Auteur Topic: Rose's eitjes in de woonkamer?  (gelezen 6014 keer)

Dorian

• Gast
Rose's eitjes in de woonkamer?
« Gepost op: april 06, 2007, 12:36:11 pm »
Ik ben dus duidelijk op orientatie wat betreft alle kaketoes.
Nu kwam er ineens een gek nieuw idee en daar horen natuurlijk ook vragen bij.

Stel dat we er toch een tweede rose bij zouden krijgen, en dit is een man.
En het zou klikken tussen man Rose en Pinkey...
Is er dan een kans dat die samen kindjes gaan maken (als ze daar klaar voor zijn natuurlijk)?
Over grijzen in de huiskamer die dat doen, is wel wat te vinden natuurlijk.
Maar iemand een idee hoe dat met Roseeetjes werkt?
En blijven ze dan wel tam?
Ik kan me voorstellen dat ze redelijk agressief kunnen worden tegen ons namelijk.
Maar aan de andere kant ook gewoon niet.

Iemand ideetjes???

giggles

• Gast
Re: Rose's eitjes in de woonkamer?
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2007, 13:44:04 pm »
Tijdens de broedperiode kunnen ze altijd agressiever worden. Partner of geen partner.
En of er eieren kunnen komen hangt helemaal vanaf wat voor voorzieningen ze daarin krijgen van jou.
Als ze een plek krijgen om te broeden of niet, ed.

Dus alles is mogelijk, mits jij de goeie voorzieningen biedt en ze elkaar echt leuk vinden natuurlijk  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2007, 17:46:53 pm »
Nou, okay... stel dat je ze een broedblok geeft?

En dat ze dus een kweekkoppeltje zouden worden/zijn?
Kunnen ze dan tam blijven?

ede

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2007, 17:54:11 pm »
Pascal heeft dat nu he, met z'n grijsjes. Bij mijn weten is het niet gewoon, dat er in de huiskamer gebroed word.
En hangt het helemaal van het koppel af, of ze snel afgeleid worden enzo!  ???
Anderen kunnen je er vast meer over vertellen!

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2007, 18:18:13 pm »
Ik weet dat van Pascal. Dat lijkt me trouwens ook heel gaaf en dat het niet gewoon is weet ik inderdaad.
Ik weet dat fam De Moor en ook mee bezig is. Hoe daar de vorderingen zijn weet ik niet precies.

Wij kwamen hierop omdat we ineens dachten: waarom eigenlijk zoeken naar eventueel een andere kaketoesoort?
Waarom niet een tweede Rose?

Maar goed, dan kom je bij het punt: man of pop erbij? (Pink is pop)
En stel dan een man... Wat zijn de risico's?

Nu is voor mij duidelijk dat je natuurlijk kunt voorkomen dat ze (stel dat ze elkaar heeeeel lief vinden) zonder broedblok waarschijnlijk ook geen eitjes krijgt.
Maar zou het bijvoorbeeld kunnen dat dat frustraties oplevert?
Dat ze wel eitjes willen leggen maar geen broedblok hebben?

Ik hoop inderdaad op meer info.
Al is het maar gewoon om me van alles bewust te zijn.
Begrijp me goed: een andere Rose komt er sowieso niet zomaar ineens.
Laat staan dat we de intentie hebben te gaan kweken.

ede

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2007, 18:31:24 pm »
Nee dat begrijp ik!

Als ze eitjes wil leggen, legt ze eitjes. Dat kunnen ze namelijk ook op de bodem van de kooi doen.
Dus ik denk niet dat je dat tegen kunt houden.
Ik denk dat aan allerlei opties nadelen zitten, alleen man en pop is wel het natuurlijkst!
Maar vaak word aangeraden bij huiskamer vogels om een ander soort erbij te doen. Dat ze wel een maatje hebben maar dat er geen nakomelingen kunnen komen. Maar dat kan natuurlijk ook mickey zijn.
Lastig hoor!

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2007, 18:44:32 pm »
Ik weet dat een andere soort meestal aangeraden wordt, hoewel dat dan bij edels weer anders schijnt te zijn.
Maf is dat, al die verschillen...

We wachten gewoon lekker af wat hier voor reacties komen.
En verder hebben we tijd zat.
Sowieso komt er eerst een Ara. Haha.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2007, 20:00:08 pm »
Ik hoor zo ie zo veel verhalen over dat rose's zich niet makkelijk voortplanten.
Ze hebben een goed en afwisselend dieet nodig vogels de meeste.

Absoluut geen zonnepitten.

Dat is wat ik vaak te horen krijg voor de rest heb ik er weinig ervaring mee omdat de mijne dit jaar nog niet gebroed hebben.
Ik denk dat je met rosetjes in de woonkamer heel erg weinig tot geen kans maakt, maar dat zegt mijn gevoel.
Ik zie ook hoe ze buiten zijn.

groetjes

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2007, 21:19:36 pm »
Okay, dat is dan niet zo erg...

Dan denk ik dus dat ik een topic moet openen over twee rose's in de woonkamer en hoe dat gaat?
Kweken hoeven we niet echt aan te denken, en ook niet zo bang voor te zijn. Ligt eraan vanuit welk oogpunt je het bekijkt.

Maar, als andere reacties: graag alsnog hoor

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 07, 2007, 04:04:59 am »
Kromsnavels leven in het wild ook in een colonie.
Dus het zijn kuddedieren. Alleen in de broedperiode zal er misschien een probleem ontstaan, maar voor de rest denk ik dat je de rosé's wel goed tam zou kunnen houden.

Maar ja, ik ben verder geen expert op dit gebied en blijft het voor mij dus verder ook maar giswerk.
Toch hoop ik dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Groeten Jarno

old john

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 07, 2007, 11:02:25 am »
rosetjes moeilijk voortplanten????????? ??? ???
dan ligt het toch aan de kweker en ja ze hebben de neiging om snel te vet te worden waardoor ze niet voortplanten maar met de juiste voeding zie ik geen problemen wij hebben ze op eco bird staan met grof parkieten zaad en doen het hier goed op onze nieuwe rose's zij nu alweer volop het blok aan het inspecteren en ook in de woonkamer kunnen ze zich voortplanten en in de broedtijd kunnen ze best wel wat aggeresiever worden naar mensen hoewel dat bij ons ook wel meevalt

en wesley waarom absoluut geen zonnepitten
ik vermoed dat je denk of dat het tegen je gezegt is dat deze te vet zijn voor rosetjes maar het is zoals bij alles als ze de ruimte hebben om te vliegen dit heus geen kwaad kan geen kilo's natuurlijk maar gewoon normaal hier krijgen ze wel maar hebben dan ook een voliere van 4,5 bij 1,5 meter voor hun tweetjes kijk ik bedoel iemand die op kantoor zit moet ook geen kilo vet spek eten dan slibt hij ook dicht maar iemand die een hele dag met een schop in de grond staat te graven daar zal het verbruikt worden  :hot:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2007, 14:04:41 pm »
rosetjes moeilijk voortplanten????????? ??? ???
dan ligt het toch aan de kweker en ja ze hebben de neiging om snel te vet te worden waardoor ze niet voortplanten maar met de juiste voeding zie ik geen problemen wij hebben ze op eco bird staan met grof parkieten zaad en doen het hier goed op onze nieuwe rose's zij nu alweer volop het blok aan het inspecteren en ook in de woonkamer kunnen ze zich voortplanten en in de broedtijd kunnen ze best wel wat aggeresiever worden naar mensen hoewel dat bij ons ook wel meevalt

en wesley waarom absoluut geen zonnepitten
ik vermoed dat je denk of dat het tegen je gezegt is dat deze te vet zijn voor rosetjes maar het is zoals bij alles als ze de ruimte hebben om te vliegen dit heus geen kwaad kan geen kilo's natuurlijk maar gewoon normaal hier krijgen ze wel maar hebben dan ook een voliere van 4,5 bij 1,5 meter voor hun tweetjes kijk ik bedoel iemand die op kantoor zit moet ook geen kilo vet spek eten dan slibt hij ook dicht maar iemand die een hele dag met een schop in de grond staat te graven daar zal het verbruikt worden  :hot:

Het bovenste is een citaat van de kwekers die ik in de afgelopen tijd heb gesproken. Hoor dat van 7 van de 10 kwekers.
Mijn rosetjes krijgen scenic pellets en teurlings papegaai superieur en dagelijks groeten en fruit.

Het zijn dus niet mijn woorden maar van verschillende kwekers
Zelf heb ik nog geen ervaring met voortplanten ze oefenen we genoeg maar er komt nog niks uit  ;)

ik denk zelf dat de rosetjes in de woonkamer zich niet voor planten maar zoals eerder gezegt is dat een gevoel

groetjes