Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
oktober 22, 2014, 03:31:13 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omlaag
Print
Auteur Topic: dringend advies gevraagd over burenoverlast  (gelezen 7022 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
giggles
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: november 29, 2007, 19:58:54 pm »

In Nederland is het zo dat je op de grens van je perceel geen overlast mag bezorgen. Geluidsoverlast is overlast als er op jou perceel regelmatig over de 70dB geproduceerd wordt.

Een Timneh is geen parkiet en ook geen parkietachtige... Timneh, valt onder de papegaai familie. Parkieten, papegaaien vallen weer onder de noemer kromsnavel.

Wij hebben hier ook een gevalletje burenoverlast gehad vant zomer... We hebben bij andere buren geïnformeerd en die zeiden ook dat het zeikerds zijn, die continu op zoek zijn naar dingen om over te klagen.
Bij je buren informeren is dus een goeie optie. Vertel ook over je vogel. Maak ze enthousiast  Knipoog

Het lijkt me een moeilijke kwestie, maar een rechter kan niet zomaar beslissen om je vogel weg te doen, zolang je niet geluidsoverlast veroorzaakt, zoals deze in de wet omschreven staat.
Het lijkt me dus zaak voor jou om uit te zoeken hoe het in de wet omschreven staat.

En als je het durft... praat is normaal met de zeurende buurman in kwestie.
Het is moeilijk om je in te houden als er iemand tegen je staat te raaskallen, maar probeer rustig te blijven  Smile

Sterkte met je probleem
micheline
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: november 30, 2007, 09:43:31 am »

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben EIGENAAR, dus geen huurder. Toch is er een reglement dat voor iedereen geldt waarin staat dat het houden van parkieten verboden is. Meer staat er niet in, dus hopelijk als het tot een rechtzaak komt heeft de rechter verstand van vogelsoorten en interpreteert hij parkieten als parkieten en niet als een algemene noemer. Met mijn buren heb ik een normaal contact en zij klagen niet. In het trappenhuis is hij inderdaad soms hoorbaar. Ik zal moeten informeren hoe het met de toegelaten decibels zit en dan nog, die produceer je toch niet constant. Mijn buurman is een zuur ventje met veel princiepes. Enfin, ik probeer het allemaal wat naar de achtergrond te duwen en er niet te veel aan te denken. Het zou toch een ware emotionele ramp zijn moest coco weg moeten. Zo'n gezelligheid in huis, stel je voor dat het stil wordt. En dat ik al die kleine geluidjes en reacties moet missen.

TWEETY
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: november 30, 2007, 10:14:49 am »

oei micheline ! wat lees ik nu,
ambetanterik seg die vent  Boos
ik zou het ook niet weten hoe het zit met de wetgeving hierover  Huh
staat er verder nog iets in je contract ivm huisdieren ? ik vind toch dat als er honden en katten mogen gehouden worden dat er ook gaaien mogen.
zijn er mensen met een hond enzo in het appartement ?
dan is dat toch ook een argument , coco weg is al de rest ook weg
micheline
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: november 30, 2007, 15:02:09 pm »

ja tweety, honden mag je houden, katten ook, vogels blijkbaar ook behalve parkieten. Nu afgezien van alles zijn we waarschijnlijk ook beperkt in decibels. Straks komen ze nog metingen doen, mijn buur denkt erover na.
vivke
Global Moderator

keitoffe site!!! heel informatief!!:

« Antwoord #19 Gepost op: november 30, 2007, 16:35:53 pm »

amai micheline,

als ik jou was zou ik ook eens rechtsadvies gaan vragen,gewoon als info, op elk ocmw hebben ze zo'n dagen dat mensen mogen vragen komen stellen -gratis advies ,verlies je niets mee maar misschien win je wel een heleboel
en idd zoals jarno al zegt,,probeer nog eens een gesprek met je bovenbuurman, in alle rust en vraag hem op de man af WAT hem het meeste stoort eigenlijk,
het feit dat jij een gaai hebt of de gaai zelf , want dat is nog een hemelsbreed verschil  Knipoog

succes meid, en ik hoop echt dat het in der minne kan geregeld worden ipv op de rechtbank
Sanny
Talking Parrot

Geslacht: Man

me

« Antwoord #20 Gepost op: november 30, 2007, 16:39:17 pm »

ik zal hem persoonlijk  Lipsrsealed en ook  Lipsrsealed  Boos Boos
180sonic
Global Moderator

Geslacht: Vrouw

~ Cor & Lucky ~

« Antwoord #21 Gepost op: november 30, 2007, 17:02:57 pm »

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben EIGENAAR, dus geen huurder. Toch is er een reglement dat voor iedereen geldt waarin staat dat het houden van parkieten verboden is. Meer staat er niet in, dus hopelijk als het tot een rechtzaak komt heeft de rechter verstand van vogelsoorten en interpreteert hij parkieten als parkieten en niet als een algemene noemer.

ok dus je hebt het huis gekocht, deze regels zijn dus door de huiseigenaren samengesteld.
maar goed ik zou zeggen parkiet is parkiet en papegaai is papegaai.. moeten ze het maar veranderen en jouw gedogen!

trouwens als je jou advocaat even laat lezen over parkieten en papegaaien kan die het wel duidelijk maken aan de rechter dat volgens de regels jij WEL een papegaai mag houden.

maar nog is: je woont er toch niet net, en de buurman toch ook niet? hoe kan het dat hij zo ineens gaat zeuren?
Sillebil
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: november 30, 2007, 17:09:23 pm »

Hoi micheline.

Kan me niet voorstellen dat die buur nou zo last hebt hoor...andere buren aanspreken en handtekeningen op halen ,meschien ook een idee ?
Juridisch advies zekers doen , parkiet is geen papegaai ,hadden ze maar in je koopcontract wat duidelijker aan moeten geven welke vogel wel of niet  mag toch?
Kinderen mogen ,honden mogen ,katten ...papegaai die niet krijst maar wel wat fluit en kletst mag niet ,zou ronduit belachelijk zijn !!!!
Leef met je mee hoor en sterkte ermee .

Gr Silvia

Loes
Global Moderator

Geslacht: Vrouw

Sjakko

« Antwoord #23 Gepost op: november 30, 2007, 17:13:21 pm »

Tsja, je hoort best wel een papegaai bij de buren, dat is hier ook zo.. Maar die man zal wel overspannen zijn ofzo dat hij er last van heeft en gaat er erg op letten? Huh Als je je focust op iets anders en je ergert je er niet aan, is er niets aan de hand. Ik zat ook wel eens bij mijn buren en hoorde ineens hoe goed je Sjakko kon horen fluiten.. Maar zij vonden het inderdaad leuk, het maakte zie niets uit.. Als jij je andere buren meekrijgt en die verklaren dat er niet echt overlast is, is het toch bewezen dat deze man een zeurpiet is? Maar goed hoe het contract uitgelegd moet worden: ik zou eens naar een rechtswinkel (als ze die in Belgie ok hebben) gaan en advies vragen! Sterkte Micheline, ik zou er ook niet aan moeten denken dat er een gaai weg moet...  Treurig
TWEETY
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: november 30, 2007, 17:18:18 pm »

ik zou hier eens kijjken micheline  Knipoog

http://www.dewetswinkel.be/info_bezoeker.php

groetjes sandra
Rianne83
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: december 01, 2007, 12:52:56 pm »

Maak even een samenvatting van wat de verschillen zijn tussen parkiet en papegaai en neem dit mee mocht het evt voorkomen. Op dat punt zou je het idd kunnen winnen. Dan zou je bijv ook 30 zangkanaries mogen houden.
Sanco
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: december 01, 2007, 14:54:49 pm »

fluit ie ook 's nachts dan? Heeft de buurman daarom zo'n 'last'?  Als het overdag is, zal het toch ook niet de hele dag door zijn? echt raar dat sommige mensen daarover vallen. ik heb hier ook piano-spelende buren, en krijsende kinderen. bel ik toch ook de politie niet voor??  Roll Eyes
Sanny
Talking Parrot

Geslacht: Man

me

« Antwoord #27 Gepost op: december 01, 2007, 20:29:43 pm »

weet je al iets meer? is je buur al bijgedraait?
micheline
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: december 03, 2007, 10:37:27 am »

Voorlopig mag ik mijn papegaai houden zegt mijn buur.  Op zo'n moment moet ik me inhouden, precies of hij beslist daarover  .
Hij is een zeurkous, een zuur mannetje maar ik zit er toch maar mee.
Hij componeert beroepsmatig, en om zijn muziek te schrijven moet hij zich enorm concentreren. Als coco tussen zijn toonladders fluit geraakt hij gestresseerd   Smile.
 Zelf speelt hij piano maar ik hoor die nooit, hij zet die heel zacht blijkbaar.

Ik vind dat het een probleem is tussen zijn oren, te veel stress en overspannen, te krap behuisd, werken en wonen in een appartement, hij komt weinig buitenn, heeft weinig contacten enz... Coco moet dat dan bekopen.

Ik heb al met hem proberen praten maar dat helpt niet. Hij is eigenzinnig. Nou, als het tot een rechtzaak komt zal ik een heel goeie advocaat nemen en ik hoop dat hij zich op de rechtbank even intolerant opstelt, dan zou het wel duidelijk zijn voor de rechter.
Trouwens, als hij logisch denkt dan weet hij toch dat indien er beslist wordt dat coco wegmoet er een andere vogel kan komen die ook zal fluiten maar dan wel toegelaten is. Voor hem maakt het toch niet uit welke vogelsoort er aan het fluiten is. Voorlopig laat ik hem gerust en ik wacht af. Ik hou jullie op de hoogte.
kokosnoot
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: december 03, 2007, 12:34:42 pm »

Voorlopig mag ik mijn papegaai houden zegt mijn buur.  .
sjonge wat een  Lipsrsealed dat bepaald hij toch niet  Boos
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omhoog
Print
Ga naar: