Auteur Topic: Leren douchen  (gelezen 7186 keer)

Rianne83

• Gast
Leren douchen
« Gepost op: november 26, 2007, 15:49:30 pm »
Na het 2 keer geprobeerd te hebben met de plantenspuit op het aanrecht is het me toch duidelijk: mijn rose houd niet van water. Hij loopt er voor weg! Al ben ik nog zo enthousiast, Rhody slaat op de vlucht. De volgende stap naar de badkamer is dus nog lang niet in zicht. Hoe maak ik het water interessant voor Rhody?  ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Leren douchen
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2007, 15:56:56 pm »
Sommige houden gewoon niet van douchen   ;)

Het kan ook zijn dat hij nooit vaak is gedouchd, maar je kan hem meenemen
naar de badkamer en daar neerzetten wanneer jij gaat douchen zonder dat je
hem direct helemaal nat maakt, af en toe ff een paar spetters zijn kan op gooien.
Hij zal er wel aan wennen   ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2007, 17:09:51 pm »
Ik heb een douche cabine  ;) maar er valt vast wel iets op te verzinnen. Mijn vriend moet dan maar even assisteren. Het is zo goed voor ze...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2007, 17:26:07 pm »
Ik heb ook een douchecabine en ik zet ze gewoon op de rand hoor! Dan haal ik ze er één voor één af en houd ze onder de lauwe douche!

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2007, 17:45:34 pm »
Gizmo vindt douchen ook helemaal niets, hij slaat zelfs compleet in paniek als je het probeert.
Ik volg dit topic dus op de voet want tot nu toe (hij is bijna 8maand) zijn er nog maar een paar pogingen tot douchen geweest omdat hij zo panikeert.

Alle tips zijn ook hier welkom

(plantenspuit vind hij eng, echte regen ook, doucen helemaal paniek en spetters van onder de kraan lukt heel klein beetje zolang hij maar niet nat wordt)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2007, 17:58:44 pm »
Gizmo vindt douchen ook helemaal niets, hij slaat zelfs compleet in paniek als je het probeert.
Ik volg dit topic dus op de voet want tot nu toe (hij is bijna 8maand) zijn er nog maar een paar pogingen tot douchen geweest omdat hij zo panikeert.

Alle tips zijn ook hier welkom

(plantenspuit vind hij eng, echte regen ook, doucen helemaal paniek en spetters van onder de kraan lukt heel klein beetje zolang hij maar niet nat wordt)

Ik heb er ook bij die helemaal niet willen, maar wat moet dat moet  ;)
Hij went er wel aan, al zal hij het ws nooit leuk gaan vinden.
Maar af en toe douchen is heel goed voor hem dus ... even doorzetten  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2007, 18:48:44 pm »
Puck wilde ook niet, maar die gaat na gewoon doorzetten echt wel douchen.
Kost je wel een maandje, maar goed, dan heb je ook wat...

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 26, 2007, 19:04:51 pm »
ook Poekie zijn hobby is het niet  :) maar hij gaat af en toe gewoon mee.

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 26, 2007, 19:13:33 pm »
Nog even een toevoeging: dwing hem niet.
Zorg dat het hoe dan ook leuk wordt.
Aanpak met Puck: op de douchestok erbij zitten, samen liedjes zingen, gek doen, maar op veilige afstand van het water.
Eerst vertrouwen krijgen in ons (was een niet tamme rose) en daarna na lang de kat uit de boom kijken, voorzichtig kennis laten maken met het water.
Dicht tegen me aan en liedjes zingend heel even kort onder de douche.
Nu kan hij er echt van genieten...  :hart:

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 26, 2007, 19:34:38 pm »
Gewoon op de douchestok  zetten en doen pf er niks aan de hand is. Hier vinden ze het allemaal oolk niet even leuk hoor.
In de natuur regent het ook wel is hoor  shootme

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: november 26, 2007, 22:45:32 pm »
wat ze wel leuk vinden is in de regen

ik heb dat voor de eerste keer gezien van de zomer, we kregen een buitje en iedereen snel onder de parasol ,, zag ik ineens vleugels naast die parasol, zat divaatje op de hand van ilona in de regen en ze was aan het genieten van de regendruppels, vleugels wijd en gek doen, ik doe het ook met lowieke, ze genieten echt van die regen
in de douche vind hij het niet zo heel leuk

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 26, 2007, 22:46:14 pm »
@giggles : inderdaad daarom hadden we van de zomer een mals buitje afgewacht om hem vanaf de eerste druppels te laten wennen om zo over te kunnen stappen op douchen maar zelfde reactie : paniek!!!!  Ik had ook verwacht dat dit een natuurlijk instinct had kunnen zijn van hem (als ik naar het koppel valkjes in de voliere kijk : die zitten al klaar voor de eerste druppels vallen om toch maar niets te missen en die hebben het ook niet geleerd)
Maar ok vanaf nu gaat gizmo mee de badkamer op en ik laat hem rustig kijken, hoop alleen dat hij weer niet gaat springen gezien de laatste keer, zijn bek is nog niet bijgegroeid hoor  :))

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: november 26, 2007, 22:56:19 pm »
rita, wat je ook kan proberen is een laagje water doen in een niet te hoge bak ,of plateau , zo heb ik het ooit bij flipke gedaan,eerst bord, dan plateau en nu (propere) kattenbak, dikke bodem water nu en hij geniet,springt erin en eruit ,gooit zijn speelgoed eruit en begint weer opnieuw  :P
zal zo ff een filmpje plaatsen

ps, en als je gaat kijken op de eerste bladzijden van "the movie van flip en tuur" kan je het zien hoe hij geniet  ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 27, 2007, 11:47:18 am »
ja zijn leuke filmpjes van Flip en tuur in bad  :thumsup:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #14 Gepost op: november 27, 2007, 12:48:44 pm »
Pika was ook niet zo'n douchefan  :) Plantenspuit vond ze nog veel erger. Regenbuitje vond ze zalig  :thumsup: Toch was ze altijd als ik ging douchen bij mij in de badkamer en dan kwam ze af en toe bij me zitten op het hoofd om een paar spetters op te vangen.

jeannette