Auteur Topic: dringend advies gevraagd over burenoverlast  (gelezen 14029 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: dringend advies gevraagd over burenoverlast
« Reactie #45 Gepost op: januari 01, 2008, 17:01:57 pm »
Als ik hier wegga, begint de hele groep (momenteel 2 amazones, een grijze en een pyrrhura) te schreeuwen. Dus wat dat betreft is het aanschaffen van een tweede of meer ook geen optie.. ;)

giggles

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: januari 01, 2008, 18:21:25 pm »
Geloof nooit dat liegen een oplossing kan zijn voor een probleem Bokito...

En aangezien je de wet zo goed kent, weet je vast wel wat de regels zijn betreffende geluidsoverlast.
Zolang je daar niet overheen gaat is er niks aan de hand en kan de buurman zeuren wat die wil.

Een beetje late reactie maar hopelijk heb je nog iets aan deze raad van een ervaringsdeskundige zal ik maar zeggen....

.....Heb zelf al jaren een soortgelijk erger geval als benedenbuur en daarbij werkte deze methode heel goed.

Heb jij je gaaien nog dan????
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar nu
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2008, 18:26:09 pm door giggles »

Pascalle

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: januari 01, 2008, 22:07:27 pm »
Misschien is het een idee om de ruimte waar je papegaai verblijft tijdens jouw afwezigheid te isoleren (geluids-isolatie). Sommige huizen zijn nu eenmaal "gehorig".

Jeffrey

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: januari 02, 2008, 01:06:25 am »
ik lees dit nu pas.. wat een rare vent  :o Die man is echt opzoek naar aandacht.. wat een kansloos persoon zeg :S
Hij kan je naar mijn mening ook niets maken, maar ik begrijp heel goed dat het vervelend is als zo iemand je aanspreekt op je papegaai wegens overlast... Ik zou ook bij andere buren na vragen hoe hun die man ervaren, als hij bekent staat als een zeikerd weet je ook gelijk dat je het niet persoonlijk aan hoeft te trekken ;)

sterkte  :-* en ik hoop gewoon dat die grafbak snel zijn mond houd, een leven gaat zoeken en  jou met rust laat  ;)

Hans sr.

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: januari 05, 2008, 16:23:05 pm »
Mijn buurvrouw zat in een vergelijkbare situatie en heeft bij iedereen gevraagd een handtekening te zetten als zij geen overlast hadden. Dit is haar gelukt, niemand op de ene buur na  die klaagde ,was tegen haar en dit was haar redding! Succes, Groetjes Hans.

micheline

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: januari 15, 2008, 10:45:01 am »
Het is zover. Morgen moet ik naar de vrederechter. Mijn buurman heeft een klacht ingediend en morgen komt de zaak voor. Het betreft nog niet een echt proces maar wel een minnelijke schikking met tussenkomst van een rechter. Ben al door allerlei emoties heengegaan ondertussen (in stilte). Het is inderdaad wel zo dat ik soms ook de indruk heb dat mijn buurman wat aandacht wil maar die geef ik niet. Hij is serieus gestresseerd door zijn werk en projecteert dat gewoon op mijn papegaai. Hij is ook met een petitie rondgeweest maar niemand, behalve misschien 1 persoon heeft die willen ondertekenen. Zijn appartement is gewoon veel te klein om er kantoor te houden en te wonen tegelijkertijd, dat en andere factoren zorgen ervoor dat hij gefrustreerd geraakt. Moest ik in mijn bureau moeten wonen ik zou ook gek worden. Het zou beter zijn dat hij een bureel huurt en op die manier werk en prive scheidt. Het gaat niet op dat wij bewoners ons aan normen van kantoren zouden moeten aanpassen. En in een kantoor horen uiteraard geen gaaien. Voor de rest ben ik redelijk rustig momenteel omdat ik weet dat er geen echte bewijslast is, en hier is het zo dat de klager met bewijsmateriaal moet aankomen. Het wordt natuurlijk iets moeilijker als hij morgen met een advocaat komt aandraven, maar ik blijf er bij dat mijn gaai niet krijst, wel fluit en kletst en dat dit onmogelijk iemand gek zou kunnen maken. Volgens mij is hij obsessief begaan met die zaak. Enfin, ik hoop dat ik morgen de juiste woorden vind. Ik bereid me wel wat voor maar blijf het liefst mezelf en spontaan zodat ik gewoon eenvoudig kan antwoorden en vooral rust en bereidwilligheid uitstraal. Ben van plan om op een stille vriendelijke manier mijn zin door te drijven en coco te redden.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #51 Gepost op: januari 15, 2008, 10:48:17 am »
Ik kan je alleen maar sterkte wensen Micheline. Laten we maar hopen dat het snel opgelost is.  :-*

cosch

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 15, 2008, 10:51:05 am »
Ik vind het heel erg voor je! Ik zal zeker voor je duimen.

Ben van plan om op een stille vriendelijke manier mijn zin door te drijven en coco te redden.
Precies. Manipuleer er maar op los ;)

Hou je ons op de hoogte?

micheline

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: januari 15, 2008, 10:52:43 am »
ik hou jullie uiteraard op de hoogte, maar zal pas donderdag kunnen reageren, internet thuis ligt momenteel onderbroken

Rianne83

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: januari 15, 2008, 11:01:33 am »
Veel succes!  :a036:  :thumsup:

Asura

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: januari 15, 2008, 11:15:40 am »
Ook namens mij veel succes!! Ik ga voor je duimen! :-*

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #56 Gepost op: januari 15, 2008, 11:29:00 am »
heel veel sterkte meis! ik hoop dat je morgen je woordje kan doen zodat het jou in iedergeval rust geeft!
heel veel succes en ik duim er voor dat je gelijk krijgt !! :thumsup:
:-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #57 Gepost op: januari 15, 2008, 12:19:52 pm »
Oh Micheline, wat spannend joh. Ik wens je veel succes morgen en ik denk dat je het heel goed kan doen. Dat kán je! :thumsup: Ik denk ook dat het een obsessie geworden is voor die man. Hij is er op gaan letten, hij zou er geen aandacht aan moeten schenken, dan zou hij het niet eens meer horen.
En heel goed dat niemand of bijna niemand die petitie wou tekenen, dat is in jouw voordeel!! SUCCES MORGEN!!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: januari 15, 2008, 19:14:35 pm »
sjonge, ik leef helemaal met je mee, wat een ellendeling zeg  :(
ik ga heel hard duimen voor jou en Coco, en het gaat je vast lukken om met je woordje klaar te staan, blijf rustig en laat je niet opfokken,
enorm veel succes!!!  :-*

giggles

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: januari 15, 2008, 19:45:27 pm »
Jeetje, wat een naar mannetje zeg....
Hoop dat die stikt in zelfmedelijden  :angry:

Succes bij de rechter, we gaan hier allemaal voor je duimen