Auteur Topic: Ik word gek! Welk materiaal voor voliere?  (gelezen 1157 keer)

merah

• Gast
Ik word gek! Welk materiaal voor voliere?
« Gepost op: september 21, 2007, 16:45:50 pm »
Ik wil graag een wat grotere voliere maken voor mijn catharina's.
Zelf dacht ik dat het handig was van die alluminium-panelen te nemen.
Ik heb slechts een lengte van 1x 1.85 en breedte van 1x 1.10 met deur nodig (dit omdat het op mn balkon moet passen en het een hoek is met 2 stenen muren op de ander zijden).
Nu zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer. Wel/niet gegalvaniseerd, geanodiseerd, verzinkt.
Grootte van de gaten van het gaas, profiel-dikte van het alluminium.
Schijnt dat je bij groen als gaas de vogels beter blijft zien? Is dat zo?
Alluminium wordt dof, dat is niet mooi?

Ik heb er geen verstand van, maar wil het wel goed doen, zonder onnodig heel diep in mn portomonnee te hoeven grijpen. (is afwijkende maat heel veel duurder of kan ik dan beter 2m x 1m doen?). Wie levert goed en niet al te duur materiaal?
Wie heeft advies dat hout snijdt?

Alvast bedankt.

ferret

• Gast
Re: Ik word gek! Welk materiaal voor voliere?
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2007, 18:17:23 pm »
Complete panelen schelen niet veel in prijs bij de verschillende aanbieders.
De verschillende onderdelen zijn inkoop nl ongeveer hetzelfde maar de één rekent een hoger uurloon dan de ander, vandaar de verschillen.

Er zijn aanbieders waar je de kooi op maat kan laten maken maar je kan ook zelf losse onderdelen kopen.
Die zaag je op maat en dan heb je precies wat je wilt hebben.
Waar woon je, mogelijk weet iemand of er een leverancier in de buurt zit.

merah

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2007, 18:26:34 pm »
Woon in Utrecht. Heb wel een paar volierebouwers gevonden, maar die zitten allemaal behoorlijk noordelijk in het land.

Wat ik ook graag wil weten wat nu de beste maten zijn wat betreft gaas en profiel. Gaas heb ik begrepen is 19 mm voor parkieten standaard, maar wat maakt de profielmaat eigenlijk uit (geloof dat 2 en 2,5 cm wordt aangeboden)?
Sommigen bieden gegalvaniseerd aan, terwijl op een andere site staat dat dat giftig is  ???

En misschien kan mij iemand uit ervaring vertellen of gekleurd gaas echt zo veel mooier is dan blank (al blijft dat natuurlijk ook subjectief)?

dutchgerard

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 21, 2007, 19:47:03 pm »
Vraag Mark "Birdman" eens om advies.  :thumsup: