hoi, ik heb wat vraagjes mbt handopvoeding, een tijdje terug hadden m'n pyrrhura's weer eieren en de pop liet ze weer in de steek, toen ik nestcontrole hield voelden ze al aardig koud aan, en de pop ging al dagen niet meer broeden, toen ik de hoop al had opgegeven bekeek ik een van de eieren en m'n zus die er ook was die dag, zag iets bewegen in het ei, toen had ik zo iets van, zal ik het ei wegdoen of zal ik het een kansje geven? ik heb voor dat laatste gekozen, en heb het ei toen bij m'n koppeltje catharina's gelegd, die hebben zelf ook eieren, maar ik weet dat ze onbevrucht zullen zijn, het mannetje is al redelijk oud en hij heeft al 2 jaar geen bevruchte eieren meer gehad, dus ik dacht niet dat het echt kwaad kon. nu is dat pyrrhura ei dus toch uitgekomen, tegen al m'n verwachtigen in en nu is mijn vraag dan ook, tot hoelang zouden ze zelf het jong op kunnen voeden? want een pyrrhura wordt natuurlijk veel groter dan een catharina, en is er sowieso wel handopvoeding nodig? of kunnen ze het zelf prima voor elkaar krijgen?
in ieder geval hoop ik dat iemand wat tips heeft.
groetjes marjan