Auteur Topic: Het dagboek van Noa en Paco  (gelezen 8535 keer)

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Het dagboek van Noa en Paco
« Gepost op: december 03, 2007, 18:17:24 pm »
Vandaag was de eerste hele dag dat Noa bij ons is, het was vanmorgen echt even onwennig  :)
Het vaste ochtendritueel, douchen, zoon douchen, aankleden, ontbijten, even snel post kijken op de pc, haren in de plooi en zoon naar school brengen liep even anders want nu had ik ook de zorg voor Noa erbij, ik was de kluts even helemaal kwijt  ;D het leek wel of ik net weer moeder was geworden....
Ik wilde sowieso iedere ochtend het water verversen en wat vers fruit geven, maar dan, sjee hoeveel aandacht geven, kan ik haar wel zo in de kooi laten 's ochtends, ik voelde me even net zo onzeker als toen ik de eerste dag zonder kraamhulp voor mijn zoon(die inmiddels al 7 jaar is) mocht zorgen :-[
Ik heb haar dus lekker laten zitten omdat ik eigenlijk in dat half uurtje voor school weinig tijd heb, maar toen zoonlief op school was ben ik rap weer naar huis gegaan!
Lekker een mok koffie gedronken en voor Noa thee gemaakt, waar ze overigens 1 nipje van proefde en daarna vrolijk weer aan de sjouw ging met haar belletje  :CENS zal nog eens speciaal voor haar thee maken  :angry:

We hebben samen lekker zitten kroelen en gespeeld en foto's gemaakt en Noa wilde graag helpen, ik hield de camera vast en zij het koordje

Soms heeft iemand de klok horen luiden en weet niet waar de klepel hangt... nou Noa heeft hem gevonden hoor!

We hebben ook samen gezongen "papegaaitje leef je nog, iejadeeja... poef!", ik zong vals en Noa onverstaanbaar  ;D maar ze maakt wel "stemgeluidjes"

Noa is echt een geweldig moppie :hart:
« Laatst bewerkt op: april 05, 2008, 13:23:11 pm door sandra »

Offline sandra

• Broedrijp
Re: Het dagboek van Noa
« Reactie #1 Gepost op: december 12, 2007, 22:21:29 pm »
Het is alweer meer als een week dat Noa bij ons is, dat kan je duidelijk merken want ze is lekker aanwezig.
Dus ook weer eens tijd voor een update van onze kant.
Zoals jullie misschien inmiddels weten hebben wij ook drie oci-katten, waarvan 1 poes nu een nestje heeft.
Die zit dus samen met Noa in de huiskamer, af en toe loopt zij los door de kamer maar heeft ook een bench waar nu de kittens in liggen.
Dit gaat tot onze opluchting erg goed, zij heeft eigenlijk geen intresse in Noa die ook met haar kooi in de kamer staat.
Van de week glipte papa poes de huiskamer binnen en was erg nieuwsgierig naar wat er nu in die kooi zat en zo'n herrie maakt.
In eerste instantie keek hij vanaf de vensterbank voorzichtig de kooi in en dacht waarschijnlijk van wat doet dat beest raar als ik in de buurt kom ???
Noa zat op haar stok met haar vleugels wijd gespreid en haar kuif omhoog te wachten op wat deze viervoeter nu verder ging doen. :CENS
Gizmo (papa poes) wou het even van wat dichterbij bekijken en zette zijn poot tegen de tralies :oops:
Dit was dus het moment waar Noa op zat te wachten en knabbelde even lekker aan die poot van die nieuwsgierige viervoeter.
En wat deed onze grote held Gizmo ...... ja juist als een angsthaas de kamer uit (onze held op sokken) cheesy3

Vandaag had Sandra even een schaaltje water gepakt om te kijken hoe Noa reageerd op water, van Ilona en Jarno wisten we natuurlijk al dat zij het wel lekker vind om te douchen enzo.
Maar wilde toch even zelf kijken, voordat we daadwerkelijk met haar onder de douche stappen. :thumsup:
Hier volgt een korte impressie van het tafereel.

Afgelopen zaterdag hebben we de verjaardag van mijn oudste zoon gevierd en wij maar zeggen dat Noa zo'n kletskous is.
Daar dacht Noa dus geheel anders over en was op die dag erg stil, af en toe een sqiep of een piep.
Totdat iedereen naar huis was, ja toen kwam mevrouw wel los :-X
Inmiddels gaat het met kletsen ook wel lekker, ze kan al aardig kletskous zeggen, soms maakt zij daar ook kletskop van :)
Maar zaterdagavond waren we helemaal door het dolle heen.
Want Sandra ging nog even kriebelen, toen gooide ze er spontaan owwww lekker uit. woohoo
Dus wij het de rest van de week maar zeggen tegen haar als we haar kriebelde, maar denk je dat ze het nog een keer zei????
Dacht ut niet waarschijnlijk vond zij 1 keer meer als zat.

Groetjes Michel.

P.S. heb even Sandra haar naam geleend zodat ik ook even wat kon plaatsen in Noa's dagboek >:D
       Oja waar kan ik eventueel de foto's van onze huisdieren neer zetten???? :CENS
Voor reacties klik
http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=29399.0
« Laatst bewerkt op: december 12, 2007, 23:04:10 pm door sandra »

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2007, 19:26:00 pm »
Vandaag een naar bericht.....

Gisteravond bloedde Noa zomaar ineens heel erg in de buurt van haar cloaca :S
We hebben geprobeerd zelf te ontdekken waar het vandaan kwam maar dat was voor haar helemaal niet fijn, en als nieuwe katetoe-mama ben ik ook nog niet zo zeker van mezelf over het beetpakken en dus besloot ik Jarno en Ilona te bellen en te vragen wat te doen.
Jarno zei dat ik het zelf moest beoordelen en als het naar mijn idee te erg was, ik dan toch diezelfde avond er even naar moest laten kijken. Nu zit er bij ons in de omgeving dus niet 1 vogelarts maar wel een nieuwe dierenarts die zich ook verdiept in exoten, dus heb ik hem gebeld.
Ik kon meteen terecht... helemaal alleen, zoon Cees moest naar bed en Michel bleef bij hem omdat Noa bij mij rustiger is dan bij Michel. De arts heeft haar bekeken en dacht in eerste instantie dat het bloed uit de cloaca kwam, maar om het beter te kunnen onderzoeken heeft hij haar onder narcose gebracht en bleek dat het bloeden van dichter bij de staart kwam en heeft hij het bloeden kunnen stoppen met "wondlijm". Er zat daar ook een bult en hij vond dat we beter de volgende dag met Noa naar Hedwig vd Horst konden gaan om haar te laten beoordelen wat dat was. Zelf dacht hij aan een cyste o.i.d. maar hij vond dat hij zelf te weinig ervaring had om daar verder wat aan te doen.
Al met al ben ik daar bijna een uur geweest en dit alles heeft heel erg indruk op me gemaakt  :cry:

Ik had gisteravond meteen nog naar Hedwig gebeld en heb het antwoordapparaat ingesproken, ze belde vanmorgen om kwart over 9 en Michel heeft het verhaal gedaan omdat ik op mijn werk was. Ze zei meteen dat ze Noa dan toch graag even wilde zien en dus reden we vanmiddag rond een uur of 12 richting Veldhoven waar we tegen 2 uur aankwamen.
We hebben ons verhaal nogeens gedaan en Hegwig heeft Noa bekeken en wist meteen wat er mis was, haar "staartbeentje" is gebroken en dat is iets wat komt door een verkeerde landing, het moet vanzelf genezen maar dat duurt een paar maanden en het zal altijd een zwakkere plek blijven. Onderaan dat staartbeentje zit een soort taai weefsel en dat is nu naar voren gekanteld, dat was dus de bult waarvan de 1e dierenarts zei dat die daar niet hoorde....

Noa is nu nog bij Hedwig zodat zij meteen kan ingrijpen als dat nodig is, en dat is aan de ene kant een prettig idee, het is alleen wel heel erg stil in huis nu :(

Hedwig vond wel dat de 1e dierenarts goed gehandeld had met de wondlijm, pijnstilling en antibiotica en het doorsturen naar een ervaren vogelarts, en ze sprak de hoop uit dat hij misschien voor onze regio een collega kon zijn waar zij mensen naar kan verwijzen.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2007, 12:36:11 pm »
 :thumsup:  Ik heb vanmorgen contact gehad met Hedwig en Noa heeft zich keurig gedragen afgelopen weekend.
Vrijdag heeft ze nog pijnstilling toegediend gekregen maar Noa lijkt er weinig last van te hebben en heeft lekker gespeeld en gegeten dus vanaf zaterdag al geen pijnstilling meer.

Michel is haar nu halen in Veldhoven dus vanmiddag kan ik weer lekker met mn meisje kroelen!  :hart:

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: december 17, 2007, 21:37:34 pm »
Zoals Sandra al vanmiddag heeft vermeld ben ik vandaag Noa wezen halen bij de praktijk van Hedwig op het N.O.P.
Wat mij heel erg opviel toen ik daar de auto uitstapte dat het erg stil was met dit koude weer.
Normaal gesproken hoor je de gaaien al als je op de parkeerplaats staat.
Binnen gekomen moest ik even wachten, want er zat al iemand binnen met een edel pop en een agaponis.
Toen ik zat te wachten kwam er ook nog iemand binnen die had drie kaketoe's en een amazone bij hem, die moesten getest worden.
Nou die witkuif stal toch wel de show, wat een uitslover.
Eindelijk was het het mijn beurt om naar binnen te gaan om eindelijk Noa mee naar huis te kunnen nemen.
Had haar op de achtergrond al een paar keer gehoord  :)
Toen ik binnen stapte begon ze gelijk te piepen want er kwam toch wel iets bekends binnen.
Hedwig zei: zet haar maar gelijk over in haar eigen reiskooi.
Dus ik de andere kooi open gemaakt en wilde eigenlijk Noa overzetten maar Noa had toch wat anders in gedachte en kroop gelijk naar mijn schouder en wilde gelijk even kriebellen.
Hedwig vertelde ook dat ze nog nooit zo'n voorbeeldige gaai te logeren heeft gehad   :hart:
Nou dat deed mij erg veel deugd.
Noa deed wel erg veel poetsen in het weekend maar had nog niet één keer haar korstje open gemaakt.
Maar mochten er nog problemen onstaan dan mochten we altijd bellen.
Terwijl ik dit type zit Noa haar eigen lekker te poetsen en een beetje te suffen.
Dus laten we haar nu een beetje met rust.

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2007, 21:53:11 pm »
Tegenwoordig kletst Noa al aardig wat, maar zodra je met dat rare ding van een videocamera aankomt.
Denkt Noa waarschijnlijk "zo even snaveltje toe :)"
Vanavond kon ik toch stiekum een stukje filmen terwijl Noa flink aan de haal ging met haar Tweety.
Is wel een beetje donker maar moest het ook gelijk filmen anders was ze al weer opgehouden  ;)

Op het moment dat ik dit bericht zit te typen komt het hele arsenaal aan woorden voorbij.
Heb de camera al stand-by staan maar zodra ik ook maar in de richting van haar kooi kijk, met dat rare ding in mijn handen is het gelijk stil :angry:
Maar dat komt best nog wel een keer de aanhouder wint :thumsup:

Groetjes Michel.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2007, 21:56:55 pm door sandra »

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: december 28, 2007, 14:06:34 pm »
Hier weer even een update over Noa.
Van de week hebben we een stukje gefilmd waarbij Noa haar bal pakt en in een bakje deponeerd.

Hier heeft zij zelf erg veel lol in, want van de week pakte ze zelf de beker met haar bal erin.
Die staat op tafel en dan nog eens op een doos, ze moest wel even rekken maar kreeg het toch voormekaar om hem te pakken :thumsup:

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2008, 22:34:36 pm »
Zodra wij maar met een camera aankomen is Noa altijd gelijk stil.
Dus als wij nu naar buiten gaan om te roken, zet ik de videocamera aan en kijk daarna wel of ze eventueel gekletst heeft.
Hier volgt een voorbeeldje van wat zij doet als wij naar buiten zijn  :)

Nu maar een keer hopen dat ze haar hele repertoire wil laten horen.

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #8 Gepost op: januari 10, 2008, 17:31:13 pm »
Hoi hoi,
Hadden wij gisterenavond toch een oei oei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! momentje.
ik zat al tien minuten met Noa aan tafel te spelen.
Tot ik ineens een raar geluid hoor vanaf de andere kant van de tafel hoorde.
Dus ik kijk naar de andere kant kijk ik in de ogen van een hele duffe poes.(dacht toch echt dat ze allemaal uit de kamer waren  :CENS)
Noa haar kuif stond gelijk recht omhoog en ze nam gelijk haar toevlucht op mijn arm.
De poes komt gewoon op mij af en begint te kroelen en schonk dus totaal geen aandacht aan Noa.
Die ook heel rustig bij mij op mijn schouder bleef zitten zonder te schreeuwen.
Heb Noa toch maar even teruggebracht naar haar kooi.
Zo zie je maar weer toch altijd op blijven passen :-[

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: januari 19, 2008, 17:57:37 pm »
Hallo, tegenwoordig nemen wij Noa af en toe even mee naar buiten.
Niet te lang want zulk lekker weer is het ook nou weer niet.
Zodra het regent wil ze nog wel eens lekker douchen, behalve als je de videocamera meeneemt natuurlijk.  :)
Dan houdt ze zich in, maar wilden hem toch even plaatsen.

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: februari 10, 2008, 15:15:35 pm »
Hallo,
Vandaag heb ik de speelboom die ik voor Noa aan het maken was in de huiskamer kunnen zetten.
Want vandaag wordt het laatste poesje opgehaald.
Had tijdens het uitzoeken van de boom wel veel bekijks in de duinen, want de meeste dachten wat is dat voor dwaas met een zaag in de duinen.  :)
Noa heeft al even op haar nieuwe boom gezeten en begon gelijk de boom te slopen.
Oke hij is nog een beetje kaal maar dat komt best wel goed.
Hier nog even een paar foto's van Noa in haar nieuwe boom  :thumsup:

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2008, 21:07:13 pm »
Sinds dat het laatste poesje is opgehaald , kan Noa wat vaker uit haar kooi.
Lekker op de grond keuvelen en in haar nieuwe boom( gewoon een grote tak) spelen.
Ook gaan we wat langer naar buiten met Noa, maar in plaats van naar de achtertuin gaan we de voordeur uit.
Wij wonen in een autoloze straat (dat weet Pascal nu ook, die moest even een stukje lopen) dus dat is redelijk veilig.
Ook Cees het zoontje van Sandra durft steeds meer met Noa te doen.
Zie hier het resultaat.  :thumsup:

Ook hebben we Noa haar boom een beetje aangepast.

Nu kan ze voorlopig wel even vooruit met haar boom.  :)

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #12 Gepost op: februari 16, 2008, 22:42:38 pm »
Vandaag konden we het weer niet laten om een dierenzaak in te lopen.
Altijd op zoek naar speelgoed voor Noa, en weer hebben we wat gekocht.
Maar ook even kijken naar de vogels die ze hebben zitten.  :P
Je weet maar nooit of je nog eens wat leuks tegen komt.
Vandaag hebben we ook weer eens wat gefilmd.

Noa die speelt in haar speelboom.

Noa op de tafel met een wc-rol.

Noa die leert om te rollen.

Zo dat was het wel  weer voor vandaag.

Groetjes van Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: februari 22, 2008, 19:59:31 pm »
Vandaag even geen foto's of filmpjes, jaja ik hoor jullie al gillen boehhhhhhh boehhhhhhhh!!!!!!!!!!!!
Maar nu eens een leuke gebeurtenis.
Noa is tegenwoordig veel aan het kletsen, het meeste is nog wel onverstaanbaar.
Op het moment is een smakend geluid met gelijk er achter aan een luide "Kussssssssss" favoriet.
Voor dat we gingen eten stond ik nog even bij Noa en maakte een smakend geluid, waarop Noa gelijk reageerde met "Kussssss:hart:
Dus ik nog een keer proberen en ja hoor ze deed het zelfde weer terug.  :thumsup:
Van zo'n moment kan je echt genieten van je vogel.
Als wij naar buiten gaan zeggen wij erg vaak "tot zo", maar nooit kwam er echt antwoord terug alleen een gil of een krijs.
Maar twee dagen geleden, wij weer naar buiten en riepen naar haar "tot zo" komt er uit de kamer ineens een luid en duidelijke "tot zo" terug  coolthumb

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #14 Gepost op: maart 07, 2008, 21:53:59 pm »
Tegenwoordig als Noa uit haar kooi is kunnen wij niet meer rustig koffie drinken, want Noa moet en zal even een slokje meepikken.

Wel goed opletten op laagvliegende lepels  :)

Want die wordt er met een rot vaart uitgesmeten

Groetjes Michel  :pics: