Ara Forum > Al het overige!

Hyacint Ara als huisdier

(1/16) > >>

ede:
Wat vinden jullie daar nou van?

Er komt bijv iemand naar de wandelingen van het SPPW met een tamme hyacint ara.  :o
Is dat nou niet een beetje opschepperij van: kijk wat ik kan betalen? Of kijk es: wat ik in huis heb?

Ik vind het erg vervelend om te zien dat iemand zo'n zeldzame papegaai alleen in huis heeft! Een ook nog es met die papegaai risico's gaat nemen door naar de wandelingen te gaan. En dan bedoel ik niet alleen risico voor ziektes natuurlijk.

Zo'n papegaai hoort toch in een koppeltje thuis waar ze kleintjes kunnen krijgen en zo wat meer hyacintjes ter wereld brengen?
Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Gr Corina

Rossi 46:
Het kan zijn dat diegene niet met beide vogels de deur uitwilde en dus de andere vogel thuis laat. Maar ik zeg ook maar wat  ???

charon:
Ik weet dat ik nu wat mensen op mijn dak ga krijgen  shootme

Er zijn in mijn ogen wel meerdere dieren die niet in een kooitje in de huiskamer horen en niet alleen vanwege hun zeldzaamheid
er zijn ook dieren (vogels) die doordat ze in huis wonen veel te weinig bewegingsruimte hebben ook dit vind ik niet acceptabel

vivke:
het is miss helemaal niet bedoeld als ,kijk es wat ik heb
miss wil hij die hyacint ook wel een vrij leventje geven ,net zoals wij onze gaaien
miss beseft hij helemaal niet dat hij een zeldzaam soort heeft  ???

Antonia:
Ja,het heeft van alles wat vind ik.Ik zou er ook graag één willen
en ik zou er ook mee gaan wandelen net als met Jacky en ook
met Jacky schijn ik een risico te lopen wanneer ik in de stad ga
wandelen,vandaar ik een tuigje gekocht heb  :( niet voor hem.

En het kan opschepperij zijn maar het kan ook trots zijn.
Ik zou denk ik ook zo trots als een pauw zijn  :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie