Auteur Topic: iemand ervaring met www.babyvogels.tk ?  (gelezen 17099 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
Re: iemand ervaring met www.babyvogels.tk ?
« Reactie #30 Gepost op: juni 20, 2010, 16:30:05 pm »
ik had al wel eens nee mailtje gestuurd met de vraag of de vogels werden getest op ziektes, ik kreeg toen een antwoord dat ze dat niet deden want de kosten waren te hoog.

als je dan toch al een hoofdprijs vraagt en je test met combinatie testen zou je volgens mij alsnog genoeg over houden maar oké ;)

de prijs weet ik niet wat ze voor een Rhodogaster vroegen, ik wilde er ook geen 1 van hun, alleen even checken zeg maar.

over die Pyrrhura Lepida's... (wist ook niets van nieuwe en oude benaming)
ik kom ze eerlijk gezegd ook maar weinig tegen, heb toevallig een man van 4 jaar kunnen kopen omdat volgens de vorige eigenaar geen pop was te vinden? ??? :CENS

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #31 Gepost op: augustus 17, 2010, 14:44:29 pm »
Beetje late reactie, maar heb je hun webcams al bekeken? Hoeveel baby's in die hokkies zitten, das geen hobby meer hoor ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #32 Gepost op: augustus 17, 2010, 17:39:15 pm »
idd zijn gewoon broodfokkers en volgens mij raken ze hun jongen niet echt kwijt.
Marktplaats staat elke dag vol met hun advertenties.

Offline Daisy

• Net geringd
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2010, 17:56:29 pm »
ja had vanmiddag ook ff naar die cam gekekne, idd veel kleintjes.

nu moet ik zeggen dat het dit jaar ook wel lastig is om kleintjes kwijt te raken.heb er zelf dit jaar ook moeite mee, vorig jaar ging het zo :seestars:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #34 Gepost op: augustus 17, 2010, 18:36:41 pm »
ik gelukkig niet had meer mensen dan vogels  :)
Zelfs al 2 mensen die intresse hebben voor het volgende nesje.

Offline Daisy

• Net geringd
« Reactie #35 Gepost op: augustus 19, 2010, 08:38:22 am »
ja iedereen wil tegenwoordig een vogel die al tam is als ze m in huis nemen, en aangezien ik ze dat niet kan bieden
(ik ben tegen handopfok, vindt het belangrijk dat ze echt vogelgedrag hebben en dus tot ze zelfst. zijn gewoon bij papa nen mama blijven en handopfok kost tijd en die tijd heb ik niet)
omdat ze bij mij ook in een voliere zitten ???
Ik vraag er ook wel iets meer voor (wil ook mijn voer eruit kunnen halen, een potje bij elkaar sparen voor het hele jaar en dat ze bij goede mensen terechtkomen en niet bij zomaar iemand)

Ik vindt het erg dat ze zoveel vogels kweken.

Echt broodfokkers, want ze hebben zoveeeeeel soorten, niet normaal.
Een hobbykweker heeft er echt niet zoveel en vraagt er ook echt niet de hoofdprijs voor wat hun wel doen.

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #36 Gepost op: augustus 19, 2010, 10:40:12 am »
ik wil hier ook op reageren..
ik vind hun ook geen hobby kwekers.. hun kweken om geld te verdienen..
als jij zoveel vogels heb.. en zoveel vraagt voor je vogels ONGETEST..

ik ken mensen die kweken ook om te verkopen.. maar hun doen het met RESPECT.. voor de dieren.. weten waar ze meebezig zijn en testen hun beestjes..
als je dan op die manier handopfok doet ben ik daar niet fel tegen.. heb het zelf ook gedaan..

maar ik had maar 2 jongen en zelfs dan heb je het keidruk... en de kosten krijg je er bijna niet uit.. als je het hobby matig doet.. en zoveel kweek ik niet.. (1ronde per jaar)

Maar als jij zoveel jongen met de handopvoed,zoveel verschillende soorten en op de manier hoe hun het aanprijzen.. nee dat is niet mijn ding.. en zal daar ook nooit wat kopen.