Auteur Topic: tempratuur kwartels  (gelezen 2294 keer)

marian53

• Gast
tempratuur kwartels
« Gepost op: april 23, 2007, 13:08:03 pm »
Aangezien ik nog maar twee kwartels in mn voliere had een mannetje en een vrouwtje dacht ik , ik koop 3 vrouwtjes erbij zodat het ene  vrouwtje wat rust krijgt , want die wordt nogal lastig gevallen dooor het mannetje  :P
de dag tempratuur was volgens mij wel goed vorige week zo rond de 17 graden maar de wind was behoorlijk fris , nu is de onderkant van mijn volaire nog dicht met kustof ramen dus dacht ik het kan wel , kwa tempratuur .
 maar niets is minder waar ik heb de drie dames in de volaire gezet waarnaar ze gelijk achterna werden gezeten door het mannetje die ze aanpikte waardoor ze soms door de volaire vlogen.
ik dacht dat wordt wel minder , en dat klopte ook wel, maar twee kwartels waren in de hoek gekropen en kwamen er niet uit smorgens zaten ze met zn dietjes stevig tegen elkaar gedrukt ivm de kou , naar een poos gingen ze toch maar wat aan de wandel dus ik dacht het gaat goed,  regelmarig gecontroleerd , totdat ik er ineens 2 zie liggen uitgestrekte pootjes op hun zij oogjes dicht ze reageerde niet toen ik ze opnam , ik zag wel dat ze nog ademhaalde , maar ze voelde ijskoud aan , ik heb ze mee naar binnen genomen en in een kooitje gelegd met een warme fles die ik om het uur opnieuw ververste , ik heb (nog geen warmte lamp die ik toch maar eens snel moet aanschaffen) savond heb ik nummer 3 ook maar binnen gehaald want ik was bang dat die het ook niet zou halen vanwege dat hij alleen lag .
 smorgens liepen de 3 vrolijk door het kleine kooitje net of er niks gebeurd was , ze  mogen nu overdag naar buiten maar snachts laat ik ze nog maar even binnen ik denk tot woensdag want dan wordt de dag tempratuur 23 graden en de nachten rond de 10 , ik neem aan dat ze dan wel naar buiten kunnen .
wie kan me zeggen ??? of die tempratuur goed is of moet ik wachten dat hij nog hoger is ????

TWEETY

• Gast
Re: tempratuur kwartels
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2007, 16:40:18 pm »
ik heb ook dezelfde combinatie kwartels, volgens mij is het niet de temperatuur maar het temperament van het mannetje  :S
meestal worden de nieuwe popjes brutaal verkracht  :-[
soms zo erg dat ze daarbij het leven laten.
gewoon bij steken en in het oog houden, ze hebben wel een plank ofzo nodig waarachter ze kunnen schuilen en liefst ook een plant.
ben je zeker dat het drie poppen zijn ?

marian53

• Gast
Re: tempratuur kwartels
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2007, 14:54:56 pm »
zeker ben je nooit natuurlijk omdat de keelband wel eens niet aanwezig kn zijn
 Vanmorgen lag tot mijn verbazing een van de oude kwartels dood in de voliere , heeft dat ding de hele winter het goed gedaan en nu opeens weg,hier snap ik dus niks van , de rest loopt vrolijk rond, het oude mannetje loopt nu constant te roepen en te zoeken ,  hij zal het nu met zn nieuwe harem moeten doen .en verstoppingmogelijkheid hebben ze genoeg , maar bedankt voor de tip zal er nog een extra plant neer zetten  :)