Auteur Topic: Tropen kweek op slaapkamer  (gelezen 38957 keer)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
Tropen kweek op slaapkamer
« Gepost op: november 27, 2007, 09:56:36 am »
Er is al een tijdje spraken om naar de zolder te verhuizen (mijn slaapkamer van te maken) maar nu zal het waarschijnlijk dan ook echt gaan gebeuren. En nu heb ik weer een leuk idee maar nu zegt mijn moeder dat het niet kan vanwegen het stuiven van de vogels.

Het Idee:
Aan de linker kant staat een schot waar allerlei spullen achter staan. Nu zou ik deze 1 m naar voren willen halen zodat er een soort van tafel ontstaat. Hierop zou ik dan eventueel een kooi willen maken met enkele tropische vogels. (Maar is dit mogelijk aangezien ik op deze zelfde kamer slaap? :CENS ???) Ik zelf slaap dan aan de kant waar het raam zit.

De kooi zou dan ongeveer 1m hoog worden schuinaflopend naar 15cm met een lengte van 3,5m. Het zit nu wel heel leuk in mijn kop maar als het al niet mogelijk is dan moet het er zo snel mogelijk uit voordat ik gek word ;D voor zover dat nog kan :P

In eerste instantie zou ik zeggen dat het wel mogelijk is (vogels in de slaapkamer) maar is dit ok wel mogelijk zonder problemen voor mij? Iemand enig idee?

Edit Cosch: Titel verduidelijkt en bericht verplaatst
« Laatst bewerkt op: maart 22, 2008, 20:00:11 pm door parkieten-lover »

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
Re: Naar de zolder
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2007, 13:03:45 pm »
komt er ventilatie op zolder ?? 

met een aan en afvoer ,dan moet wel kunnen in mijn ogen ,alleen je kunt wel problemen krijgen met tocht ,zowel voor je zelf als voor de vogels

een raam is niet voldoende ,in de zomer maanden zal het gaan maar wat als het koud is  :),staat het raam dan ook los ??

vooral de afvoer van lucht is belangrijk ivm stof
« Laatst bewerkt op: november 27, 2007, 13:06:52 pm door papadoc »

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2007, 14:36:40 pm »
er zitten van die ventitatie roosters en in de hal ernaast is een raam dat eigenlijk altijd op een kier staat.
het raam zal als het koud is natuurlijk dicht zitten.
aan de kant waar de kooi zou moeten komen te staan is het tocht vrij desnoods mocht dat niet het geval zijn dan komt er een schuifwant van glas zoals je die in dierenwinkels ook hebt

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2007, 15:32:36 pm »
zou een ionisator niet oplossing zijn?

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2007, 15:50:43 pm »
ionisator?  ik ga even google ;D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: november 28, 2007, 09:09:54 am »
Ik begrijp het niet zo goed.
Ligt het probleem erin dat de vogels naar zolder gaan? Als dat zo is, voldoet een zolder dan niet net zo als een gewone (slaap)kamer, omdat er gewoon een raam inzit?
Of ligt het probleem dat je in dezelfde ruimte slaapt als de vogels? Maakt 's nachts dan een verschil met overdag?
Lekker onwetend he? ;)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #6 Gepost op: november 28, 2007, 12:09:48 pm »
Ik zelf verhuis naar zolder (dit word dus mijn slaapkamer) En nu zou ik dus een voliere aan de andere kant van de kamer willen hebben.
Ik zelf zou dan aan de kant van het raam slapen en de vogels dus aan de andere kant.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 28, 2007, 12:15:44 pm »
waarom niet? er zijn er toch meer die hun vogels in een slaapkamer hebben?

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #8 Gepost op: november 28, 2007, 13:52:25 pm »
daarom zeg ik ok volgens mij kan het wel maar nu  moet ik mijn moeder dus nog zien te overtuigen ;D

Rianne83

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 28, 2007, 14:16:13 pm »
Ik weet niet hoe groot de zolder is maar desnoods zou je een gordijn op kunnen hangen tussen het vogel en het slaap gedeelte.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: november 28, 2007, 14:25:59 pm »
zou je misschien wel een lampje moeten maken, aangezien er maar 1 raam is, is de lichtinval naar de kooi misschien minimiem ;)

maar het is goed mogelijk, vertel je mam maar dat met goede ventilatie, of een ioniser, het helemaal geen probleem is hoor  :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #11 Gepost op: november 28, 2007, 16:34:22 pm »
ik heb mijn grasjes altijd op mijn kamer gehad, zonder problemen
noch voor mezelf (gezondheid) noch voor de dieren

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #12 Gepost op: november 28, 2007, 16:45:38 pm »
de hoeveelheid stof verschilt ook sterk per vogel. Persoonlijk vindt ik kromsnavels klein en groot meer stof verspreiden dan andere vogels.

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #13 Gepost op: november 28, 2007, 16:57:12 pm »
licht komt er zoiezo bij en er zit ook wel een idee in mijn kop maar als men moeder toch nee blijft zeggen zal het niet veel uitmaken.
de zolder is toch wel redelijk groot zo ong uit het hoofd is ie dan 350cm breed en 450cm lang er zit zo als ik krijk toch genoeg ruimte tussen en er komt ook nog een muurtje te staan. nu eerst maar eens kijken of we moeders kunnen ompraten en dan maar kijken of het is uittevoeren en vervolgens kijken hoe het verloopt. mocht dit toch niet gaan dan is het jammer dan en moet er een andere oplossing gezocht worden."zoals aangegeven eventueel een ioniser"

giggles

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 28, 2007, 18:09:01 pm »
Is de zolder goed geïsoleerd?
Als er bijvoorbeeld kieren en gaten zijn, waardoor de wind heen kan trekken, kan het tochten.
Als het tocht, moet je dus alles goed dicht maken. Raam open is prima.
Verder idd goed licht in de voiliere natuurlijk...
En niet alleen kou, maar ook warmte. Op een zolder is het in de zomer vaak niet om uit te houden, door de hitte.
Dus kijk uit dat het niet TE warm wordt voor je vogels.

Voor de rest lijkt het mij ook niet echt een probleem. Gezellig zelfs  :thumsup: