollie en daarvan staan de popjes bekend dat ze dingen tussen hun veren steken. ;)
Joda stopt het voer ook niet van voren onder zijn vleugel overigens, nee midden op zijn rug.  Hij strekt dat op een gekke manier zijn vleugel, zodat hij makkelijker midden op zijn rug kan komen. :seestars:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: januari 15, 2007, 22:11:17 pm »
Dat is zeker een mooi agaatje en dan kun je er van overtuigd zijn dat je een popje hebt  :hart:

Meisje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 15, 2007, 22:53:27 pm »
dank jullie  :-*

Joda stopt het voer ook niet van voren onder zijn vleugel overigens, nee midden op zijn rug.  Hij strekt dat op een gekke manier zijn vleugel, zodat hij makkelijker midden op zijn rug kan komen. :seestars:

Dat heb ik bij mijn aga nog niet gezien geloof ik  :CENS
Ik hoop dat je er snel achter komt  :)