Auteur Topic: Speelgoed om zelf te maken  (gelezen 74790 keer)

terra

• Gast
Speelgoed om zelf te maken
« Gepost op: maart 27, 2005, 17:37:28 pm »
kan ze nergens terug vinden dus hier nog maar een keer de speeltjes die ik zelf maak
 :thumbsup: :thumbsup:
gierstrol
men neme een wc rolletje en prikt daar met een schaar een elke kant een gaatje in.
neem een stukje trosgierst en bind hier een touwtje(gewoon touw of sisal) omheen.
de uiteinden van het touw door de gaatjes heenhalen en goed vast knopen. zorg dat je aan een kant een lang touwtje heb want hiermee kan je hem dan ophangen.
als ze eenmaal doorhebben dat er trosgierst in het rolletje zit kun je de uiteinden van het wc rolletje dichtvouwen.
 :-*
rietjes egel
neem tien verschillend gekleurde rietjes waarvan je de uiteinden kan ombuigen.
leg er dan vijf met de buigbare einden de ene kant op de andere vijf de andere kant op. bind hier een touwtje goed strak omheen.(of gebruik een kabelbinder)
touwtje eromheen en ophangen maar.
 :P
doppenslinger
spaar een stuk of vijftien doppen van flessen cola,fanta,7up ed
prik hier gaatjes in met een priem en rijg deze aan een touw.
zorg dat je de onderste dop goed vastbind en dat je het knoopje aan de binnenkant van de dop verstopt.
ophangen maar
 :o
friemeldoekje
neem een doekje van tien bij tien centimeter(ouwe handdoek)
naai hier allerlei verschillende maten knopen aan vast. ik naai er ook wel stukjes van gesloopt speelgoed aan vast
kun je zo in de hand geven
 ::)
groenteslinger
omdat terra in het begin geen groenten wilde eten kreeg ik de tip om verschillende soorten groeten en of fruit aan een touwtje te rijgen. dit werkte inderdaad haar interesse was gewekt. dit doe ik nu nog alleen met stukjes maiskolf die in plakken van twee centimeter snij.

>:D
nou dat waren ze dan. deze tips heb ik gekregen tijdens een consult bij mijn dierenarts dokter van doormalen. er werkt daar in die praktijk een gedragsconsulente waarbij je een afspraak kan maken als je dit zou willen.
zit in amsterdam oost
gr angela
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2005, 15:04:48 pm door BirdmAster »

BirdmAster

• Gast
Re: speelgoed om zelf te maken
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2005, 13:44:46 pm »
Leuke ideeën terra! Dat van die trosgierstrol is inderdaad leuk en goedkoop voor je vogel. Wat betreft die rietjes-egel, is dat plastic niet schadelijk als ze er dan aan gaan knagen bijvoorbeeld?

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2005, 14:02:09 pm »
Dat doekje met knopen staat bij mij nog steeds op de planning! Zal Coco geweldig vinden!

Gr Corina

terra

• Gast
Re: Speelgoed om zelf te maken
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2005, 18:27:37 pm »
Leuke ideeën terra! Dat van die trosgierstrol is inderdaad leuk en goedkoop voor je vogel. Wat betreft die rietjes-egel, is dat plastic niet schadelijk als ze er dan aan gaan knagen bijvoorbeeld?

ja je moet ze in het begin wel even in de gaten houden als je deze speeltjes geeft en opletten of ze het niet opeten. die van mij doen dat niet. ja alleen met dat doekje dat willen ze nog wel eens opeten en dat krijgen ze dan alleen als ik erbij ben zodat ik het meteen kan afpakken.
gr angela 8)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2005, 20:03:58 pm »
Dat doekje lijkt me en goed plan! ;) Ga ik ook doen!!

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2005, 15:21:04 pm »
Dat doekje lijkt me en goed plan! ;) Ga ik ook doen!!

oke loes als je dan toch bezig ben maak er voor mij ook 1 lolllllllllllllllll ;D

groetjes miranda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2005, 15:53:46 pm »
No problem!  ;)

waldy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2005, 16:18:00 pm »
ik zal even kijken als ik de foto,s kan plaatsen van het eigen gemaakte speel goed     :)

we beginnen met het trapje  .

en de schommel

en nu het touw wat binnen kort weer vervangen moet gaan worden

ik was de molen nog vergeten nou hier is hij dan hoor

« Laatst bewerkt op: april 01, 2005, 18:26:12 pm door waldy »

miekje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2005, 22:18:28 pm »
Wat ook een heel leuk speeltje is voor gaaien, is ook nog eens erg goedkoop en simpel...
Gewoon wat van die papieren handdoekjes in de kooi leggen of aan je gaai geven.
Vinden ze erg leuk!

Ronald

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2005, 23:33:53 pm »
Haha ja Tjickie mag ook graag spelen met en grommen op haar tissues. GGRRRRR!!! :P :) Heel komisch. De hond doet het haar niet na. :thumbsup:

Ronald.

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2005, 09:29:07 am »
Dat doekje met knopen staat bij mij nog steeds op de planning! Zal Coco geweldig vinden!

Gr Corina

>:(  >:D

Hij is er nog steeds bang voor! Ik zal nog es voor em knutselen!

Gr Corina

miekje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2005, 17:51:18 pm »
Haha, ja zal Coco leuk vinden!

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2005, 10:13:03 am »
Tommy en Guano vinden speeltjes van Vlier hout erg leuk. Zaag ze in stukjes en haal t zachte eruit en rijgen maar ;) Of allemaal losse stukjes aan een touwtje.

Wat ook een succes is is een pollepel. Die kosten bijna niks...boor een gat in de steel en veel gaten in de lepel en doe daar allemaal stukjes touw en reepjes Tshirt stof door. Ik wikkel nog touw om de steel en als het 1x hangt dat zijn ze ERG blij! :) Oh ja, ik heb ook nog ongelakte gordijinringen om de steel gedaan, die kunnen ze mooi omhoog en omlaag schuiven. Verder wordt er flink geplukt aan die reepjes shirt en die touwtjes.

Tommy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2005, 10:15:26 am »
Nog 1...
Gordijnringen (ongelakt) met allemaal frutseltjes eraan...weer tshirt stof en touw en in het midden een dikke gekleurde kraal. Die rijg je mee terwijl je de ring inwikkelt, zodat hij in het midden van die ring komt. Geweldig voetspeelgoed ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2005, 11:12:22 am »
Dat vlierhout ga ik meteen vanmiddag meenemen van het weiland!! Super goed idee!! :thumbsup: