Auteur Topic: Kweken in de toekomst  (gelezen 3013 keer)

Desjeng

• Gast
Kweken in de toekomst
« Gepost op: mei 19, 2007, 15:17:24 pm »
Ik heb sinds gisteren 2 grasparkieten gekocht, in een normale kooi, ze zeiden daar dat ze ongeveer 2 maanden zijn. heb er ook een broeiblok ingezet.
Ik zie het wel wanneer het iets wordt. Het is in ieder geval een vrouwtje en een mannetje, als de kooi teklein is lukt het dan zeker niet of toch?
Ze zijn nog vrij stil en hangen alleen maar aan de tralies, is dit normaal?
Alvast bedankt voor de moeite.

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
Re: Kweken in de toekomst
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2007, 17:16:52 pm »
2 maanden is veeeeel te jong om er al een blok in te hangen!

Het mannetje moet minimaal 10 maanden zijn en het popje minimaal ene jaar.. dus ik zou dat blok er maar weer uithalen...

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2007, 19:43:25 pm »
Het blok zeker weg halen ivm wat Caradow schrijft. Daarbij kun je beter niet in een te kleine kooi kweken, vaak worden de jonkies na het uitvliegen door de eigen moeder aangevallen omdat de ruimte en haar terretorium te klein is/wordt.

Desjeng

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2007, 20:24:47 pm »
Oke , ik haal hem er morgen meteen uit, hoe kan ik zien hoe oud ze in werkelijkheid zijn?
In de winkel hebben ze mij een vrouwtje en mannetje gegeven maar zoals op elke forum staan er verschillende dingen, ook aan de snavel zie ik weinig, kan ik het nog ergens anders aan zien?
THNX

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2007, 21:20:01 pm »
Dat hangt van de kleurslag van de vogel af. Lichte vogels hebben een normale kleur snavel. Alleen de blauwe en groene parkietjes hebben een donkere snavel die verkleurd naar mate ze ouder worden. Popjes hebben als ze jong zijn een vage blauwe neusdop deze kleurt pas de komende maanden op naar bruin. Mannetjes hebben als ze jong zijn een rose tot paarse neusdop hangt weer af van de kleurslag of deze opkleurt naar blauw (blauwe en groene parkieten) of dat deze rose/paars blijft (lichte parkieten).
Als ze streepjes op hun hoofd hebben lopen de streepjes door tot op de neusdop bij jonge parkietjes bij de wat oudere verdwijnt deze tot ze enkele maanden oud zijn. Dan is het voorhoofd egaal van kleur.