Auteur Topic: shocked!!!  (gelezen 2952 keer)

merah

• Gast
shocked!!!
« Gepost op: augustus 21, 2007, 15:57:59 pm »
Ik ben vrij nieuw hier en heb 'slechts' parkieten, maar ik ben echt shocked te lezen over de wanpraktijken  binnen het bestand 'papegaaienkwekers'! Ongelooflijk!
We hebben het hier over levende wezens hoor! Blijbaar zien veel kwekers de beestjes alleen als kleine goudmijntjes.
Nu is 1 van mijn catharina's achteraf ook ziek bij de kweker vandaag gekomen, maar volgens mij valt hem verder niets te verwijten. De verhalen die ik hier lees echter, lijken gewoon pure oplichterij.
Ik snap niet dat hier geen wetgeving voor is.
Gelukkig telt een gewaarschuwd mens voor twee en ik vind het dan ook goed te lezen wat de ervaringen zijn met bepaalde kwekers.
Dan kun je nog zoveel adverteren op marktplaats of weet ik waar: mond op mond reclame is toch vaak de betrouwbaarste.

ede

• Gast
Re: shocked!!!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2007, 15:59:20 pm »
Ja erg he?

Ik ben ook blij dat we er een beetje tegen kunnen strijden d.m.v. de forums!

nermin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2007, 19:59:36 pm »
het lijkt ook wel of het erger en erger wordt....heel triest gewoon :cry:. Je moet gewoon heel goed oppassen alvorens je een gaai koopt.... :CENS

Nyah

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2007, 22:01:52 pm »
je zou in de eerste instantie denken dat kwekers wel om hun dieren gevenmaar velen zien in hun dieren handel en geld...geen ziel (als ik het zo maar uitdrukken moet) echt jammer...

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 12, 2012, 17:44:38 pm »
Ja dit heb je eigenlijk bij alle diersoorten wel.
Ik ben caviafokster geweest, en daar word je ook niet vrolijk van bepaalde gang van zaken etc.
Helaas hou je dit toch wel. :(
Veel mensen snappen niet wat "fokkers" inhoud en doen,
En nemen daardoor genoegen met MP of dierenwinkels.
(ook vooral om prijzenverschil).

Tja wat doe je eraan?  :CENS