Auteur Topic: Luna is ook getest op Chlamydia  (gelezen 18459 keer)

jip

• Gast
Re: Heel veel niezen
« Reactie #15 Gepost op: november 26, 2007, 13:28:14 pm »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #16 Gepost op: november 26, 2007, 15:51:24 pm »
Als je maar niet naar Palgi gaat  ;)

chantal

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 26, 2007, 18:14:41 pm »
Ja ik had hier al gekeken en ik zie er inderdaad 1 in Den Haag. Maar ik moet wel zeker weten dat het een goede is.  :CENS

Dorian

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 26, 2007, 18:31:23 pm »
Ik zou wat verder rijden om bijvoorbeeld naar Bastiaansen bij de Baronie te gaan...

chantal

• Gast
Chlamydia???????
« Reactie #19 Gepost op: november 27, 2007, 11:00:00 am »
We hebben net weer even contact gehad met bastiaansen en hun dachten aan Chlamydia....  :o Gelijk Sjaak gebeld of ze daar niet al op getest zijn maar nee dit is dus niet gebeurd. Ik heb gevraagd hoe ze het kunnen oplopen en het kan dus via andere vogels of via het nest. Nu zit ik terug te denken en Sammy nieste al heel veel toen we haar net hadden. Ik vind het alleen raar dat als ik naar de ziekteverschijnselen kijk ik niet echt iets bekends zie staan. Diaree oogontsteking geen eetlust dat heeft ze allemaal niet naar mijn idee. Maar we gaan toch maar even een testje laten doen bij de dierenarts Duinoord of anders in Amsterdam.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
Re: Chlamydia???????
« Reactie #20 Gepost op: november 27, 2007, 11:10:13 am »
Maar we gaan toch maar even een testje laten doen bij de dierenarts Duinoord of anders in Amsterdam.

Ik ben met Cocootje toentertijd ook bij Duinoord geweest. Ik ben erg goed geholpen. Ze hebben Cocootje voor me gewiekt op de manier zoals ik het graag wilde en ze hebben een pbfd en geslachtstest gedaan.

Alles was keurig netjes geregeld. Duinoord werd me aangeraden door Hedwig vd Horst doordat ik snel een arts nodig had voor de testen. Doordat Hedwig mij Duinoord adviseerde had ik er vertrouwen in. ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #21 Gepost op: november 27, 2007, 11:15:43 am »
We hebben net weer even contact gehad met bastiaansen en hun dachten aan Chlamydia....  :o Gelijk Sjaak gebeld of ze daar niet al op getest zijn maar nee dit is dus niet gebeurd. Ik heb gevraagd hoe ze het kunnen oplopen en het kan dus via andere vogels of via het nest. Nu zit ik terug te denken en Sammy nieste al heel veel toen we haar net hadden. Ik vind het alleen raar dat als ik naar de ziekteverschijnselen kijk ik niet echt iets bekends zie staan. Diaree oogontsteking geen eetlust dat heeft ze allemaal niet naar mijn idee. Maar we gaan toch maar even een testje laten doen bij de dierenarts Duinoord of anders in Amsterdam.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel aan had gedacht maar niet te betweterig wilde overkomen  ;)

Heel veel sterkte  :-*
Als het chlamydia is is het heel goed te behandelen  :thumsup:

chantal

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 27, 2007, 15:16:54 pm »
We hebben morgen avond om 1830 een afspraak bij Duinoord. Ze gaan dan bloed prikken en nog iets wat ik niet verstond. Hopelijk is het een allergie en geen ziekte.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 27, 2007, 18:48:34 pm »
heel veel sterkte, en ik duim voor je  :-*

TWEETY

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 27, 2007, 18:53:43 pm »
sterkte  :-*

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #25 Gepost op: november 27, 2007, 22:56:30 pm »
hoop op goed nieuws voor je  :-*

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #26 Gepost op: november 28, 2007, 07:00:20 am »
we duimen met je mee, laat snel iets weten
 :-*

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #27 Gepost op: november 28, 2007, 19:40:08 pm »
ben benieuwd.
succes, en tot straks :-*

giggles

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: november 28, 2007, 19:43:46 pm »
En nu maar hopen op een goeie uitslag zeg...
Ik hoop voor je dat het meevalt

chantal

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 29, 2007, 08:12:11 am »
Gisteravond naar Dierenkliniek Duinoord geweest. Was echt een superaardige vrouw die lekker ging kletsen met Sammy. Eerst Sammy even gewogen en ze vond haar een zware vogel  ::) Ik dacht juist dat ze licht was. Sammy vond de weegschaal wel erg intressant en ging lekker op de knopjes bijten. Toen werd ze in een handoek gedaan om een soort uitstrijkje te maken. Daarna werd er onder de vleugel bloed afgenomen. Sammy was super lief en heeft niemand gebeten. ( Ik denk dat Chico wel anders gereageerd had  :) )
We hebben voor het niezen een antibiotica kuur van 10 dagen gehad en als het Chlamydia is krijgt ze andere medicijnen maar we hopen dat alles verder ok is.

En nu maar hopen op een goeie uitslag zeg...
Ik hoop voor je dat het meevalt

Gelukkig is het goed te behandelen