Auteur Topic: Beogedrag  (gelezen 12108 keer)

Leika

• Gast
Re: Beogedrag
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2007, 10:05:21 am »
 :hart: wauw wat ben ik jaloers op okkie zeg  :hart:

leika verdomd het om te praten, hahaha het enige wat ze zegt is "ik ben de beo he"
verder komt ze niet, onze oude beo heeft ook nooit goed gepraat.
tja erg leuk om dit zo te zien.  :thumsup: :thumsup:

beo's zijn idd geen vogels die graag aangeraakt willen worden,
en ik denk dat je het inderdaad moet negeren, tenslotte is negatieve aandacht voor hem ook aandacht.

waarschijnlijk als je er een tijdje minder aandacht aangeeft (hoe moeilijk het ook is) dat het minder wordt.
misschien is het ook een idee om je vriend meer met hem te laten doen, dat hij ook meer aanhem gaat wennen en niet alleen jou wilt.

:a036:

Chantal Doremi

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 13, 2007, 11:51:52 am »
Ik ben ook al 11 jaar en nog wat <3 -stikke gek op hem hoor!
 :hart:
Ben vandaag weer thuis aan het werk, Okkie was weer aan het pwieten en doek erover. Heb net het doek er afgehaald en hij is stil...... op een paar pwietjes na dan. O jeee, nu begint hij weer..... Volhouden zeggen jullie he?
 :nailbiting:

Leika

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 13, 2007, 12:54:01 pm »
hoi hoi,

kleine tip,
als je het niet wilt horen moet je in je zelf zingen

There she was just a walking down the street, (uit die film ken je dat)
dat zing iik altijd als ik iets niet wil horen, bv aandacht van een vogel of bij de tandarts hahahha

:)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #18 Gepost op: juli 13, 2007, 13:35:51 pm »
 :hart: Wat kletst ie lief   :hart:

Chantal Doremi

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 13, 2007, 14:16:04 pm »
Hai Tanja, lache die tip van jou!
 coolthumb

Vond het erg zielig om steeds die doek over zijn kooi te doen, maar blijkbaar heeft het gewerkt. Hij heeft net een stukje kaas gekregen (20+, is goed voor hem en goed voor mij hi hi!) als beloning en hij kijkt me lief aan. Dat pwieten is nu minder maar als het weer begint zal ik geen doek over zijn kooi doen maar een liedje neuriën!

Wat grappig is, is dat wanneer ik het filmpje van hem bekijk, hij vanuit de huiskamer aan het terugkletsen is! Ipv pwieten voegt hij er zijn "Kom dan....!" aan toe. (Dat is op een lieve manier kenbaar maken of ik naar hem toe wil komen, dit zegt hij ook alleen wanneer hij me niet ziet en in een goede bui is...) Maar het zijn golfbewegingen, ik zal dit moeten volhouden anders zijn we zo weer bij af...... Mijn vriend geeft hem trouwens best veel aandacht, Okkie is van gillen en bijtgebaren maken naar hem al verminderd naar "alleen gillen" en dit is ook minder geworden....
Maf he, het konijn trekt helemaal naar mijn vriend toe en Okkie en de poes trekken naar mij. Herkennen jullie dit ook, persoonlijke voorkeur van beestjes uit?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: juli 13, 2007, 14:39:47 pm »
Ja hoor, ze hebben zeker hun voorkeuren. Het is hier in huis alleen zo dat alles naar mij trekt. Yiska de amazone is gek op mannen, dus als de buurman of Pascal ofzo er is, dan ziet hij me niet staan... :)

Het is zaak om bij het negeren van het pwieten, ook ;echt helemaal niet naar hem om te kijken he? Dus ook echt niet eens kijjken, ga door met wat je aan het doen bent, zonder acht op hem te slaan. Dan is de doek ook helemaal niet nodig. Hij voelt donders goed dat hij genegeerd wordt en dat vindt ie niet leuk.. En als ie dan nog beloond wordt voor goed gedrag, heeft ie het echt zo door dat het pwieten niet gewenst is en bovendien ook nog eens niets oplevert!! :thumsup: En je vriend moet hier natuurlijk ook aan meewerken, dus ook niet gaan aaien of iets zeggen of wat dan ook!

giggles

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2007, 13:35:42 pm »
Wat gaaf hoe goed als Okkie jou napraat zeg!!!  :thumsup:
Echt te gek.

TWEETY

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 14, 2007, 16:06:21 pm »
wat een leukerd  :thumsup:

Leika

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 18, 2007, 13:05:32 pm »
 hoi hoi,

hoe gaat het nu?  :thumsup: of  :cry:

heb je het liedje nog gezongen hahaa

was ff benieuwd vandaar

groet Tanja

Chantal Doremi

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 20, 2007, 15:37:00 pm »
Hai hai,

Okkie heeft nog steeds het idee dat de wereld om hem draait hoor. (Maakt hem ook superleuk natuurlijk...) Geen aandacht geven, niet aankijken wanneer ik in zijn gezichtsveld kom... het lijkt af en toe maar te helpen. Nu hebben we beiden vakantie en elke keer als Okkie pwiet wanneer ik wegloop gaat mijn vriend hem aaien. Dat wil Okkie niet. Wanneer Okkie dan weer begint te kletsen praat mijn vriend lief terug en beloont hem zo nu en dan ook met wat lekkers. Het doek doe ik niet meer. Overigens laat Okkie zich door mij weer met regelmaat aaien voor het slapen gaan, dat levert het op en ook dat mijn vriend hem wil aaien en hij niet, heeft geen negatief effect op mijn aanraken. Soms heeft Okkie er geen zin in en dan laat ik hem maar, anders bijt hij me. Dus ja, we zijn nog steeds ermee bezig zeg maar.
Ik heb een paar keer een liedje gezongen, maar dan heb je het weer, dan doetie mee!

Ha, dat vind ik ook gezellig! Fluit, pwiet, haai!!!!
 :yahoo:
En dan schiet ik uit mijn rol want dan moet ik lachen!
Erg vervelend is het allemaal niet op deze manier.... hi hi!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: juli 20, 2007, 16:26:09 pm »
Haha, volgens mij bedoelde Tanja een liedje in je zelf zingen, dus niet hardop..?

Chantal Doremi

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juli 20, 2007, 16:36:39 pm »
Dat zou heeeeeeel goed kunnen ja.......hi hi
 :-[
Toch, Okkie reageert op alles wat ik doe en dat maakt het lastig in gedrag proberen om te zetten. Slim ding hoor die Okkie met een ego zo groot als India!
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2007, 16:39:25 pm door Chantal Doremi »

Chantal Doremi

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juli 20, 2007, 16:38:18 pm »
Okkie en ik hebben zo'n 4 jaar met tweetjes gewoond, ik denk dat dat ook heel bepalend is geweest.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: juli 20, 2007, 16:48:42 pm »
Ik heb ook een vogel die me de hele dag in de gaten houdt. Reageer gewoon stelselmatig niet op zijn gepwiet en het gaat echt vanzelf een keer over. Als het verder niet vervelend is allemaal, zoals je schrijft, gaat het toch de goede kant op?  :) Dingen die je vervelend vind negeren en leuk gedrag belonen, gewoon volhouden!!!

Leika

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 20, 2007, 20:33:24 pm »
idd als je je in ieder geval minder irriteert, gaat het al beter,
ja ik bedoelde in je zelf zingen als je het moeilijk om niet op hem te letten.

groeten tanja